אלביט תשביח מטוסי C-130 של חיל האוויר הקוריאני ב-62 מיליון דולר
24 יוני, 2012
הפרוייקט יבוצע ביחד עם התעשייה האווירית הקוריאנית. לחברה שהוקמה ב-1999 הוגדרה משימה ארוכת-טווח: להיות חברה גלובלית מובילה עד לשנת 2010 ולספק את כל סוגי המטוסים, החל במטוסי נוסעים וכלה במטוסי קרב
חברת אלביט מערכות (Elbit) הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של 62 מיליון דולר להשבחת מטוסי תובלה מסוג C-130 של חיל האוויר הקוריאני.
במסגרת הפרוייקט תסב אלביט את הקוקפיט (תא הטייס) האנלוגי הקיים במטוס לקוקפיט זכוכית (Glass Cockpit), באמצעות מערכות תצוגה עלית דיגיטליות של אלביט, ותתקין מערכות אוויוניקה חדשות במטוסי ה-C-130.

הפרויקט יתבצע במשך ארבע שנים ויבוצע בשיתוף פעולה עם התעשייה האווירית של קוריאה (Korean Aerospace Industries), הנחשבת ליצרנית המטוסים המקומית המובילה בקוריאה. יורם שמואלי, מנכ"ל משותף בחטיבת כלי-טיס בחברת אלביט מערכות, אמר שמדובר באבן דרך נוספת בפרויקטים שאלביט מערכות מבצעת עבור חיל האוויר של קוריאה בשיתוף עם התעשייה האווירית של קוריאה.
"הדרישה בעולם להשבחת מטוסי תובלה והניסיון שצברנו בביצוע פרויקטים דומים, כמו הפרויקט הקודם להשבחת מטוסי C-130 בקוריאה, השבחת מטוסי C-130 לרומניה ומטוסי C-95 לברזיל, ממצבים אותנו כמועמדים מועדפים בתחום".
שחקנית חדשה ושאפתנית
התעשייה האווירית הקוריאנית (KAI) הוקמה בשנת 1999 במטרה ליהפך ליצרנית מטוסים גלובלית בקנה-מידה מלא, עד לשנת 2020. היא פועלת מהעיר Sacheon בדרום קוריאה ועוסקת בפיתוח יכולות בכל מגזרי השוק. בין השאר היא משמשת כיצרנית של מטוס האימונים המצליח T-50, המתחרה על מכרזים של חילות אוויר רבים.
בשנה שעברה הזמין ממנה חיל האוויר הקוריאני 20 מטוסי FA-50 בהיקף של 600 מיליון דולר. מדובר בגרסה קרבית של מטוס האימונים T-50. בתצורה הזו מגיע המטוס למהירות של 1.5 מאך ויכול לשאת תחמושת במשקל של 4.5 טון. לאחרונה היא זכתה בחוזה בהיקף של 1.2 מיליארד אירו לייצור פאנלים תחתיים לכנפי מטוס הנוסעים האירופי איירבאס A320. על-פי ההסכם, KAI תייצר את הפנלים עבור 500 מטוסים שייבנו בשנים 2014-2025. לפני-כן היא זכתה בחוזי-ייצור עבור המטוס A350 של איירבאס ו-B787 של בואינג.
פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

