מיזוג אינטרנט ישראלי: Somoto רוכשת את Genieo תמורת34.1 מיליון דולר

27 יולי, 2014

Somoto מספקת שירותי הפצת תוכנות באינטרנט והתאמת הפירסומות הרלוונטיות לאפליקציות. העיסקה נועדה לאפשר לה להיכנס לפלטפורמות הניידות של חברת אפל

Somoto מספקת שירותי הפצת תוכנות באינטרנט והתאמת הפירסומות הרלוונטיות לאפליקציות. העיסקה נועדה לאפשר לה להיכנס לפלטפורמות הניידות של חברת אפל

SOMOTO-MONEY

בסוף השבוע נחתם הסכם מיזוג בין שתי חברות תוכנה ישראליות מתחום האינטרנט. חברת סומוטו (Somoto Software Monetization) רכשה 100% ממניות חברת Genieo תמורת 34.1 מיליון דולר במזומן. חברת סומוטו מתל-אביבפיתחה פלטפורמה להפצת תוכנות ואפליקציות המאפשרת חלוקת רווחים בין חברת ההפצה לבין יצרנית התוכנה, ומשפרת טת תהליך שילוב הפרסומות באפליקציה, כדי לשפר את ריווחיות ההפצה שלה במשבים ניידים, בטאבלטים ובסמארטפונים.

חברת Genieo הוקמה על-ידי סול ויעקב טננבוים ופיתחה טכנולוגיית בינה מלאכותית המשולבת בפלטפורמת פירסום מקוון, המאפשרת לנתח את התנהגות המשתמשים ברשת האינטרנט ולשפר את תוצאות הפירסום המקוון.  על-פי ההסכם, סומוט תשלם 20 מיליון דולר במזומן והשאר במספר פעימות.

העיסקה מיועדת להרחיב את הפעילות של סומוטו לתחום של מחשבי מק מתוצרת אפל, ולהרחיב את בסיס הלקוחות הקיימים של החברה. מדובר בעיסקת הרכישה השנייה של סומוטו בשנת 2014. בחודש מאי השנה היא רכשה את חברת Tabatoo הישראלית תמורת כ-3.5 מיליון שקל במניות ובמזומן.

טאבאטו פיתחה פתרון מונטיזציה (הפקת רווח מתוכנה) בתחום הטאבלטים והסמארטפונים. המערכת מסייעת לאסוף קמפיינים מאוסף רחב של שותפי תוכן, ולשבץ את הפירומות הרלוונטיות באפילקציות של הלקוחות, כדי שהם יפיקו את הערך המקסימלי משימוש באפליקציה כפלטפורמת תוכן פרסומית. חברת טאבאטו הוקמה על-ידי רון דיק ויאיר מירנדה, וצברה כ-500 שותפי תוכן. שני המייסדים מנהלים כיום את פעילות טאבאטו בתוך סומוטו.

45 מיליון תוכנות בחודש

סומוטו הוקמה בשנת 2009 והיא רשומה באיי הבתולה הבריטיים וניסחרת בבורסה של תל-אביב. פעילותה מתמקדת בניהול התקנה אוטומטית של תוכנות למשתמשי האינטרנט, באמצעות מערכת ההתקנה Smart Installer שהיא פיתחה. היא פועלת בשני ערוצים מרכזיים: הפצת תוכנות באמצעות שותפים (B2B) והפצה על-ידי החברה (B2C).

תהליך הפצת תוכנות באינטרנט. מקור: סומוטו
תהליך הפצת תוכנות באינטרנט. מקור: סומוטו

בין לקוחותיה: בבילון, פריון, קונדואיט ואחרים. בדו"ח השנתי של 2013 החברה דיווחה שהיא מפיצה יותר מ-10,000 תוכנות ואחראית להתקנה של כ-45 מיליון תוכנות בחודש. בשנת 2013 הסתכמו מכירותיה בכ-22 מיליון דולר והרווח הנקי בכ-1.8 מיליון דולר. כיום היא ניסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-77.5 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טאבלט וסמארטפון , טכנולוגיות מידע