Belkin Laser זכתה בתחרות כנס הנדסה אופטית 2016

7 פברואר, 2016

כנס הנדסה אופטית נערך בשבוע שעבר במרכז האקדמי לב בירושלים. חברת בלקין לייזר פיתחה מכשיר המבצע טיפולים לא פולשניים לטיפול בגלאוקומה, הנובעת מעודף לחץ תוך עיני

כנס הנדסה אופטית נערך בשבוע שעבר במרכז האקדמי לב בירושלים. חברת בלקין לייזר פיתחה מכשיר המבצע טיפולים לא פולשניים לטיפול בגלאוקומה, הנובעת מעודף לחץ תוך עיני

דריה להמן בלומנטל (מימין) מקבלת את הפרס
דריה להמן בלומנטל (מימין) מקבלת את הפרס

חברת Belkin Laser שהוקמה ומנוהלת על ידי דריה להמן בלומנטל, זכתה במקום הראשון בתחרות BOLEO שנערכה במסגרת הכנס הדו-שנתי להנדסה אופטית 2016 של התאגדות מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה בישראל, שהתקיים בשבוע שעבר במרכז האקדמי לב בירושלים.

החברה פיתחה מכשיר לביצוע טיפולי לייזר במחלת הגלאוקומה, אשר פוגעת בכ-64 מיליון בני-אדם בשנה. המחלה נובעת מעליית לחץ תוך עיני הפוגע בעצבי הראייה. כיום הטיפול מסורבל ולא נוח. ניתן לטפל במחלה באמצעות טיפות עיניים, אולם הן גרמות לאי-נוחות וכמחצית המהמטופלים מפסיקים לקחת אותן לאחר שנה. קיים טיפול לייזר הכרוך במגע עם העין ומבוצע רק על-ידי אנשי מקצוע. התוצאה: הוא יקר ולא זמין לרוב החולים.

החברה פיתחה מכשיר לייזר המבצע את הטיפול בתוך 40 מילי-שניות בלבד, וללא מגע. המכשיר כולל מצלמה ואלוגריתם עיבוד תמונה, הסורקים את העין ומגדירים את האתרים הדורשים טיפול. בהמשך, קרן לייזר לא פוגענית, מפוצלת ל-50 קרניים מקבילות, המשודרות אל אתרי היעד ומפחיתות מיידית את רמת הלחץ התוך עיני. המכשיר מאפשר לבצע את הטיפול במרפאה של אופטומטריסט, ובכך הופך אותו זמין לקהל הרחב.

המכשיר של בלקין לייזר להפחתת לחץ תוך עיני
המכשיר של בלקין לייזר להפחתת לחץ תוך עיני

במקום השני זכתה חברת SolAround, אשר החלה את דרכה במרכז האקדמי לב וכיום מפתחת פאנלים סולאריים דו-כיוונים, שלהערכת השופטים עשויים לחולל מהפכה בשוק האנרגיה הסולארית לרמת היעילות הגבוהה שהם מספקים.

בכנס השתתפו כ-350 אנשי מקצוע, בהם עשרות מנהלים בכירים, חוקרים מהאקדמיה ומהתעשייה, מנהלי פרויקטים ומהנדסים מחברות אלקטרו-אופטיקה ומיחידות שונות של צה"ל ועוד. במקביל, הוצגו הפיתוחים החדשים של 25 חברות ישראליות. בין נושאי ההרצאות בכנס: אופטיקה בתהליכי ייצור מתקדמים, אופטיקה רפואית, אופטיקת חלל וחישה מרחוק, תקשורת אופטית, לייזרים ועוד.

יו"ר ועדת ההיגוי של הכנס, ד"ר רמי פינקלר מהתאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה בישראל, אמר שהמרכז האקדמי לב הינו אחד משני מוסדות בלבד בארץ המלמדים את תחום האופטיקה כבר בתואר ראשון, בניגוד למוסדות אקדמיים בעולם שמלמדים את התחום רק בתואר שני. "הכנס הזה הוא תוצאה של רצוננו לשמור את מהנדסי האופטיקה מעודכנים גם לאחר לימודיהם האקדמיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , אלקטרואופטיקה , חדשות