זיילינקס חשפה משפחת FPGA חדשה: Zynq-7000

30 מרץ, 2011

היא מיוצרת בתהליך של 28 ננומטר וכוללת מעבד ARM Cortex-A9 MPCore, לוגיקה מיתכנתת וחיבור פנימי מסוג AMBA4 AXI4 (ממשק מתרחב מתקדם)

היא מיוצרת בתהליך של 28 ננומטר וכוללת מעבד ARM Cortex-A9 MPCore, לוגיקה מיתכנתת וחיבור פנימי מסוג AMBA4 AXI4 (ממשק מתרחב מתקדם)

חברת זיילינקס (Xilinx) הכריזה על פלטפורמת FPGA מתרחבת חדשה ממשפחת Zynq-7000. מדובר בפלטפורמת ה-Extensible Processing Platform הראשונה בתעשייה, והיא מיועדת בעיקר ךיישומים עתירי עיבוד משובצים בשוקי הווידאו, צבא, רכב, אוטומציה תעשיתית ועוד.

המשפחה החדשה מיוצרת בתהליך של 28 ננומטר ונתמכת על-ידי מערך של כלים וקניין רוחני (IP). היא תוכננה להשגת אינטגרציה הדוקה של מערכות הכוללות מעבד ARM Cortex-A9 MPCore ביחד עם לוגיקה מיתכנתת. היא כוללת חיבור פנימי מסוג AMBA4 AXI4 (ממשק מתרחב מתקדם) בין מערכת העיבוד לבין הלוגיקה המיתכנתת, ויכולת העברת כמויות מידע גדולות בהספק נמוך המבטלת את צווארי הבקבוק המאפייניים יישומי בקרה, נתונים, I/O וזיכרון.

הארכיטקטורה של סביבה-7

משפחת ה-Zynq-7000 מספקת סביבת תכנון פתוחה המאפשרת לבצע פיתוח תוכנה במקביל. בערוץ אחד מפותחת התוכנה למעבד Cortex-A9 ובערוץ השני התוכנות למאיצים. הלוגיקה המיתכנתת של משפחת Zynq-7000 מבוססת על ארכיטקטורת ה-FPGA החדשה של סדרה 7 של זיילינקס, ולכן גם מספקת תאימות מלאה ל-IP, לכלים ולביצועים בכל התקנים דור ה-28 ננומטר של החברה.

סגן נשיא בכיר לשיווק גלובלי ופיתוח עסקי בזיילינקס, וין רטפורד, אמר האינטגרציה ההדוקה בין מערכת העיבוד לבין הלוגיקה המתכנתת ב-Zynq-7000, "מקטינה משמעותית את ההספק והמימדים של המערכת, ומשמשת 'מנוע חדשנות' המסוגל להרחיב את שוק ה-FPGA ולשלבו בתחום המערכות המשובצות".

דיאגרמת מלבנים עקרונית של משפחת Zynq-7000:

techtime
דיאגרמת מלבנים עקרונית של תפישת Extensible Processing Platform
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , רכיבים