פילדלפיה תבצע ניסוי רשת חכמה באבזרים של Greenlet

20 ינואר, 2014

הניסוי ייערך בפארק היזמות של העיר, הכולל 130 חברות וכ-10,000 עובדים. הרעיון מאחורי הפיתוח הישראלי הוא שבאמצעות אבזרי Greenlet הזולים, ניתן להפוך במהירות כל רשת טיפשה לרשת חכמה, ולחבר אליה מיידית מיליוני אבזרים שונים

חברת Greenlet Technologies מקרית עתידים (תל-אביב) תבצע פיילוט רשת חכמה (Smart Grid) במתקן ההאצה העיסקי The Navy Yard שבפילדלפיה, ביחד עם חברת Viridity Energy האמריקאית.

אחד מהמתקנים בפארק היזמות הענק בפילדלפיה
אחד מהמתקנים בפארק היזמות הענק בפילדלפיה

במסגרת הניסוי, המוצרים של שתי החברות יופעלו במשותף כדי להביא לחיסכון משמעותי באנרגיה של קמפוס היזמות, הכולל כיום כ-130 חברות ויותר מ-10,000 עובדים. השידוך בין שתי החברות נעשה באמצעות הקרן הדו-לאומית בירד (BIRD Foundation) שהוקמה על-ידי ממשלות ישראל וארצות הברית. הקרן גם משתתפת בחלק מעלויות הפרוייקט.

חברת Viridity פיתחה את מערכת Viridity המבוססת על תוכנת אנליטיקס, אשר עוקבת אחר צריכת האנרגיה של מתקנים גדולים, דוגמת מפעלי וקמפוסים שלמים, כדי לייעל את צריכת האנרגיה ולהסיט את השימוש המכסימלי לשעות בהן התעריפים נמוכים.

אבזר Greenlet המאפשר לחבר כל מכשיר חשמלי אל הרשת החכמה
אבזר Greenlet המאפשר לחבר כל מכשיר חשמלי אל הרשת החכמה

חברת Greenlet הישראלית פיתחה מוצר המבוסס על גישה הפוכה לגמרי: היא מייצרת אבזר פשוט וזול בשם Greenlet kit. האבזר מתחבר לכל מכשיר חשמלי באמצעות השקע. למעשה, הוא נראה כמו מתאם נוסף המצוי בין השקע החשמלי לבין התקע של המכשיר החשמלי. האבזר עוקב אחר צריכת החשמל של האבזר הנמדד, ומשדר את המידע אל מרכז בקרה באמצעות האינטרנט.

המידע המגיע מכל האבזרים החשמליים בבית או במתקן הכולל, נאסף ומנותח באמצעות מערכת תוכנה. כל משתמש יכול לבדוק את מאפייני הצריכה של כל האבזרים שבשימוש, כדי לדעת מי מהם מבזבז אנרגיה וכסף ומתי. במקביל, המתמשים יכולים לקבל התראות עם המלצות לכיבוי או הפעלת מכשירים שונים.

הרעיון מאחורי הפיתוח הוא שבאמצעות אבזרי ה- Greenlet הזולים, ניתן להפוך במהירות כל רשת טיפשה לרשת חכמה, ולחבר אליה מיידית מיליוני אבזרים שונים. מנהל הפרוייקט מטעם קרן בירד, רון מרון, סיפר שהקרן זיהתה פוטנציאל משמעותי משילוב שתי התפיסות הכמעט מנוגדות. "השילוב של הפיתרון לניהול אבזרים של Greenlet, ביחד עם גישת האופטימיזציה של Viridity, יכול לספק מענה יעיל ביותר לצרכים של קמפוס Navy Yard ".

חברת Greenlet Technologies הוקמה בשנת 2008 על-ידי ניר מרום ואבנר כהן, והחלה במכירות בשנת 2010. המנכ"ל אבנר כהן הוא בעל ניסיון רב בתעשיית ההייטק: הוא מילא תפקידים בכירים בחברות סטארט-אפ שנימכרו, דוגמת כרומטיס, Native Networks  ו-iamba Networks. ניר מקום הקים את חברת SunIsrael לאנרגיה סולארית ואת חברת הייעוץ Insights.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית