ARM רוכשת את Geomerics, המספקת טכנולוגיה גרפית למשחקי מחשב

16 דצמבר, 2013

חברת Geomerics מקיימברידג', בריטניה, אשר פיתחה את תוכנת ניהול התאורה הגלובלית Enlighten עבור משחקי מחשב. ככל הנראה, מטרת העיסקה היא להטמיע את הטכנולוגיה בתוך מעבדים גרפיים עבור שוק האבזרים הניידים

הרכישה מחזקת את מעמדה של ARM בתחום העיבוד הגרפי

GEOMERICS

חברת ARM הבריטית, המספקת פתרונות IP ותכנוני מעבדים לתעשיית האלקטרוניקה, רכשה את חברת Geomerics מקיימברידג', בריטניה, אשר פיתחה את תוכנת ניהול התאורה הגלובלית Enlighten עבור משחקי מחשב.

"תאורה גלובלית" היא מונח המתאר אפקטים מתקדמים של תאורה פוטו-ריאליסטית בגרפיקה תלת-מימדית. יישומי גרפיקה טיפוסיים מוגבלים כיום לאפקטים פשוטים וישירים של תאורה. עם התאורה הגלובלית ניתן להשיג אפקטים כמו השתקפויות מורכבות, השתברויות אור, צללים ואפקטים מתקדמים נוספים המקרבים את איכות הגרפיקה לחווייה דמויית מציאות. החברה נחשבת לבעלת מעמד מיוחד בתחום הפיתוח של משחקי מחשב, וטכנולוגיית Enlighten משולבת בכמה מהמשחקים הפופולריים ביותר בשוק, דוגמת Battlefield 3&4, Need for Speed Rivals, Eve Online וגם -Medal of Honor: Warfighter.

סגן נשיא בכיר וראש חטיבת עיבוד מדיה ב-ARM, פיט האטון, אמר שהטכנולוגיות של Geomerics כבר מחוללות מהפיכה בחווית משחקי הקונסולה. "הן עתידות להאיץ במהירות את המעבר לגרפיקה פוטו-ריאליסטית גם בתחום האבזרים הניידים. השילוב בין תיק המוצרים של Geomerics ויכולות הגרפיקה של ARM ועוצמת השיווק שלה, יובילו לשינוי ניכר בחוויית המשתמשים בהתקני בידור ובאבזרים ניידים".

העברת האתגר הגרפי אל תוך המעבד

החברות לא מסרו מידע נוסף על ההיקף הפיננסי של העיסקה, ולא על התוכניות שלהן לעתיד, אולם מדובר בשתי חברות המכירות היטב אחת את השנייה ומשתפות פעולה בפיתוח כבר זמן מה. ניתן להבין את האסטרטגיה העומדת מאחורי העיסקה, מתוך הרצאה משותפת שנתן הטכנולוג הראשי של החברה, סאם מרטין, ביחד עם שלושה מומחי גרפיקה ממוחשבת מחברת ARM במהלך תערוכת SIGGRAPH2013 האחרונה שנערכה בחודש יולי באנהיים, קליפורניה.

נושא ההרצאה היה "האתגרים של גרפיקה באיכות גבוהה באבזרים ניידים". הטיעון המרכזי היה שיצירת גרפיקה איכותית באבזרים ממוחשבים מכל סוג, דורשת רוחב פב גדול מאוד בין המעבד לזיכרון. לקונסולות משחקים קיים הרוחב הפס הדרוש מכיוון שמדובר במכשירים בעלי גודל פיזי גדול אשר יכולים לפזר את החום הנוצר בערוץ התקשורת המהיר. באבזרים ניידים לא קיימת האפשרות הזו, מכיוון שהם קטנים והצרכנים רוצים שהם יישארו קטנים. המסקנה המרכזית בהרצאה היא שיש לוותר על העברת נתונים מאסיבית בין המעבד לזיכרון, ולבצע את כל פעולות העיבוד של אפקטי התאורה ישירות במעבד עצמו ובזמן אמת.

כלומר, העברת המוקד אל מעבדים גרפיים דוגמת Mali של חברת ARM, במקום יישום באמצעות תוכנה הדורשת העברת קבצים רבים הלוך ושוב. אסטרטגיה זו מחזקת את מעמדה של חברת ARM כספקית מעבדים לאבזרים ניידים ומעניקה לה יכולת לספק בעתיד מעבדים בעלי חוויית משתמש המוכרת כיום רק במשחקי מחשב המבוססים על קונסולות ועל מחשבים עתירי עוצמת עיבוד.

לקריאת ההרצאה: High Quality Mobile Graphics 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , קניין רוחני

פורסם בתגיות: featured