השקעות Samsung בארץ: "שני אחרי עמק הסיליקון"

2 פברואר, 2015

נשיא Samsung Electronics לחדשנות ואסטרטגיה, יאנג סון: "ישראל היא אחד מהאיזורים שבו סמסנוג מבצעת את ההשקעות הרבות ביותר בעולם. המצלמות בטלפונים של סמסונג הגיעו מישראל"

נשיא Samsung Electronics לחדשנות ואסטרטגיה, יאנג סון: "ישראל היא אחד מהאיזורים שבו סמסנוג מבצעת את ההשקעות הרבות ביותר בעולם"

SAMSUNG

בסוף השבוע נפגש נשיא סמסונג (Samsung Electronics) לחדשנות ואסטרטגיה, יאנג סון, עם קבוצה של חברות סטארט-אפ בישראל, והציג בפניהם את אסטרטגיית ההשקעות של החברה. מהביקור התברר שישרקאל לא ניתפשת בעיניו כמקום נידח ומשעמם אי-שם במזרח התיכון. למעשה, היא מצוייה בליבת האסטרטגיה של חברת סמסונג: "ישראל היא אחד מהאיזורים שבו סמסנוג מבצעת את ההשקעות הרבות ביותר. למעשה ישראל ניצברת רק אחרי עמק הסיליקון בארה"ב.

סונג סרב למסור פרטים על היקף ההשקעות של החברה בישראל, אולם הסביר: "אנחנו רוצים לקחת חלק מוביל במה שאנו מכנים 'עידן החיים החכמים'. יש לנו שיתוף פעולה הדוק עם קהילת הסטארט-אפים הישראלית. בעיניו ישראל היא אחד ממרכזי היזמות והחדשנות בעולם, ובסיס לטכנולוגיות עתידיות שיכולות להשפיע על חיי מיליונים".

לדבריו, מאז 2008 הגיעו לסמסונג הרבה פיתוחים שמקורם בישראל: "המצלמות בטלפונים של סמסונג הגיעו מישראל וחלק מטכנולוגיית הענן הגיע מישראל. זה המקום להשתעשע בטכנולוגיות מתקדמות. קרן ההשקעות שלנו מגדילה כל הזמן את היקף ההשקעה בישראל ועד היום השקיעה כאן יותר מאשר במקומות אחרים".

רוב התחומים שהוא ציין כחשובים לסמסונג, הינם התחומים המוכרים מהתעשייה: אבטחה, חוויית משתמש, תאימות של פרוטוקולי תקשורת, מיחשוב לביש וכדומה. הערה מעניינת אחת התייחסה לטכנולגיות טעינה של סוללות. סונג חזר מספר פעמים על הביטוי "להטעין את טסלה בתוך חמש דקות". טסלה היא המכונית החשמלית המצליחה ביותר בארצות הברית. האם סמסונג מתכננת להיכנס לתחום הרכב החשמלי?

חגיגת סטארט-אפים

אלא ששיאו של הארוע היה מיפגש עם חברות הסטארט-אפ הישראליות שסמסונג משקיעה בהן. כמה מהן היו פשוט מעוררות התפעלות. חברת Mantis vision (המוכרת גם כ-MV4D), מייצרת תמונות תלת-מימדיות בטכנולוגיית Structured Light Pattern. טכניקת Structured Light להפקת מידע תלת-מימדי ידועה זמן רב ומבוססת על עיקרון פשוט: כאשר מקרינים פס אור (או צל) על משטח עקום כלשהוא, גם פס האור (או הצל) נראים עקומים. מדידת העקמומיות שלהם מאפשרת לספק מידע על עקמומיות המשטח שעליו הוטלו.

MANTIS VISION

מכאן ואילך מדובר באופטימיזציה: בחירת התבניות הנוחות ביותר להפקת המידע היעיל ביותר ובזמן הקצר ביותר. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על שימוש במקורות תאורה מגוונים, כולל אור אינפרא-אדום, ובאלגוריתם המנתח את התמונה המתקבלת ומייצר ממנה מידע תלת מימדי על האובייקט. המוצר המרכזי של החברה הוא מצלמות סטילס תלת-מימדיות.

חברת Replay פיתחה את טכנולוגיית FreeD לשידור אינטראקטיבי תלת-מימדי של משחקי ספורט. בשיטה שלה ממקמים באיצטדיון מספר מצלמות 5K (המצלמות בעלות מספר הפיקסלים למ"מ מגבוהה ביותר בשוק). עבור מגרש כדורגל, למשל, יש צורך ב-21 מצלמות. התמונה המשותפת נאספת מהמצלמות בזמן אמת ויוצרת ייצוג תלת מימדי של כל המידע המגיע מהאיצטדיון. הצופה יכול בעזרת שלט או מחשב (יש אפליקציה בתכנון) לשנות את נקודת המבט, לבצע שידור חוזר של קטע מעניין ואפילו קיימים בפיתוח כלים לניתוח המשחק: מרחק הכדור מהשחקן, גובה הקפיצה ועוד.

סרטון וידאו של החברה הממחיש צפייה תלת-מימדית במשחק בייסבול:

חברות נוספות שהשתתפו במצגת: חברת Sensifree פיתחה טכנולוגיית חישה ייחודית לניטור בריאות לשימוש פרטי יומיומי. החיישן מודד דופק ונשימות ובעתיד גם ימדוד לחץ דם. הטכנולוגיה בה הם משתמשים שונה מהטכנולוגיה האופטיות הקיימת כיום בשוק, ומבוססת על מדידת שינויים בשטף המגנטי כדי למדוד שינויים בקוטר העורק שלידו נמצא החיישן.

הרעיון המרכזי הוא שהחיישן לא חייב להיות במגע עם הגוף כמו הצמידים הקיימים. הפיסיקה בה החיישן משתמש עיוורת לבגדים ולכן ניתן לשים אותו בכיס או בנעל במקום קרוב (אך לא צמוד) לעורק ראשי.

SENSIFREE

חברת Erlysense פיתחה חיישני ניטור מצב השינה: קצב לב, נשימה ותנועתיות במיטה. הסנסור עוד לא יצא לשוק אך נמצא בשלבי הפיתוח המאוחרים. ניתן להשתמש בו גם אם יש אדם נוסף במיטה. הוא מזין את הנתונים לענן פרטי המתקשר עם אפליקציה ייעודית המספקת מידע רב על איכות השינה. האפליקציה לא נועדה לספק אבחנה רפואית אלה לבציוע מעקב ובמקרים של חשד להפרעות שינה להמליץ לצרכן לגשת לרופא.

חברת storeDot מפתחת טכנולוגיית טעינה מהירה לטלפונים. הטכנולוגיה מאפשרת להטען סוללה של סמארטפון בתוך שתי דקות בלבד. החברה סיימה לפתח את הסוללה וכיום עובדת על הקטנת המטען בכדי שיהיה מוכן לשיווק. בנוסף, היא מפתחת על בסיס הטכנולוגיה יכולת לביצוע טעינה מהירה של מכוניות חשמליות. יכול להיות שהיא זו שתרמה ליאנג סון את הסיסמא "טעינת טסלה בתוך חמש דקות"…

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות

פורסם בתגיות: featured