Given Imaging פרצה את מחסומי השוק היפני
11 נובמבר, 2013
המועצה המרכזית לביטוח רפואי ביפן החליטה לממן את הבדיקות בגלולת PillCam COLON של חברת Given Imaging בסכום של 840 דולר לגלולה. מדובר בשוק ענק ובעל פוטנציאל של מיליון בדיקות בשנה
השוק היפני נאמד בכמיליון פרוצדורות בשנה. החברה החלה בהכשרת צוותים מקומיים

החל מחודש ינואר 2014 תתחיל חברת גיוון אימג'ינג (Given Imaging) לשווק גם ביפן את גלולת המצלמה החדשה, PillCam COLON. זאת בעקבות החלטת המועצה המרכזית לביטוח רפואי ביפן (Chuikyo) לקבל את המלצת משרד הבריאות ולהעניק שיפוי של 840 דולר לכל בדיקה באמצעות גלולת המצלמה אשר תתבצע ביפן החל מה-1 בינואר 2014.
מאוחר יותר השנה המועצה תגדיר את המקרים שבהם יינתן השיפוי עבור השימוש בבדיקה. מדובר בתהליך מהיר מאוד, שכן רק בחודש יולי האחרון קיבלה הגלולה אישור שיווק מהרשות היפנית לפיקוח על תרופות ואבזרים רפואיים (PMDA, שהיא המקבילה של ה-FDA האמריקאי ו-CE האירופי).
שוק בעל פוטנציאל גדול
מנכ"ל החברה, חמי שמיר, אמר שהחברה כבר החלה בהכשרת הצוותים שיפעלו ביפן כדי לנצל את ההזדמנות מיד עם פתיחת השוק היפני בפני החברה. לאחרונה הוא גילה שהחברה מצפה לקבלת אישור FDA עבור הגלולה כבר השנה. השוק היפני נחשב לגדול במיוחד, והחברה מעריכה שיש בו פוטנציאל של מיליון פרוצדורות בשנה.
ראוי לציין שהרשויות ביפן ממליצות לכל מי שעבר את גיל 40 לבצע בדיקות דם סמוי בצואה, אולם רק 27% מהאנשים מבצעים את הבדיקה. ראוי לציין שדם סמוי בצואה יכול להיות אינדיקציה להתפתחות סרטן במעי הגס, ובמקרים אלה יש לבצע בדיקה ויזואלית של המעי הגס (קולונוסקופיה). למרות זאת רק 58% מהמטופלים הזקוים לעבור בדיקת קולונוסקופיה באמת מבצעים אותה – במקרים רבים מכיוון שמדובר בבדיקה לא נוחה ולא נעימה.
גלולת המצלמה של גיוון אימג'ינג מבצעת את הבדיקה בלא תופעות לוואי לא נעימות ולכן ההערכה היא שקבלת האישור תגדיל משמעותית את כמות הבדיקות המתבצעות ביפן. גלולת PillCam COLON מצוידת בשתי מצלמות וידאו צבעוניות זעירות, מקור אור (LED), סוללה ומערכת תקשורת אלחוטית.
צמיחה של 10% במכירות
הבדיקה נעשית באמצעות בליעת הגלולה (11 מ"מ על 31 מ"מ). כאשר הגלולה מתחילה את מסעה בן 10 השעות בדרכי העיכול, היא משדרת תמונות וידאו בקצב של 35 מסגרות בשנייה הנאגרות באבזר נישא שהנבדק נושא בכיסו. לאחר מכן הנתונים נאספים מהמכשיר אל מחשבו של רופא, אשר מארגן את סרט הווידאו באמצעות תוכנת RAPID, לפורמט המאפשר לרופא לבצע איבחון.
ברבעון השלישי של 2013 הסתכמו מכירות החברה בכ-50 מיליון דולר – עלייה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון האחרון עלה ב-8% והסתכם ב-6.5 מיליון דולר. קופת המזומנים של החברה כוללת היום כ-140 מיליון דולר.
המוצר המרכזי של החברה היא גלולת PillCam SB לבדיקה ויזואלית של המעי הדק. בתשעת החודשים הראשונים של 2013 מכרה החברה 180,900 גלולות PillCam SB, יותר ממחציתן בארצות הברית. הדור החדש של הגלולה, PillCam SB, קיבל כבר אישורי שיווק ביפן ובארצות הברית, והחברה החליטה להתחיל לשווק אותה ביפן כבר ב-2014.
פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי , תעשייה ישראלית


