Open Silicon מדגימה בישראל בקר HMC לניהול זיכרונות Hybrid Memory Cube

17 פברואר, 2014

תציג בקר לניהול מערך זיכרון תלת-מימדי (HMC), המבוסס על זיכרון של Micron בנפח של 15GB ועל רכיב FPGA של Xilinx. ההדגמה תתקיים ב-25.2.2014 באולם אבניו באירפורט סיטי

במסגרת ההדגמה ינהל רכיב מיתכנת את פעילות זיכרון HMC תלת-מימדי בנפח 15GB

חברת Open Silicon האמריקאית תציג בשבוע הבא בישראל את אחת מההדגמות המעניינות ביותר בתחום הזיכרונות הצפופים והמהירים. החברה תביא לכנס All Programmable Summit 2014 שיתקיים ביום ג', 25.2.2014 באולם אבניו באירפורט סיטי, כרטיס בקר ייעודי המנהל את הזיכרון התלת-מימדי HMC Gen2, של חברת מיקרון.

כרטיס ה-HMC שיגיע בשבוע הבא לישראל
כרטיס ה-HMC שיגיע בשבוע הבא לישראל

זיכרון HMC מייצג תפישה חדשה של רכיב זיכרון מהיר וצפוף. הרעיון שגובש במסגרת קונסורציום HMC, שהוקם על-ידי מיקרון, פוג'טיסו ו-Open Silicon, מבוסס על ייצור רכיבי זיכרון גדולים המקושרים ישירות אחד לשני בתצורת מגדל באמצעות מחברי Silicon Via, כאשר כל המערך מנוהל באמצעות רכיב לוגי המצוי בתחתית המגדל.

חברת Open Silicon פיתחה רכיב ASIC המשמש כבקר של הזיכרון, ולצידו קניין רוחני המאפשר לממש את הבקר באמצעות רכיב מיתכנת. מנהל הפעילות של Open Silicon בישראל, שמאי איזנמן, סיפר ל-Techtime שבמסגרת ההדגמה החברה תציג כרטיס שבו מנהל זיכרון קיוב בנפח של 15GB באמצעות רכיב Virtex-7 FPGA של חברת Xilinx.

מעבר ל"חומת הזיכרון"

Samsung Micron Memory Cube
המחשת מבנה קוביית הזיכרון

טכנולוגיית HMC נועדה להתמודד עם תופעה שקיבלה את הכינוי "חומת הזיכרון" (Memory Wall). הכוונה היא לפער המתרחב בין מהירות העבודה של מעבדי המחשבים (CPU) לבין קצב העברת הנתונים של רכיבי הזיכרון, אשר מזינים את המעבד במידע. כיום קצב העבודה של המעבדים גבוה מקצב העברת הנתונים מהזיכרונות.

טכנולוגיית HMC מבוססת על בניית זיכרונות DRAM מהירים לפחות פי 15 מזיכרונות ה-DDR3 הקיימים היום בשוק. זיכרונות אלה יכילו מספר שבבי זיכרון המקושרים אחד אל השני באמצעות מחברים ברמת הסיליקון, ומעגלי בקרה לוגיים שינהלו את הזיכרון. כל המערך כולו יהיה ארוז ברכיב אחד שיתנהג כלפי חוץ רכיב זיכרון סטנדרטי. כך למשל, הרכיב הראשון של מיקרון אשר צפוי לצאת השנה לשוק, יהיה רכיב BGA ענק הכולל 896 כדורי מגע (Balls) ויעבוד במתח של 1.2V בלבד.

ההדגמה תתקיים בכנס All Programmable Summit 2014 המאורגן על-ידי Avnet ו-Xilinx, ביום ג', 25.2.2014 באולמי אבניו באירפורט סיטי.

לרישום חינם לכנס:  Programmable Summit

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס