Digi-Key ומנטור גרפיקס מספקות תוכנה לפיתוח מקוון

26 נובמבר, 2014

מנהל השיווק טכני בחברת Digi-Key: "המטרה שלנו היא להגיע למצב שבו כאשר מהנדסים חושבים על תכנון חדש, הם ייכנסו לאתר שלנו, יבצעו את התכנון ויעברו ישר לביצוע הזמנה של הרכיבים"

מנהל השיווק הטכני בחברת Digi-Key, דייויד סנדיס: "המטרה היא להגיע למצב שבו כאשר מהנדסים חושבים על תכנון חדש, הם ייכנסו לאתר שלנו, יתכננו ויזמינו חלקים"

דייויד סנדיס מציג את הפורטל ההנדסי של Digi-Key
דייויד סנדיס מציג את הפורטל ההנדסי של Digi-Key

אחת מההכרזות המעניינות ביותר בתערוכת electronica 2014 שהתקיימה החודש במינכן היתה ההכרזה על שיתוף הפעולה בין חברת Digi-Key לבין חברת Mentor Graphics. שתי החברות הכריזה על התקנת גירסה של תוכנת Designer Schematic של מנטור, באתר של מפיצת הרכיבים Digi-Key.

חברת מנטור גרפיקס מחזיקה בכ-40% מהשוק העולמי תוכנות פיתוח למעגלי PCB. ביחד עם תוכנות EDA אחרות שלה, הסתכמו מכירותיה בשנה האחרונה בכ-1.15 מיליארד דולר. חברת Digi-key היא מפיצת רכיבים גלובלית הפועלת מהעיירה Thief River Falls שבמינסוטרה, ארה"ב. החברה מחזיקה מלאי של יותר מ-3 מיליון סוגי רכיבים של 650 יצרנים שונים, שאותו היא מספקת ללקוחות בכל העולם בכמויות קטנות מאוד ובכמויות גדולות לקווי ייצור.

במהלך תערוכת electronica נפגש Techtime עם כמה ממנהלי החברה אשר הסבירו את האסטרטגיה שמאחורי ההסכם עם מנטור גרפיקס. מנהל השיווק טכני בחברת Digi-Key, דייויד סנדיס, סיפר ששיתוף הפעולה הוא חלק מאסטרטגיה מקיפה: "המטרה שלנו היא להגיע למצב שבו כאשר מהנדסים חושבים על תכנון חדש, הם ייכנסו לאתר שלנו, יבצעו את התכנון ויעברו ישר לביצוע הזמנה של החומרים (BOM)".

100 תכנונים חדשים בכל יום

סנדיס הצטרף לחברה לפני כשנה לאחר 10 שנים בחברת AMD. התפקיד שהוטל עליו: לפתח ערוצי תקשורת אל המהנדסים. "כיום 83% מהאנשים שנכנסים לאתר שלנו הם מהנדסים. צריך להיות מודעים לכך שדרכי התקשורת עם מהנדסים נמצאים היום בתהליכי שינוי, מכיוון שהם מחפשים תוכן הנדסי מקוון וכלים מקוונים המסייעים להם בעבודה וביצירתיות".

"למשל, התקנו באתר שלנו את תוכנת הפיתוח Scheme-it, שנועדה להיות כלי לייצור הסקיצה הראשונית של התכנון האלקטרוני ברמת דיאגרמת המלבנים. רק בחודש האחרון היו באתר הזה 67,000 ביקורים, ונוצרו בו בסך הכל כ-37,000 תכנונים שונים. אנחנו רואים שהכלי הזה מייצר 100 תכנונים חדשים ביום.

"בשנה האחרונה הוספנו שיפורים רבים, כולל צ'אט ישיר בין המהנדסים הנכנסים לאתר לבין מהנדסי התמיכה הטכנית שלנו, אשר זמינים 24 שעות ביממה. במסגרת שיתוף הפעולה עם מנטור גפריקס, הקמנו ביחד גם את האתר Partquest.com, אשר מאשר למהנדסים ממש להיכנס לבסיס הנתונים של Digi-Key במהלך הפיתוח ולבצע ישירות את הזמנת רכיבים. המגבלה היחידה שאנחנו מציבים היא שהפיתוח יהיה בגודל של עד 1,500 מגעים ולוח ה-PCB יהיה עד שטח של 5×10 אינטש".

ניתן להגיע אל כלי התכנון המקווונים באמצעות הקלקה על Digi-Key Design Tools.

לדבריו, כעת החברה מתכננת להרחיב את היוזמה, ולהוסיף לסביבה הזו גם תכנוני ייחוס פתוחים פופולריים ופתוחים, כמו שלמש של כרטיסי Adruino. "אנחנו רוצים להוביל את השוק בפתרונות הנדסיים למתכננים ומציאת מידע".

הביתן הכי חם ב-electronica 2014

DGK-BOOTH

הביתן של Digi-Key היה אחת מהאטרקציות הפופולריות בתערוכה. באתר הגדול והצבעוני התקיים קזינו יומי שבו המבקרים ניסו לזכות במכונית שברולט קורבט פתוחה בשווי של 50,000 דולר, ולמרבית העונג של המבקרים הגברים, במכונית ישבה כפילה של מרילין מונרו, אשר מופיעה גם בכל הפרסומת של החברה בתערוכה.

מנהל התפעול של החברה, דייב דוהרטי, סיפר ל-Techtime שעקב ההתרחבות של עסקי Digi-Key, היא נאלצה לפתוח מחסן חלפים נוסף, בעיירה פארגו שבמינסוטה. "ההתרחבות מעבר לעיירת המוצא שלנו, Thief River Falls, היא כורח המציאות. כיום מתגוררים בעיירה 8,500 תושבים, ומתוכם 3,100 עובדים בחברת Digi-Key. המכירות צמחו כל-כך מהר שהיינו צריכים להתרחב. צריך גם לזכור שהמכירות בתעשייה שלנו הן מחזוריות, ולכן אנחנו צריכים מחסן גדול מאוד של רכיבים".

כיצד אתם פועלים משני אתרים מרוחקים?

דוהרטי: "מבחינת התיפעול, שני האתרים פועלים כאתר משולב אחד. זה לא קשה, רק שעתיים נסיעה מפרידים בין שני המקומות. באתר החדש אנחנו בודקים דרכים חדשות לשמור ולשנע רכיבים. הוא משמש מעין מעבדת מחקר שלנו. בפארגו אנחנו מפתחים טכנולוגיות חדשות, בודקים אותן, ולאחר שהן מבשילות אנחנו מעבירים אותן למחסן הראשי ב-Thief River".

דייב דוהרטי. לא מתקרבים לשוק האפור
דייב דוהרטי. לא מתקרבים לשוק האפור

כיצד אתם מנהלים את התובלה לכל העולם?

"חברות התובלה מנהלות פעילות עצמאית בתוך המתקנים שלנו. פדקס ו-UPS לוקחות בעצמן את החבילות מתוך המחסן שלנו ומטיסות אותן משדה התעופה של Thief River אל מרכזי ההפצה הגלובליים שלהן בעולם. התוצאה היא שהרכיבים מגיעים ללקוחות בכל העולם בתוך 2-3 ימים, כמו הלקוחות בתוך ארצות הברית".

אתם רוכשים רכיבים בשוק האפור?

"לעולם לא. אנחנו קונים רק מיצרניות הרכיבים המקוריות שיש לנו איתן הסכמי הפצה. זיוף רכיבים הוא נושא שהופך מרכזי בתעשייה וחשוב לנו שהלקוחות יידעו שאנחנו לא רוכשים רכיבים מברוקרים, אלא רק מיצרנים שאנחנו המפיצים המורשים שלהם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: featured