CSR חותכת את המחיר של צורן: עסקת המיזוג תתבצע לפי שווי חברה של 233 מיליון דולר בלבד

22 יוני, 2011

האסון ביפן ויציאת סיסקו מתחום המצלמות פגעו בשווי המנייה של צורן, וחברת CSR הבריטית הורידה 195 מיליון דולר מהמחיר שאותו היא מוכנה לשלם תמורתה. במקביל, חלקם של בעלי מניות צורן בחברה המאוחדת קוצץ בכמחצית

האסון ביפן ויציאת סיסקו מתחום המצלמות פגעו בשווי המנייה של צורן, וחברת CSR הבריטית הורידה 195 מיליון דולר מהמחיר שאותו היא מוכנה לשלם

Semiconductors Fabless CSRעיסקת המכירה של חברת צורן (Zoran) הישראלית לחברת CSR הבריטית ממשיכה להסתבך. בחודש פברואר, בעיצומו של מאבק שליטה בחברת צורן שהתחולל בין הדירקטוריון וההנהלה לבין קבוצת משקיעים מארה"ב, נחתם הסכם מכירת צורן לחברת CSR הבריטית תמורת 679 מיליון דולר.

רבע מיליארד דולר בקופה

אלא שיציאתה של חברת סיסקו מתחום הצילום הדיגיטלי המקוון, ואסון רעידת האדמה ביפן הביאו למפולת של קרוב ל-20% בשווי המנייה של צורן, ושתי החברות נכנסו למשא ומתן מחודש על תנאי המיזוג.

מימו תכנון ייחוס של מצלמה דיגיטלית המבוססת על שבב של צורן

בתחילת השבוע הודיעו שתי החברות על עידכון ההסכם. בשורה התחתונה: CSR חתכה את המחיר של צורן ב-195 מיליון דולר. על-פי ההסכם החדש, צורן תירכש בסכום של 484 מיליון דולר בלבד. אלא שהמחיר הממשי נמוך בהרבה מכיוון שבקופתה של החברה מצויים 251 מיליון דולר. פירוש הדבר שצורן נמכרת לפי שווי חברה של 233 מיליון דולר בלבד.

עם השלמת העיסקה, יחזיקו בעלי המניות של צורן יחזיקו ב-16.5% מהבעלות על החברה הממוזגת, לעומת 35% כפי שהיה בהסכם המיזוג המקורי. השינוי בהערכת השווי חסך ל-CSR את הצורך לבצע קניית מניות שתכננה בהיקף של 240 מיליון דולר – והיא ביטלה אותה.

הערת אזהרה לעובדים

הערה אחת בהודעה של CSR מעוררת דאגה בקרב עובדים רבים בישראל. החברה הודיעה לבעלי המניות שלה שבזכות הסינרגיה בינה לבין צורן, המיזוג יביא לחיסכון של 35 מיליון דולר בהקטנת הוצאות עד לסוף הרבעון הראשון של 2012. במקרים רבים מאחורי ההגדרה הזו מסתתרת כוונה לבצע פיטורי עובדים. השאלה היא כעת האם הפיטורים יהיו בישראל או בבריטניה.

חברת CSR היא יצרנית גלולבית של מערכות תקשורת אלחוטית ומוצרי מיקום ובעלת היקף מכירות של כ-800 מיליון דולר ב-2010. צורן הינה ספקית שבבים לשוקי הווידאו הצרכני, DVD, מערכות בידור ביתיות, מצלמות דיגיטליות ומדפסות. מכירותיה בשנת 2010, כולל התוצאות של חברת Microtune שאותה רכשה בתחילת השנה, הסתכמו ב-441 מיליון דולר. להערכת שתי החברות, המיזוג ייצור את אחת מ-10 חברות ה-Fabless (יצרניות שבבים ללא מפעל ייצור) הגדולות בעולם.

העיסקה צפויה להסתיים ברבעון השלישי של 2011, ותלויה בהסכמת בעלי המניות של שתי החברות. ברבעון הראשון של 2011 הסתכמו המכירות של צורן ב-84.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-90.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה סיפקה תחזית מכירות לרבעון השלישי, בהיקף של 80-85 מיליון דולר, ועם רווח גולמי של 52%-53%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , סרטי וידאו , תעשייה ישראלית