DSPG מחפשת שווקים חדשים במקום הטלפוניה הגוועת
11 אוגוסט, 2013
סיכום המנהלים של DSPG: "חלק גדול מהמכירות שלנו נובע ממכירת ערכות שבבים למוצרים אלחוטיים המבוססים על קווים נייחים. לכן אנחנו צופים שהמכירות שלנו ברבעון השלישי של 2013 ימשיכו לרדת"
חברת DSPG מתמודדת עם דעיכה הדרגתית של השוק המסורתי שבו היא פועלת

יצרנית השבבים הישראלית DSPG נמצאת בתקופה מעניינת בתולדותיה. החברה שהפכה לאחת מהיצרניות המובילות בעולם של ערכות שבבים, תוכנות ותכנוני ייחוס למכשירי טלפון אלחוטיים בתקני DECT, מתמודדת עם דעיכה הדרגתית של השוק שבו היא פועלת ומנסה לאתר מנועי צמיחה חדשים.
בסוף השבוע דיווחה החברה לבורסת נסד"ק על תוצאותיה וסיפקה ניתוח מנהלים מרתק על השוק שבו היא פועלת. מתוצאות הרבעון השני של 2013 שאותם היא פירסמה היום מתברר שמכירות החברה ירדו ל-40.7 מיליון דולר בהשוואה ל-44.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל במחצית השנה ירדו המכירות בכ-7.5 מיליון דולר בהשוואה למחצית המקבילה ב-2012. החברה דיווחה על רווח נקי של 750 אלף דולר ברבעון בהשוואה להפסד של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ורווח של 1.9 מיליון דולר במחצית בהשוואה להפסד של כ-5.5 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד.
אלא שמאחורי המספרים מסתתר סיפור שונה. הריווחיות אינה פועל יוצא רק של התייעלות אלא גם של הקטנת הוצאות המו"פ. הוצאות המו"פ ברבעון האחרון היו קטנות בכ-2.2 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל, והוצאות במו"פ במחצית הראשונה של 2013 היו קטנות בכ-5.1 מיליון דולר בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד.
מכירות מוצרי DECT ברבעון הראשון היוו כ-83% מכלל מכירות החברה. החברה צופה שהן ימשיכו לרדת כתוצאה מקיפאות בשוק הטלפונים האלחוטיים וירידה מתמדת במחירם. "שוק הטלפוניה האלחוטי נמצא בתקופת מעבר. עם הכניסה של טכנולוגיות גישה אלחוטית חדשות כמו פתרונות פס רחב אלחוטיים, מוצרים ניידים, כבלים ואמצעי קישוריות נוספים, צפוי ששוק הטלפוניה האלחוטית המסורתי ימשיך לרדת, ובמקביל יירדו המכירות שלנו בתחום הזה".
החברה מסבירה שהיא תושפע מהתחרות העזה המתפתחת כיום בין חברות סלולריות לחברות תקשורת המפעילות קווים טלפון נייחים. "חלק גדול מהמכירות שלנו נובע ממכירת ערכות שבבים למוצרים אלחוטיים המבוססים על קווים נייחים. לכן אנחנו צופים שהמכירות שלנו ברבעון השלישי של 2013 ימשיכו לרדת".
המענה של החברה לדילמה הוא בכניסה לתחומים חדשים. היא הכריזה השנה על שבבי HDClear המאפשרים להנחית רעשי רקע המפריעים לקיום שיחה טלפונית. הם מבוססים על אלגוריתם לעיבוד קול של החברה, וכוללים מעבד DSP פנימי של חברת סיוה (CEVA) הישראלית. רעשי רקע מהווים היום מכשול משמעותי בהפעלה מדויקת של הוראות קוליות. החברה מעריכה שהביצועים של HDClear עולים על כל פתרון דומה אחר ורמת הדיוק שלו גבוהה ב-50% בהשוואה לשבבים המותקנים היום בסמארטפונים. הבשורה העיסקית היא שהחברה נכנסת ישירות לשוק הסלולרי, שכן שבבים אלה מיועדים לשילוב בסמארטפונים, בכשירי סלולר אחרים וכן בטאבלטים, במחשבים נישאים ושולחניים ובטלוויזיות חכמות.
בנוסף, היא מגבירה את מאמציה בכניסה לשוק הרשתות ואוטומציה הביתית, שאותו החלה כבר ב-2011. מדובר בכניסה לתקנים חדשים כמו DECT/CAT-iq ו-Wi-Fi ובכניסה לשוק ה-VoIP הארגוני. המטרה היא לנצל את בסיס הלקוחות הקיים כדי להיכנס לתחומים החדשים. במידה מסויימת המהלך מתחיל לתת פירות: המכירות ממוצרים חדשים צמחו ל-15.1% מכלל המכירות במחצית הראשונה של 2013. אולם מדובר בתהליך ארוך וקשה ולכן החברה מתמקדת בשלב הראשון בהמשך ההתייעלות וקיצוץ ההוצאות. בעקבות הפירסום ירדה מניית DSPG בנסד"ק מ-8.16 דולר לפני פרסום הדו"ח ל-7.11 דולר כיום.
פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית
פורסם בתגיות: featured


