ארגון מחדש בקונטרון: מאחדת קווי ייצור ומקימה חטיבת מו"פ מרכזית

29 אוקטובר, 2012

הגדירה תוכנית ארגון מחדש בשם Shape. התוכנית כוללת גם התארגנות מסביב למערך של ארבע חטיבות עיסקיות, והקמת חטיבת פיתוח גדולה לפרוייקטים אסטרטגיים. המטרה: לייעל את פעילות החברה, להיכנס לתחומים צומחים ולהתרחב באסיה וסין

בשנה האחרונה מכרה החברה את מפעליה במלזיה ובמקסיקו

אולריק גהרמן יו"ר קונטרוןבתשעת החודשים הראשונים של 2012 הסתכמו המכירות של חברת קונטרון (Kontron) הגרמנית ב-401 מיליון אירו, בהשוואה ל-423.5 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. היום החברה הודיעה על תוכנית ארגון מחדש תחת הכותרת Shape, שנועדה למקד את פעילויותיה בתחומים עסקיים צומחים ולשפר את המכירות.

במסגרת התוכנית החברה תגדיל בצורה משמעותית את תקציבי המחקר והפיתוח בתחומים עיסקיים שהיא מגדירה כתחומים צומחים. במקביל, החברה תרכז את פעילותה בארבע חטיבות מוכוונות שווקים: חטיבת תעשייה, חטיבת תקשורת, חטיבת צבא, תעופה ורכבות, וחטיבה לשאר השווקים (Multimarket).

אולריק גהרמן, יו"ר החברה, מסר שהיא תמשיך לשרת את השווקים המסורתיים שלה, כמו אוטומציה תעשייתית, מיכשור רפואי, תקשורת, תחבורה, ממשל וביטחון ועוד, "אולם הארגון מחדש מאפשר לגבש את מאמצי הפיתוח בהתאם לשיקולים טכנולוגיים ועיסקיים. הטכנולוגיות שיפותחו צריכות לשמש במספר גדול של יישומים, ואנחנו צריכים להעינות מהר יותר לדרישות הלקוחות".

חטיבת הפיתוח האסטרטגי: Kontron Ventures

בנוסף לארבעת החטיבות המרכזיות, קונטרון מקימה חטיבה חמישית, Kontron Ventures, אשר מרכזת מאמצי פיתוח אסטרטגיים ורחבי-היקף. בשלב הראשון החטיבה תרכז את מאמצי הפיתוח של פתרונות טכנולוגיים לצגי מגע ומסכים רחבים מאוד ופיתוח כרטיסי מחשב המבוססים על ארכיטקטורת ARM. מבחינה גיאוגרפית, קונטרון הגדירה את אסיה, ובמיוחד את סין, כשוק יעד צומח שבו היא תתמקד. בין השאר היא תפתח מוצרים חדשים המוגדרים על-פי הצרכים של השווקים באסיה ובסין.

לדברי גהרמן, חלק מהיעדים של תוכנית Shape הושגו כבר בתחילת 2012. "עם המכירה של מפעל הייצור במלזיה בתחילת השנה, ושל מפעל ההרכבה התעופתי במקסיקו, השגנו אבן דרך במיקוד עסקינו". במקביל, היא מתכננת לסגור מפעל ייצור בארצות הברית ומפעל ייצור באירופה ערב יעילות נמוכה, ולהעביר את קווי המוצרים שלהם לאתרים גדולים סמוכים של קונטרון. תוכנית הארגון מחדש תושלם בתחילת 2013.

קונטרון עוברת מאינטל ל-ARM

חברת קונטרון היא יצרנית כרטיסי מחשב ליישומים משובצי מחשב, ועד היום התבססו מוצריה על ארכיטקטורת x86 של חברת אינטל (Intel). בסוף שנת 2011 היא הודיעה החלה בביצוע מהלך טכנולוגי מעניין: כניסה לתחום פלטפורמות המיחשוב המבוססות על ארכיטקטורת ARM, ובעקבותיו גם פיתוח תקן חדש של מחשב על-גבי כרטיס (Computer-on-Module), המותאם לפלטפורמת ARM.

קונטרוןבכוונתה שהתקן החדש יהיה תקן תעשייתי דה-פקטו, כפי שהיה כאשר פיתחה את תקן COM Express למודולי מחשב זעירים. במסגרתו יוגדר פורמט חדש של כרטיסי מחשבי חסכוניים באנרגיה עבור אבזרים ידניים משובצים, טאבלטים מוקשחים ואפילו מחשבים אישיים. הכרטיסים יופיעו בשני גדלים: 82×50 מ"מ ו-82×80 מ"מ.

הממשקים יותאמו לארכיטקטורת ARM ויתמכו ביציאות וידאו, RGB ו-HDMI. המודולים יתחברו אל העולם החיצון באמצעות מחברי MXM 3.0 זעירים, הכוללים 314 חיבורים. החברה הסבירה שהרחבת תקן COM הקיים גם לארכיטקטורת מחשוב מסוג RISC שאליה שייכים מעבדי ARM, מאפשרת לגשר על הפער הקיים היום בין השוק התעשייתי לשוק הצרכני.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות