חמישית מהנהגים בארה"ב מוכנים לעבור לרכב חשמלי

12 ינואר, 2011

המחקר מגלה פער גדול בין הלקוחות לבין מנהלי תעשיית הרכב בארה"ב: המנהלים מאמינים שבלי תמריצים ממשלתיים הלקוחות לא ירכשו מכוניות - ואילו הלקוחות מוכנים לשלם הרבה תמורת מכונית ידידותית לסביבה

מחקר של חברת יבמ שנערך על-ידי מכון IBM's Institute for Business Value  מגלה שיש הבדלים מהותיים בין מנהלים בתעשיית הרכב לבין הלקוחות ביחס למכוניות חשמליות. המנהלים ממעיטים בהתלהבות שהתחבורה החשמלית מעוררת בלקוחות. הם מייחסים משקל גדול יותר לתמריצים ממשלתיים ולמחירי הדלק, ומפקפקים בנכונות הצרכנים לשלם פרמיה עבור מכוניות ירוקות יותר.

אלקטרוניקה והייטק רכב חשמלי
התוצאות העיקריות של המחקר

המחקר הקיף 1,716 נהגים בארה"ב ו-123 מנהלים בתעשיית הרכב.  19% מהנהגים דיווחו ש"סביר" או "סביר מאד" שישקלו רכישת מכונית חשמלית כאשר יבואו לקנות מכונית חדשה, למרות ש-42% דיווחו שהם "יודעים מעט מאד" אודות מכוניות חשמליות, או ש"רק שמעו עליהן". 30% מהנהגים שהשתתפו בסקר אמרו שיהיו מוכנים לשקול שימוש במכונית חשמלית שתציע מרחק נסיעה של עד 160 ק"מ  בין טעינה לטעינה. כיום המכוניות החשמליות נוסעות 80-160 ק"מ בין טעינות.

40% מהנהגים מוכנים לשלם עד 20% יותר עבור מכונית חשמלית, בהשוואה למכונית מקבילה המונעת בבנזין, בסולר או בהנעה היברידית. 27% מתוכם יהיו מוכנים לשלם פרמיה של 10%, והשאר ציינו כי יהיו מוכנים לשלםיותר מ-20%.

מהמחקר עולה שאחד מהמכשולים הגדולים בעיני הצרכנים הוא המחיר של מערכת טעינה ביתית: רק 13% מהנהגים מוכנים להוציא יותר מ-1,000 דולר לצורך התאמת מערכת החשמל הביתית לתמיכה במכונית חשמלית. ההערכות הרווחות בתעשייה שהן שהעלות כיום היא 1,000-2,000 דולר לבית אמריקאי ממוצע.

לפי המחקר, טעינה ביתית נתפסת כרכיב חשוב בדרך להצלחת המכונית החשמלית. 83% מהצרכנים בארה"ב מדווחים שהם מחנים את המכונית הראשונה שלהם בשביל הגישה או במוסך הצמודים לביתם – ולא במקום חניה לאורך הרחוב, בחניון ציבורי או באתרים אחרים. 62% מהנהגים דיווחו שהמקומות השכיחים בהם הם חונים מחוץ לבית הם מגרשי חנייה בקניונים ובאתרים מסחריים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק