"כוח האדם הטכנולוגי מתחיל להיגמר לנו"

26 דצמבר, 2017

יורם יעקובי ממיקרוסופט אמר בכנס האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) שהמחסור בעובדי הייטק נובע מהפעילות הרבה של מרכזי הפיתוח הזרים. יו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבאום, הגדיר יעד חדש בשם "ציונות 4.0", הממוקד בהצמחת חברות ולא רק ביצירת סטארט-אפים

IATI

האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), שהוא ארגון הגג של תעשיות ההייטק ומדעי החיים בישראל, ערך אמש (ב') את הכנס השנתי החמישי של מנכ"לי מרכזי המו"פ של החברות הרב-לאומיות בישראל. בכנס השתתפו כ-150 מנכ"ליות ומנכ"לים של חברות הייטק מובילות הפועלות בארץ, בהן גוגל, מיקרוסופט, אפל, אינטל, יבמ, פייפאל, קואלקום ואחרות. מנכ"לית IATI קרין מאיר רובינשטין ויו"ר IATI ארז צור, אירחו בכנס בכירים מהמגזר הממשלתי שקיימו דיון מעמיק עם ראשי תעשיית ההייטק, שהיה סגור לעיתונאים, בנושא חיזוק התחרותיות של ההייטק הישראלי בעולם.

במהלך האירוע התקיים טקס קצר שבו החליף יוסי מטיאס מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל, את יורם יעקובי מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט ישראל, בתפקיד ראש פורום החברות הרב-לאומיות של IATI. הפורום כולל את המנכ"לים של רוב מרכזי המו"פ הזרים הפועלים בישראל. ראש הפורום הפורש יורם יעקובי, אמר ש"כוח האדם הטכנולוגי מתחיל להיגמר לנו, אבל הסיבה לכך חיובית. הדבר נובע מכך שכל התעשיות באות לישראל לגייס אנשים, לא רק חברות הייטק אלא גם חברות פיננסים, רכב ועוד. לכן המאמץ העיקרי שלנו צריך להיות בתחום החינוך הטכנולוגי והכשרת עובדים שיענו על צורכי התעשייה".

סיירות התיכנות יורגשו בקרוב

המדען הראשי ויו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבאום, קרא למנכ"לי חברות ההייטק לפעול במרץ ולמשוך לישראל פעילות והשקעות של חברות האם שלהם. לדבריו, " יש להרחיב את ההשקעה במה שאני מכנה בשם 'ציונות 4.0'. הדור הראשון של הציונות עסק בעלייה וייבוש ביצות, הדור השני בהתיישבות והדור השלישי בביטחון. כעת צריך להתמקד בפיתוח כלכלי באמצעות חדשנות והגדלת הפריון. עלינו לשנות גישה מממעמד של אומת הסטארט-אפ למעמד של אומת הצמיחה והחדשנות. זהו העתיד של כולנו".

במסגרת הפאנל על כוח האדם בהייטק העריכו מיכל צוק, הממונה על התעסוקה במשרד העבודה והרווחה, ונעמי קריגר, ראש הזירה החברתית-ציבורית ברשות החדשנות, שתוכנית "סיירות התיכנות" החדשה, שפותחה בשיתוף עם IATI, צפויה להכשיר בתוך שנים אחדות אלפי עובדים נוספים להייטק ולספק הזדמנות לאוכלוסיות מגוונות להשתלבות בתעשייה.

בתמונה למעלה: ארז צור (מימין) ומנכ"ל משרד רה"מ אלי גרונר בכנס IATI. צילום: רון טולדו (Ron Toledo)

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית