אלווריון מתכננת יציאה הדרגתית מתחום הטלקום – תתמקד בשוק הארגוני והממשלתי
3 פברואר, 2011
בעקבות הדיווח על הפסד שנתי, המנכ"ל ערן גורב מסביר: "אנחנו צופים תזוזה משוק ספקיות הטלקום לכיוון השוק הממשלתי והארגוני. הרבעון הראשון יהיה תקופת מעבר. נתאים את גודל הארגון להיקף ההזדמנויות בשוק ונתחיל בהקטנה מיידית של היקף כוח האדם ושל הוצאות נוספות
המנכ"ל ערן גורב: "אנחנו צופים תזוזה משוק ספקיות הטלקום לכיוון השוק הממשלתי והארגוני. הרבעון הראשון יהיה תקופת מעבר. נתאים את גודל הארגון להיקף ההזדמנויות. נתחיל בהקטנה מיידית של כוח האדם והוצאות נוספות"
התוצאות השנתיות של אלווריון שפורסמו אתמול היו מאכזבות מאוד, אולם רבים בתעשייה לא הופתעו מהן. כבר זמן רב רוחש השוק בשמועות על חוסר שקט בחברה.
הדיווח על ירידה במכירות ועל הפסד שנתי היו צפויים, אולם הפרטים המעניינים ביותר הקשורים בדו"ח של אלווריון מסתתרים בהערכות ובציפיות לעתיד של נשיא ומנכ"ל החברה, ערן גורב, אשר הסביר מדוע אלווריון צריכה לצאת משוק הטלקום ולהיות חברה קטנה – אך ריווחית.
הפסד שנתי
המכירות ברבעון האחרון הסתכמו ב-50.3 מיליון דולר – ירידה של 16.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה גם דיווחה על ירידה של 23% בהיקף המשלוחים ברבעון הרביעי, ל-48.5 מיליון דולר. בשנת 2010 כולה ירדו המכירות ב-16.3% ל-205.2 מיליון דולר, אם כי חלה עלייה זעירה של 0.4% בהיקף המשלוחים, ל-217.1 מיליון דולר. בסך הכל, אלווריון דיווחה על הפסד של 91.2 מיליון דולר בשנת 2010.
ערן גורב, מנכ"ל אלווריון, הסביר שהחברה יזמה מספר פעולות ברבעונים האחרונים כדי לשנות את מיצובה בשוק, וליהפך לספקית פתרונות כוללים (Turnkey Solution) עבור חברות טלקום. "בסביבה ההיפר-תחרותית כיום, פרוייקטים רבים מצליחים או נכשלים משיקולים פיננסיים, כמו תנאי תשלום ושותפות בסיכונים עם הלקוח. למרות זאת זכינו במספר פרוייקטים חשובים".
שוקי יעד חדשים
"ב-2010 נכנסנו לתחומים חדשים, כמו הממשל המקומי, החינוך וביטחון המולדת. ביצענו ניסויים מוצלחים בתחום הרשת החכמה (Smart Grid) והגדלנו את מספר שותפי ההפצה שלנו". אלא שהמסר החשוב ביותר הסתתר בסוף ההודעה: "אנחנו רואים הזדמנויות בשוק ה-RAN – Radio Access Networks של הדור הרביעי, אם כי בהיקף קטן יותר מאשר חשבנו בתחילה. אנחנו נתמקד בשוק זה, באמצעות ארגון קטן וממוקד יותר.
"אנחנו מתכננים להפנות יותר משאבים לשוק הארגוני והממשלתי. אנחנו מאמינים שהשוק הזה מספק הזדמנויות צמיחה עתידיות ושהוא מתאים יותר לחברה מסדר הגודל שלנו. אנחנו צופים תזוזה משוק ספקיות הטלקום לכיוון השוק הממשלתי והארגוני, שצמיחתו מהירה יותר".
ארגון מחדש
"הרבעון הראשון יהיה תקופת מעבר. אנחנו נתאים את גודל הארגון להיקף ההזדמנויות בשוק ספקיות התקשורת ונבצע השקעות מסויימות בתחום השוק הארגוני. נתחיל בהקטנה מיידית של היקף כוח האדם ושל הוצאות נוספות. מטרתנו ב-2011 היא להביא את הרווח הגולמי לסביבות ה-30%, להפחית את ההוצאות לפחות מ-35% מההכנסות ולבנות יסודות לצמיחה עיתדית מתוך בסיס הכנסות נמוך יותר, אך ריווחי יותר, כבר ברבעון השני".
פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת