מנכ"ל רד, דרור בין: "ספקיות התקשורת צריכות לנטוש את פרדיגמת הטלקום"
18 מאי, 2015
חברת רד, שהיא אחת מספקיות ציוד התקשורת הוותיקות בארץ, מאמצת את רעיון הווירטואליזציה של פונקציית הרשת המבוזרת (D-NFV) בכל קווי המוצר שלה
חברת רד, שהיא אחת מספקיות ציוד התקשורת הוותיקות בארץ, מאמצת את רעיון הווירטואליזציה של פונקציית הרשת המבוזרת (D-NFV) בכל קווי המוצר שלה

חברת רד תקשורת (Rad) הינה חברה פרטית שאינה מדווחת על תוצאותיה, אולם במהלך כנס השותפים העסקיים השנתי שלה שנערך בשבוע שעבר באילת (Techtime הוזמן לארוע) ניתן היה ללמוד שיצרנית ציוד התקשורת הוותיקה צופה להגדיל את מכירותיה השנה ב-12%, לאחר צמיחה מתונה של 5% ב-2014.
אחד ממנועי הצמיחה החזקים ביותר של החברה הוא רעיון טכנולוגי חדש שהיא פיתחה אשר משנה בהדרגה את כל מערך המוצרים שלה: הרעיון נקרא וירטואליזציה של פונקציות רשת מבוזרות (Distributed Network Functions Virtualization), או בקיצור, D-NFV.
המושג NFV היכה שורשים בתעשייה בשנתיים האחרונות, ומתייחס בעיקר ליכולת לממש פונקציות רשת שונות באמצעות תוכנה על-גבי שרתים סטנדרטיים, במקום באמצעות קופסאות תקשורת ייעודיות. מדובר עדיין בחזון, אולם רוב יצרני הציוד החלו את המסע לאספקת יכולות NFV במרכזי הרשת.
טריטוריה פרטית בשם D-NFV
חברת רד התאימה את הרעיון לצרכיה. מכיוון שהיא מספקת ציוד קישוריות לקצוות הרחוקים של הרשת, בעיקר קופסאות תקשורת המבדלות ומקשרות רשתות שונות (Demarkation), היא פיתחה רעיון של פונקציות רשת וירטואליות בקצות הרשת, ונתנה לו את הכינוי D-NFV.
מדובר בהוספת מרכיב של כרטיס מחשב לציוד התקשורת שלה, אשר מאפשר להוריד פונקציות שונות בצורה של תוכנה ולהפעיל אותן. כך למשל, ארגון בינוני המשתמש במוצר של רד, לא צריך לרכוש קופסת פיירוול, הוא יכול להוריד את התוכנה למתג של רד, ולהגן על הרשת הפרטית שלו.
בראיון ל-Techtime, אמר מנכ"ל רד, דרור בין, שהחברה מתחרה בשוק העולמי מול האמריקאים, האירופאים והסינים. "האמריקאים והאירופאים נהנים מקירבה ללקוח, הסינים נהנים מכוח אדם וייצור זול, ולכן אנחנו רצים עם המותג של חדשנות.
"הנושא של SDN-NFV נמצא עדיין בחיתוליו. היום צריך לשכנע את אנשי השיווק והניהול שהם זקוקים ליכולות האלה, ולהסביר לספקיות שירותי התקשורת שהן זקוקות ליכולות ביליניג חדשות. אבל אם הם לא יידעו להגיב להתפתחויות החדשות בשוק, כמו רשתות תקשורת וירטואליות (Over The Top), יהיה להם קשה להצליח. הם חייבים לעבור מהפרדיגמה של עולם הטלקום לפרידגמה של עולם האינטרנט".
מדוע מדובר במגמה כל-כך חשובה?
"כיום הרשתות של מפעילי התקשורת הן רשתות סטטיות, אבל המפעילות זקוקות ליכולת תגובה אוטומטית וגמישות בהתמודדות עם שינויים מהירים במה במתחולל בתוך הרשתות עצמן. כך למשל, לאפשר לרשת להבין בכוחות עצמה שמתפתח עומס באזור מסויים עקב ארוע (למשל משחק ספורט), כדי שהיא תקצה יותר משאבים לאזור שיש בו דרישה מוגדלת.
"זה היעד של המפעילים, שאותו ניתן לממש רק באמצעות טכנולוגיות כמו SDN (חיבור וניתוק רשתות באמצעות תוכנה) ו-D-NFV. מדובר במהפך מבחינת יצרני הציוד: עד היום הם ייצרו מתגים שהיו שילוב של חומרה ותוכנה שלא ניתן להפריד ביניהם ולא ניתן לשלוט בהם מרחוק.
"היום מנסים לאמץ את הפרדיגמה של עולם ה-IT, ולהפריד בין החומרה לתוכנה, כדי להשתמש בחומרה מוכנה מהמדף. החלטנו לאמץ את הרעיון ולרוץ עם זה לפני השוק. כיום כרטיסי ה-D-NFV שלנו מארחים פיירוול של צ'קפוינט ושל HP ואפילו תוכנת נתב של HP".

דרור בין הגיע לחברת רד לפני כשלוש שנים. לפני-כן עבד כחמש שנים בחברת הייעוץ האסטרטגי שלדור שם עבד מול חברות בנקאות, ביטוח, תרופות וטלקום כיועץ מומחה לאסטרטגיה עסקית. ב-2002 הצטרף לקומברס ומילא תפקידים בהנהלה הגלובלית במשך 9 שנים, כשבתפקידו האחרון היה סמנכ"ל מכירות גלובלי. אחר כך עבר לכרמל ונצרס למשך שנה ואז הגיע לנהל את רד.
מהי הפריסה והפעילות של החברה?
בין: "החברה מעסיקה כ-1,000 עובדים, רובם בישראל וכ-100 מהם בחברת רד נגב בבאר-שבע. אנחנו מפתחים ומייצרים בעצמנו את המוצרים שלנו. בנוסף, החברה מפעילה 30 משרדי מכירות בעולם ועובדת מול עוד כ-250 שותפים עסקיים. כשני שליש מהמכירות שלנו הן למפעילי תקשורת כמו סובפטבנק יפן, דויטשה טלקום, אורנג' ועוד. מדובר במפעילים הגדולים והתובעניים ביותר. אנחנו מוכרים להם מוכרים פתרונות גישה (Access) לשלושה יישומים עיקריים: שירותים עיסקיים, תמסורת ניידת והחכרת תשתיות ללקוח אחר שלהן (Wholesale).
"כשליש מהמכירות נעשות ללקוחות אנכיים ולא למפעילי תקשורת. מדובר בגופים כמו חברות חשמל, רכבות, צבא, משטרה וכדומה. גופים המקימים לעצמם רשתות עצמיות אשר צריכות להיות אמינות מאוד. ברשתות האלה אנחנו יכולים לספק פתרון מלא, כולל גם את ליבת הרשת. כיום אנחנו דוחפים מוצרים חדשניים מאוד בשני שוקי היעד האלה".
מהי החדשנות שלכם בשוק האנכי (ורטיקלי)?
"שוק התשתיות הקריטיות הוא מאוד חשוב. בכל העולם משקיעים היום בנושאי תשתיות קריטיות וברשתות התקשורת התומכות בהן. עד היום רוב התשתיות מבוססות על רשתות TDM מיושנות. הלקוחות מבינים שעליהם לעבור מעולם ה-TDM לעולם החבילות (Packets), ואנחנו נותנים להם פתרונות המאפשרים לבצע את המעבר בהדרגתיות".

"צריך לזכור שהמעבר הזה חושף אותם לעולם הסייבר סקיוריטי ולכן פיתחנו גישה חדשנית בתחום: לא נכון לבנות את הרשת ועליה להתקין פתרונות אבטחה. אנחנו חושבים שהאבטחה צריכה להיות מוטמעת ברשת כבר מהיום הראשון. כל תקשורת צריכה להיות מוצפנת וצריך יכולת בקרה על כל אבזר המתחבר לרשת. זה הולך להיות יתרון גדול מאוד של רד".
מה עם רכישות?
"זהו נושא שאנחנו בודקים אותו כל הזמן: השיקולים העיקריים לרכישת חברה הם האם היא תביא להגדלה משמעותית במכירות ובנתח השוק של רד, או האם יש לה טכנולוגיה מרשימה המתאימה לנו. מבחינת השיקול הראשון, מדובר בשאלה האם כדאי לנו לרכוש מתחרה. בקטגוריה של השלמה טכנולוגית, חברה בתחום הסקיוריטי יכולה להיות כיום יעד לרכישה".
מהי התכונה החשובה ביותר של החברה?
דרור בין: "חדשנות. החדשנות היא התכונה שאיפשרה לרד לשרוד בכל המשברים שעברו על התעשייה מאז שהחברה הוקמה. כיום ליבת החדשנות היא בתחום ה-NFV. יש לנו ניסויי שדה בעשרות מקומות בעולם. כל מפעיל שמבין, מתעסק בזה. זהו השינוי הטכנולוגי הגדול ביותר בעולם הטלקום שראיתי ב-20 השנים האחרונות".
פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

