ניסקו מכרה לאבנט את פעילות Xilinx ב-5 מיליון דולר

10 יוני, 2013

אתמול נחתם הסכם שלפיו רכשה אבנט ישראל את פעילות ההפצה מחברת ניסקו סמי, שעסקה בעיקר בשיווק רכיבי Xilinx. בעקבות העיסקה, יועברו לאבנט כל הנכסים הקשורים לפעילות הזו, כולל מלאי המוצרים שבידי ניסקו וכל ההסכמים עם הלקוחות

Xilinx היתה אחראית לכ-18% מרכישות חטיבת הרכיבים של ניסקו ב-2012

XILINXחברת ניסקו תעשיות מפסיקה להפיץ את המוצרים של חברת Xilinx בישראל. אתמול נחתם הסכם שלפיו רכשה אבנט ישראל את פעילות ההפצה מחברת ניסקו סמיקונדקטורס, שעסקה בעיקר בשיווק רכיבי Xilinx, תמורת כ-5 מיליון דולר.

בעקבות העיסקה, יועברו לאבנט כל הנכסים הקשורים לפעילות הזו, כולל מלאי המוצרים שבידי ניסקו וכל ההסכמים שבין ניסקו לבין לקוחותיה. חברת אבנט גם רשאית להציע לחלק מעובדי ניסקו סמי לעבור לעבוד אצלה.

העיסקה כוללת הסדרים לגבי המלאי המצוי בניסקו. אבנט התחייבה לרכוש את כל המלאי הכפוף להזמנות של לקוחות שטרם הושלמו. בנוסף היא רשאית לרכוש מניסקו מלאי נוסף. במקביל, ניסקו תוכל להחזיר ל-Xilinx מלאי אשר לא יירכש על-ידי אבנט.

על-פי ההסכם, בנוסף לתשלום של 5 מיליון דולר, אבנט תשלם לניסקו את המלאי הכפוף להזמנות בתוך 45 יום לפי מחיר עלות המלאי. בנוסף, בשנתיים הבאות אבנט תשלם לניסקו תשלום שנתי על רכיביה מהמכירות של מוצרי Xilinx ללקוח מהותי של ניסקו סמי.

העיסקה נחתמה לאחר שהתקבלה הסכמתה של חברת Xilinx. חברת ניסקו מסרה היום שהשלמת העיסקה כפופה למספר תנאים, בהם הסכמתם של חלק מהלקוחות להסבת ההסכמים איתם מניסקו לאבנט. ניסקו מעריכה שהשלמת העיסקה צפויה להתבטא ברישום של רווח הון בדו"חותיה הכספיים בהיקף של כ-14 מיליון שקל.

ניסקו החלה לשווק את רכיבי Xilinx בשנת 2006 לאחר רכישת הפעילות מחברת IES. בסוף 2012 הודיעה Xilinx לניסקו שהמכירות לשני לקוחות בארץ ייעשו ישירות על-ידי Xilinx החל משנת 2015.

ניסקו סמיקונדקטורס פעלה במסגרת קבוצת מכירות והפצת הרכיבים של ניסקו, שהיקף מכירותיה הסתכם ב-2012 בכ-320 מיליון שקל. בדו"ח השנתי שלה מגדירה ניסקו את Xilinx כספק מהותי שהיה אחראי לכ-18% מהרכישות שלה מספקים בשנת 2012.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , נציגויות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: featured