אינטל תייצר את שבבי ה-FPGA של חברת Altera ב-14 ננומטר

26 פברואר, 2013

מעניין לראות האם מדובר בעיסקה חד-פעמית, או באסטרטגיה חדשה של אינטל המיועדת לתמוך ביצרני שבבים השומרים אמונים לארכיטקטורות המחשוב שלה, במסגרת המאבק בפופולריות הגואה של מעבדי ARM

חברת אינטל תייצר רכיבי FPGA של חברת Altera בטכנולוגיית Tri-Gate החדשה בגיאומטריה של 14 ננומטר.

אתמול (ב') הודיעו שתי החברות על חתימת הסכם הייצור עבור רכיבי הדורות הבאים של אלטרה. מדובר ברכיבים עתידיים המיועדים ליישומים מהקצה הגבוה של השוק, דוגמת ישומים צבאיים, תעופתיים, יישומי ענן תובעניים ועוד. נשיא, מנכ"ל ויו"ר אלטרה, ג'ון דאן, הסביר שההסכם מעניק לחברה יתרון תחרותי עצום בקצה הגבוה של השוק: "בעקבות ההסכם אנחנו יצרנית ה-FPGA היחידה שיש לה נגישות לטכנולוגיה הזו".

אינטל FinFET
מבנה Tri-Gate, שהוא טרנזיסטור ה-FinFET של אינטל

שיתוף הפעולה בין שתי החברות נמשך כבר זמן מה וכולל שילוב רכיבים מיתכנתים של אלטרה בחלק מהשבבים של אינטל. כך למשל, אינטל שילבה במערכת על-שבב מסוג Atom E6x5C  מתוצרתה גם את השבב המיתכנת Arria II GX של אלטרה. טכנולוגיית Tri-Gate שאותה חשפה אינטל ב-2011 מבוססת על תפישת FinFET: בשיטת הייצור הזו מיוצר הצומת של הטרנזיסטור בתצורה אנכית, המאפשרת להגדיל את שטח המגע כדי לשפר את הביצועים שלו, מבלי להגדיל את רוחב הצומת.

מבחינת שוק השבבים, מדובר בעיסקה יוצאת דופן. עד היום הקפידה אינטל לייצר שבבים עבור עצמה בלבד (למעט במקרים ספורים וחסרי משמעות). העיסקה עם אלטרה היא עיסקת הייצור הגדולה הראשונה של אינטל, שבה היא מתפקדת כספק שירותי ייצור שבבים, בדומה ל-TSMC או GlobalFoundries.

מעניין לראות האם מדובר בעיסקה חד-פעמית, או באסטרטגיה חדשה של אינטל המיועדת לתמוך ביצרני שבבים אשר שומרים אמונים לארכיטקטורות המחשוב שלה. זה יכול להיות כלי חדש ואפקטיבי במאבק מול הפופולריות הגואה של מעבדי ARM בשוק המערכות המשובצות. אם כן, מדובר בכניסת שחקן חזק ומפתיע בשוק ייצור השבבים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , סמיקונדקטורס