Google שילמה 3.2 מיליארד דולר עבור ממציאי ה-iPod

15 ינואר, 2014

Google רכשה את חברת Nest Labs שהוקמה בשנת 2011 על-ידי טוני פאדל ומאט רוג'רס. פאדל עמד בראש פרוייקט תכנון וייצור ה-iPod האגדי של חברת אפל, ורוג'רס היה מנהל פרוייקט פיתוח התוכנה של ה-iPod, משלב הקונספט ועד לשלב הייצור

האם מישהו היה מוכן לשלם עד היום כל-כך הרבה כסף תמורת גלאי-עשן? זה מה שמתרחש כאשר מייבאים את הקסם של אפל אל מוצרים אפרוריים…

NEST-LABS

השבוע ביצעה חברת גוגל (Google) עיסקה עוצרת נשימה כאשר רכשה את חברת Nest Labs תמורת 3.2 מיליארד דולר במזומן. מדובר בחברה העוסקת בתחום כל-כך אפרורי, שאפילו גוגל מגדירה אותה כחברה "שלקחה על עצמה את המשימה להמציא מחדש תחום בלתי-אהוב אך חשוב, כמו תרמוסטטים ביתייים וגלאי-עשן"".

טוני פאדל
טוני פאדל

מבט אחד בתרמוסטט של החברה מגלה שהיא אכן המציאה משהו מחדש: מדובר במכשיר מעוצב בסגנון המזכיר את אפל. ומספק חוויית משתמש חדשה לכל העיסוק בהפעלת והשבתת מזגנים, תנורים, דודי-מים ועוד. מדובר בכמשיר נעים לשימוש, צבעוני, אשר לומד במשך מספר ימים את הרגלי הדיירים ומתחיל לבקר את הבית באופן עצמאי, כאשר הוא מדווח להם על המתרחש בבית באמצעות הסמארטפון ומאפשר להם לכוון את אמצעי החימום מרחוק.

המוחות המבריקים של אפל

התרמוסטט יכול לפעול בשילוב עם גלאי העשן, שגם הוא מחובר לאינטרנט. שני המכשירים מדווחים בקול אנושי ובאמצעות הסמארטפון על היווצרות תנאים מסוכנים (עשן, אשר, אוויר מורעל וכדומה), היכן המקומות המסוכנים ואפילו להמליץ על נתיב מילוט.

מאט רוג'רס
מאט רוג'רס

השאלה הגדולה היא מה חברה כמו גוגל מרוויחה מהעיסקה היקרה הזו. תשובה אפשרית אחת עולה מבדיקת זהות מייסדי ומנהלי החברה: חברת Nest Labs הוקמה בשנת 2011 על-ידי טוני פאדל ומאט רוג'רס. פאדל (ממוצא לבנוני) עמד בראש פרוייקט תכנון וייצור ה-iPod האגדי של חברת אפל (Apple) – המכשיר ששינה את מערכת היחסים בין עולם הבידור ועולם המיחשוב, ובישר את מהפיכת ה-iPhone וה-iPad של אפל. רוג'רס היה מנהל פרוייקט פיתוח התוכנה של ה-iPod, משלב הקונספט ועד לשלב הייצור.

מדובר בשניים מהאנשים המוכשרים ביותר בתעשייה בתחום הגדרת הקונספט, הפיתוח, הייצור ובניית כל שרשרת האספקה עבור מוצרי חומרה צרכניים. לאחר הניסיון הראשון של גוגל בתחום זה – רכישת חברת מוטורולה מוביליטי ביותר מ-12 מיליארד דולר שעדיין לא הוכיח את עצמו – נראה שהיא ממשכה לחפש את יצרני החומרה הטובים ביותר בשוק.

גוגל גילתה נדל"ן בתוך הבית

תשובה אפשרית אחרת קשורה אל התחום הרחב של האינטרנט של הדברים (תקשורת מכונה למכונה), או במונחים מצומצמים יותר, הבית החכם. ניתן להתייחס אל העיסקה כאל רכישת נדל"ן טכנולוגי בתוך הבית, שנועד להיות מקפצה אל מערך מלא של שירותי הבית החכם.

שכן מרגע שגוגל מכניסה רגל אל הבית החכם, באמצעות שני אבזרי בטיחות פופולריים, היא יכולה להפוך אותם לקרש קפיצה אל כל שאר שירותי הבית החכם. מכיוון ששני המכשירים של Nest Labs מקושרים אל הרשת הפנימית בבית באמצעות Wi-Fi ואל העולם החיצון באמצעות התשתית הסלולרית והאינטרנט, ניתן להוסיף לפלטפורמה זו גם מצלמות אבטחה, מערכות השקייה, בקרת שערים וחלונות, שירותי חירום ועוד שפע מוצרים ושירותים מקוונים.

רמז לפוטנציאל הטמון באסטרטגיה הזו ניתן ללמוד מתמחיר המוצרים של Nest Labs. היא מוכרת את התרמוסטט תמורת 250 דולר ואת גלאי העשן תמורת 130 דולר. האם מישהו היה מוכן לשלם עד היום כל-כך הרבה כסף תמורת גלאי-עשן? זה מה שמתרחש כאשר מייבאים את הקסם של אפל אל מוצרים אפרוריים…

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , השקעות והון סיכון , חדשות , טאבלט וסמארטפון , תקשורת

פורסם בתגיות: featured