Anobit מהרצליה הכריזה על הבקר המהיר בעולם לזיכרונות הבזק

9 אוגוסט, 2011

טכנולוגיית MSP מבוססת אל אלגוריתמים לעיבוד אותות שהחברה פיתחה, המשמשים לפיצוי על המגבלות הפיסיקליות של טכנולוגיית NAND ועל מערך לתיקון שגיאות, המשפר את ביצועי רכיבי הזיכרון

הבקר MSP2025 מספק תמיכה ברכיבים המיוצרים בטכנולוגיות החדשות ביותר של 20 ננומטר ומטה

אנוביט זיכרונות הבזק flash nandחברת אנוביט (Anobit) מהרצליה הכריזה על בקר חדש לרכיבי זיכרון מסוג NAND-flash התומך ברכיבי זיכרון בנפח של עד 256GB ומספק קצב העברת נתונים חסר תקדים של 666MB/s.

הבקר מדגם MSP2025 מבוסס על טכנולוגיית Memory Signal Processing הקניינית של החברה, ומספק תמיכה ברכיבים המיוצרים בטכנולוגיות החדשות ביותר של 20 ננומטר ואף רכיבים המיוצרים במימדים קטנים מ-20 ננומטר.

חברת אנוביט הוקמה בשנת 2006 על-ידי פרופ' אהוד ויינשטיין, המשמש כיו"ר ומנכ"ל החברה, ועל-ידי אריאל מייזלוס, המשמש כנשיא החברה. עד היום היא גייסה כ-76 מיליון דולר ממשקיעים, ומעסיקה כ-180 עובדים.

זיכרונות חצאי מוליכים הבזק flash NAND
דיאגרמת מלבנים של בקר MSP של אנוביט

טכנולוגיית MSP מבוססת אל אלגוריתמים לעיבוד אותות שהחברה פיתחה, המשמשים לפיצוי על המגבלות הפיסיקליות של טכנולוגיית NAND ועל מערך לתיקון שגיאות, המשפר את ביצועי הזיכרונות. עד היום החברה רשמה 10 פטנטים על הטכנולוגיה, וכעת נמצאות 60 בקשות לרישום פטנט בשלבי אישור שונים. מוצרי החברה כוללים דיסק קשיח בעל יכולת כתיבה של 4 טרה-בייט ביום למשך 5 שנים, שבבי בקרת זיכרון ליישומים ניידים, כרטיסי µSD  ותוכנות USB Flash Drives.

השוק משתולל

בשנים האחרונות נמצא שוק זיכרונות ההבזק בצמיחה מתמדת, לאור העובדה שהסמארטפונים והטאבלטים מהדור החדש מבוססים על רכיבי זיכרון חצאי מוליכים ולא על דיסקים מגנטיים. יישומים אלה דורשי מהם להגיע לקצבי העברת נתונים מהירים מאוד, ובמקרים רבים קצב העברת הנתונים מהזיכרון נעשה לצוואר בקבוק משמעותי יותר אפילו מהעומס שעל המעבד המרכזי (CPU).

לאחרונה העריכה חברת גרטנר שבשנת 2015 יגיע שוק רכיבי ה-NAND-flash העולמי להיקף של כ-4.5 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1 מיליארד דולר ב-2010. התחזית מבוססת על הערכת הצמיחה בשוק אבזרי המדיה והתקשורת האישיים, ביחד עם הכניסה של זיכרונות הבזק לשוק השרתים ומרכזי הנתונים כתחליף חסכוני באנרגיה לדיסקים קשיחים מגנטיים.

מגמה זו גם מסבירה את העיסקה שביצעה Sandisk בחודש מאי, שבה רכשה את יצרנית זיכרונות ההבזק Pliant Technology תמורת 327 מיליון דולר.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים , תעשייה ישראלית