Trax גייסה 19.5 מיליון דולר

6 פברואר, 2017

החברה פיתחה מערכת לניהול מלאים ומדפים של רשתות קמעונאיות באמצעות טכנולוגיה לזיהוי ועיבוד תמונה

חברת טראקס (Trax Image Recognition) הישראלית־סינגפורית, המפתחת טכנולוגיה לזיהוי תמונה לעולם הקמעונאות, הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 19.5 מיליון דולר. מאז הקמתה ב-2010 גייסה חברת טראקס סכום כולל של כ-97.5 מיליון דולר.

את הגיוס הנוכחי הוביל Investec Bank, קבוצת בנקאות וניהול נכסים בינלאומית הנסחרת בבורסה של לונדון וכלולה במדד FTSE 250 ונסחרת גם בבורסה של יוהנסבורג. אינווסטק בנק תמנה חבר דירקטוריון למועצת המנהלים של טראקס ותקבל מניות בתמורה להשקעה.  Traxתשתמש בהשקעה כדי להרחיב את פעילותה בשוק העולמי, בהתמקדות מיקוד במוצרים ושירותים עבור קמעונאים מהשורה הראשונה.

הפיתוח של טראקס נועד לסייע לרשתות קמעונאיות לנהל את המלאים ואת אסטרטגיית מידוף המוצרים באמצעות טכנולוגיה של ניתוח ועיבוד תמונה. הפיתוח מאפשר לצלם את המדפים באמצעות מצלמות הסמרטפון או הטאבלט ולקבל נתונים בזמן אמת אודות המצאי והחוסרים במלאים, וניתוח פרישת המוצרים במדף בחנויות הרבות של הרשת. הפלטפורמה מסוגלת לנתח ולעבד במהירות תמונות ממאות אלפי חנויות ולקבל תמונת מצב על מצב המלאים והמדפים, ולמעשה מבצע אוטומטיזציה של פעילות הספירה הידנית שבדרך כלל מבצעים המחסנאים ועובדי החנות.

המערכת של טראקס סוקרת מדי חודש יותר מ-8 מיליון תמונות בכל חודש, המייצגות כרבע מיליארד מוצרים ב-45 מדינות, ומספקת ללקוחות מודיעין עסקי בזמן אמת, תובנות והמלצות לקמעונאי. המערכת גם יודעת לתת חיזוי מגמות והמלצות לשיפור חוויית הלקוח.

בין הלקוחות: קוקה קולה, הייניקן ונסטלה

טראקס הוקמה ב-2010 על ידי יואל בר־אל ודרור פלדהיים. מטה החברה ממוקם בסינגפור, ומרכז הפיתוח הגדול שלה ממוקם בתל אביב ובו מועסקים כ-130 עובדים. לחברה יש משרדים ברחבי אסיה פסיפיק, אירופה, המזרח התיכון, צפון אמריקה ודרום אמריקה. בין הלקוחות של טראקס ניתן למצוא מותגים מובילים כגון קוקה קולה, AB inBev, הייניקן, נסטלה והנקל, פרוקטר וגמבל ואנהאוזר-בוש.

ריצ'ארד פורלי, ראש הדסק האסיאתי להשקעות ישירות של Investec, אמר "אנו מאמינים שיכולות מחלקת המחקר והפיתוח של Trax, ובמיוחד העבודה שהם עושים בתחום הבינה המלאכותית, אוטומאציה ולמידת מכונה מהווה, מקור אדיר לפוטנציאל גידול משמעותי וארוך טווח".

דרור פלדהיים, מייסד משותף וסמנכ"ל מסחרי בטראקס, אמר  "קמעונאים משתוקקים לראות את סוגי הנתונים והתובנות ש- Trax יכולה לספק להם לא רק כדי לטפל בניהול הבסיסי של שטחי מדף בחנויות, אלא כדי לקדם את הביצועים הכוללים, מכירות ורווחיות של קטגוריות נבחרות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , גיוסי הון , חדשות