דויטשה טלקום הובילה גיוס של 13.5 מ' ד' ב-Replay

1 מרץ, 2016

"מציאות רבודה תהיה מרכיב מרכזי בגל הבא של קישוריות ניידת. לפי הערכה זהירה שלנו, הטכנולוגיה של ריפליי יכולה ליצור מהפיכה בתחום הצפייה הרבודה של ארועי ספורט ושידורים ישירים"

מנכ"ל DTCP: "לפי הערכה זהירה שלנו, הטכנולוגיה של ריפליי יכולה ליצור מהפיכה בתחום הצפייה הרבודה של ארועי ספורט ושידורים ישירים"

REPLAY-CAMERA

חברת Replay Technologies מתל-אביב גייסה 13.5 מיליון דולר בסבב גיוס שנערך בהובלת קרן ההשקעות של חברת דויטשה טלקום, Deutsche Telekom Capital Partners. המימון מיועד לממן את המשך הפיתוח של טכנולוגיית הצפייה התלת-מימדית של החברה, FreeD. בסך הכל, עד היום החברה גייסה 27 מיליון דולר ממשקיעים.

טכנולוגיית FreeD מיועדת לספק חווייה חדשה של שידור אינטראקטיבי תלת-מימדי של משחקי ספורט. בשיטה שלה ממקמים באיצטדיון מספר מצלמות 5K (המצלמות בעלות מספר הפיקסלים למ"מ מגבוהה ביותר בשוק). עבור מגרש כדורגל, למשל, יש צורך ב-21 מצלמות.

התמונה המשותפת נאספת מהמצלמות בזמן אמת ויוצרת ייצוג תלת מימדי של כל המידע המגיע מהאיצטדיון. הצופה יכול בעזרת שלט או מחשב (באמצעות אפליקציה) לשנות את נקודת המבט, לבצע שידור חוזר של קטע מעניין ובהמשך גם לאסוף מידע ולהשתמש בכלים לניתוח המשחק: מרחק הכדור מהשחקן, גובה הקפיצה ועוד.

לאחרונה החברה זכתה בחשיפה עולמית יוצאת דופן: בנאום הפתיחה של תערוכת CES 2016 חשף מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', שיתוף פעולה של אינטל עם חברת Replay, במטרה לחולל מהפיכה בחוויית הצפייה בארועי ספורט.

ההכרזה קיבלה מימוש מיידי במשחק הסופרבול בארה"ב בתחילת חודש פברואר (Super Bowl 50): ריפליי ואינטל התקינו 36 מצלמות וידאו סופר-איכותיות K5 המקושרות לשרתי וידאו ייעודיים של אינטל, והשתתפו בשידור המשחק החשוב ביותר בליגת הבייסבול האמריקאית.

REPLAY

קרן DTCP מסרה שההשקעה בריפליי מבטאת את אמונתה בצמיחה צפוייה של טכנולוגיות מציאות מדומה ( Virtual Reality) ומציאות רבודה (Augmented Reality). "פגשנו את חברת ריפליי לפני שנה בביקור בישראל", סיפר מנכ"ל הקרן, ויצ'נטו ונטו, "והתרשמנו ישירות מהמשמעות של הטכנולוגיה שלה בתחום המציאות הרבודה. לפי הערכה זהירה שלנו, הטכנולוגיה של ריפליי יכולה ליצור מהפיכה בתחום הצפייה הרבודה של ארועי ספורט ושידור ארועים בכלל. ההשקעה בריפליי מבטאת שינוי במרכז הכובד של DTCP ופותחת אפשרויות חדשות של שיתופי פעולה".

מבחינת החברה הישראלית, פירוש הדבר שמעבר למימון, היא מקבלת שותף אסטרטגי שיכול להביא לה הזדמנויות חדשות באירופה וארה"ב, כדי להעניק כיסוי לארועים רבים יותר. מנכ"ל ריפליי, אורן יוגב, אמר שהאמונה של DTCP בטכנולוגיה של החברה, פתחה את הדרך בפני הגיוס. "ההון שגוייס יאפשר לנו להביא את הטכנולוגיה לשלב הבא – השוק הצרכני".

ונטו הסביר שההשעה בריפליי היא תחילתו של מהלך אסטרטגי עבור הקרן: "אנחנו מבינים שהמיזוג בין רשתות תקשורת לבין אבזרי קצה מקושרים ייצרי מציאות תקשורתית חדשה. המציאות הרבודה תהיה מרכיב מרכזי בגל הבא של קישוריות ניידת, ואנחנו מתכננים להיות שם כאשר הדבר יתרחש".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סרטי וידאו , תעשייה ישראלית