זיילינקס חשפה אמצעי הגנה חדשים על רכיבים צבאיים מיתכנתים

26 נובמבר, 2012

הרכיבים המוגנים החדשים, 7 series FPGA ו-Zynq-7000 All Programmable SoC, ייצאו לשוק בתחילת 2013. ההגנה כוללת מנגנוני הצפנה ומנגנונים ייעודיים למיעת קריאת התוכן של הרכיב. החברה מבטיחה להוציא גרסה צבאית לכל משפחה אזרחית

לכל משפחה של רכיבים אזרחיים, זיילינקס מבטיחה להוציא גם גרסה צבאית

FPGA MILLITARYחברת זיילינקס (Xilinx) הכריזה על הדור הרביעי של פתרונות ההגנה עבור רכיבים מיתכנתים צבאיים מהסדרות 7 series FPGA ו-Zynq-7000 All Programmable SoC. כל המוצרים מיוצרים בגיאומטריה של 28 ננומטר ונמצאים על המדף.

FPGA MILLITARYבראיון ל-Techtime סיפרה מנהלת השיווק של זיילינקס לתחום התעופה והחלל, הנקה קרקלס, שפיתרון ההגנה מהדור החדש כולל מספר אמצעים מיוחדים שנועדו להגן על מערכות צבאיות בפני פריצה ובפני העתקה וביצוע הנדסה הפוכה (Reverse Engineering). "כאשר מל"ט נופל בטריטוריה עויינת צריך להגן על ה-FPGA בפני פריצה, כדי שהסודות הטכנולוגיים שבתוך הרכיב לא יפלו בידי האויב.

"ההגנה כוללת מספר מרכיבים: מעגלי Bit Stream Authentication מספקים הגנה אחת ברמת החומרה. מעגלי Differential Power Analysis מיועדים להפריע לכל ניסיון של קריאת התוכן ברכיב, וליבת עיבוד שלמה המוקדשת ל-Security Monitor. היא כוללת מעבד פנימי שכל תפקידו הוא למנוע פעולת העתקה של התוכן".

ייצור בתקן צבאי

צורכי ההגנה גרמו לזיילינקס להגדיר מחדש את תהליך הייצור של הרכיבים, על-מנת ליצור הפרדה בין הבלוקים השונים בתוך הרכיב. למעשה, מדובר ביצירת הפרדה פיסית הדומה למנגנון ה-Partitioning במערכות תוכנה, אשר מנתק את הקשר בין המידע המוגן למידע הגלוי שבתוך הרכיב.

בין השאר הנקה סיפרה שפיתרון אבטחה שפותח במקור עבור שוק הצבאי מתחיל להיכנס גם לשוק האזרחי. "פיתחנו את טכנולוגיית ההצפנה Information Assurance עבור השוק הצבאי, אולם התברר לנו שגם השוק התעופתי מאוד מעוניין בו".

בסך הכל, השוק הצבאי מהווה כ-15%-17% מההכנסות של זיילינקס. כצפוי, הרכיבים הצבאיים שונים בהיבטי חומרה נוספים: הם עומדים בטמפרטורות גבוהות מאוד (מינוס 55ºC  עד 125ºC), מופיעים במארזים קשיחים ואפילו כוללים אמצעים לאידוי מים, כדי למנוע לחות לאחר רחיצת המעגלים האלקטרוניים המורכבים במים.

רכיבי 7 series FPGA ו-Zynq-7000 All Programmable SoC ייצאו לשוק בגרסה הצבאית בתחילת 2013, כאשר זיילינקס מבטיחה שלכל משפחת רכיבים שהיא מוציאה לשוק האזרחי, היא תוציא גם גרסה צבאית של הרכיבים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים , תעופה וביטחון