בלעדי ל-Techtime: חברת ARM נערכת להפצת ביטא של מערכת ההפעלה mbed

7 מאי, 2015

מנהל המיתוג של חברת ARM: "צוות הפיתוח של mbed צמח בתוך חודשים ספורים לכמה מאות מפתחים. איזיצ'יפ ואנאפורנה הן דוגמאות מצוינות לחדשנות הישראלית סביב ארכיטקטורת ARM"

מנהל המיתוג של חברת ARM, אדמונד גמל: "צוות הפיתוח של mbed צמח בתוך חודשים ספורים לכמה מאות מפתחים. איזיצ'יפ ואנאפורנה הן דוגמא לחדשנות ישראלית סביב ארכיטקטורת ARM"

ARM GEMMEL

כאשר נפגשים עם אדמונד גמל (Gemmel), אשר אחראי על ניהול המיתוג העולמי של חברת ARM, מגלים שהוא כנראה אחד מאנשי המיתוג המאושרים והעסוקים ביותר בעולם. מאושר, מכיוון שהלקוחות עצמם הם אלה המפרסמים את טכנולוגיית ARM, ועסוק, מכיוון שהחברה עובדת במתכונת של ניהול רזה מאוד, וביחד עם מספר מצומצם של עוזרים הוא מפקח על הפעילות בכל העולם.

גמל הגיע השבוע לביקור ראשון בישראל. המטרה היתה להכיר את השוק שבו פועל חלק גדול מאוד מהלקוחות הגלובליים של ARM. ההזדמנות: כנס ChipEx 2015 שהתקיים השבוע בגני התערוכה בתל-אביב. בפגישה מיוחדת עם Techtime, הוא חשף כמה מהמהלכים המעניינים ביותר של החברה בימים אלה.

Techtime: מי המתחרים והלקוחות הגדולים ביותר שלכם?

גמל: "הלקוחות המרכזיים הם יצרני השבבים הגדולים. חברות כמו טקסס אינסטרומנטס, פריסקייל, סמסונג, קואלקום, מדיהטק, ST ואפילו חברת אינטל, שרכשה לאחרונה רשיונות שימוש במעבד הגרפי Mali עבור מעבדי משפחת X החדשה שלה.

"המתחרות הגדולות ביותר הן אינטל ואימג'יניישן (שרכשה את יצרנית המעבדים MIPS). אבל כאשר אנחנו מסתכלים על החדשנות בשוק, כפי שהיא באה לידי ביטוי במקומות כמו סין או ישראל, אנחנו רואים שהיא מתרחשת בעיקר בסביבה של מעבדי ARM. בישראל למשל, איזיצ'יפ ואנאפורנה (שנימכרה בתחילת השנה לאמזון) הן דוגמאות מצוינות לחדשנות שיש בישראל סביב הטכנולוגיות של ARM".

אדמונד גמל (מימין) ביחד עם מאורו דיאמנט, מנהל המכירות של ARM בישראל
אדמונד גמל (מימין) ביחד עם מאורו דיאמנט, מנהל המכירות של ARM בישראל, בכנס ChipEx 2015

מהי האסטרטגיה של ARM בנושא האינטרנט של הדברים (IoT)?

"הרעיון שלנו הוא שהטכנולוגיה של ARM יכולה להניע את הכל – מרמת החיישן ועד לרמת השרת. חברת Paypal מפעילה כיום שרתים ייעודיים מבוססי ARM לאבטחת הפעילות שלה, בעשירית מעלויות האנרגיה ובשביעית מהעלות הכוללת של שרתים רגילים.

תחום ה-IoT הוא חשוב מאוד בשבילנו ומבוסס על מעבדי סדרה Cortex-M, הנמכרים היום בקצב של 3-4 מיליארד מעבדים בשנה. המשמעות של IoT הוא שילוב בין מעבד, חיישן וקישוריות. להערכתי, אנחנו מחזיקים כיום בכ-26% משוק ה-IoT וממוקדים ביישומי אינטרנט של הדברים, כמו מיחשוב לביש, בית חכם, עיר חכמה ועוד.

לשוק הזה אנחנו מכוונים את מערכת ההפעלה mbed אשר צריכה לספק את התשתית ל-IoT, כי אי-אפשר לנהל בצורה אחרת 50 מיליארד התקנים שיהיו בעולם בתוך שנים ספורות".

כיצד מתקדם פרוייקט mbed?

"לפני מספר חודשים הוצאנו ללקוחות נבחרים t, גרסת אלפא של מערכת ההפעלה המלאה. כעת אנחנו נערכים להוציא לשוק את גרסת ביטא. היא צפויה להימסר בחודשים הקרובים לקהילת שותפים ולקוחות הכוללת יותר מ-100 אלף מפתחים. מול מערכת ההפעלה שתפעל באבזרים המקושרים עצמם, פיתחנו גם את תוכנה למרכזי הנתונים בשם mbed Device Server, אשר מאפשרת ניהול, בקרה ואיסוף מידע ברמת הענן מכל הרכיבים המרוחקים.

"מערכת mbed היא פרוייקט מתפתח. חברת ARM מעסיקה כ-3,500 עובדים, וצוות הפיתוח של mbed צמח בתוך מספר חודשים לגודל של כמה מאות מפתחים. הפרוייקט מילא תפקיד חשוב מאוד במדיניות הרכישות שלנו.

"בחודש אפריל רכשנו את החברות Wicentric ו-Sunrise Micro Devices כדי לחזק את פורטפוליו Cordio, המשלב מעבדי Cortex עם תקשורת אלחוטית בתקן Bluetooth Low Energy. בחודש פברואר השנה רכשנו את חברת Offspark ההולנדית המתמחה באבטחת IoT  לפי פרוטוקול PolarSSL. גם המוצרים שלה ישולבו ב-mbed.

מה יהיה המחיר של mbed?

"הרעיון הוא שמערכת ההפעלה mbed תינתן בחינם ללקוחות. הרווחים יגיעו ממכירת רשיונות השימוש במעבדים".

מה מתרחש בשוק הסלולרי, הוא עדיין מתפתח מבחינתכם?

"היום יש היום בעולם יותר משישה מיליארד בני-אדם, ורק שני מיליארד טלפונים ניידים. בנוסף, אנחנו רואים שעיקר הצמיחה בשוק הסמארטפונים בעולם היא בדגמים הזולים ובדגמי הביניים. אלה פלחי השוק שבהם קיימת כמות ה-IP הגדולה ביותר של ARM. כלומר, שוק הטלפונים עדיין רחוק ממיצוי עבורנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: featured