Freescale ו-Bell Labs יפתחו תשתית תקשורת מסוג חדש לחלוטין לרשתות קוויות/אלחוטיות

19 פברואר, 2015

חברת Freescale תפתח ביחד עם מעבדות בל טכנולוגיה למימוש רשתות קוויות ורשתות סלולר ברכיב יחיד. מרכז הפיתוח בהרצליה ישתתף בפרוייקט. ההדגמה הטכנולוגית צפויה בתחילת 2017

חברת Freescale תפתח ביחד עם מעבדות בל טכנולוגיה המאפשרת לממש פעולות של רשתות קוויות ורשתות סלולר ברכיב יחיד. ההדגמה צפויה בתחילת 2017

FREESCALE

חברת Freescale Semiconductor ומעבדת Bell Labs של חברת Alcatel-Lucent, הכריזו על שיתוף פעולה ארוך טווח בפיתוח סוג חדש של פתרונות תקשורת. החברות דיווחו ששיתוף הפעולה יתמקד בתחום הרשתות הווירטואליות (NFV ו-SDN) אשר מתחילות להתפתח במהירות. בין הפרוייקטים שיבוצעו במסגרת שיתוף הפעולה: רשת גישה אלחוטית עבור הרשתות הסלולריות מהדור החמישי (5G), וטכנולוגיה חדשה לחלוטין אשר תמזג בין רשתות קוויות ואלחוטיות. מטרת הפרוייקט היא לפתח התקן גישה אוניברסלי אשר יוכל לשמש ברשתות קוויות, ברשתות אלחוטיות, ובכל שילוב של חיבורים קוויים ואלחוטיים.

התוצאה של שיתוף הפעולה אמורה להיות טכנולוגיה חדשה התומכת בכל פעולות העיבוד של של רשתות קוויות ורשתות 5G באמצעות אכיטקטורה אחת מאוחדת. החברות מתכננות להציג את הטכנולוגיה (ברמת proof of concept) ברבעון הראשון של 2017. המטרה היא לספק כלי חדש המאיץ ומפשט את תהליך התקנת הרשתות, תוך הפחתת עלויות למפעילים.

שת"פ ישראל ניו-ג'רזי

על-פי הערכות בתעשייה, מרכז הפיתוח של פריסקייל בישראל ימלא תפקיד נכבד בפרוייקט, שכן הוא משמש כמרכז הפיתוח המרכזעי בחברה המוביל את תחום פיתוח רכיבי ה-SoC עבור תחנות בסיס ותשתיות תקשורת. לדברי מנהל הפעילות של Bell Labs בישראל, דני רז, שיתוף הפעולה הזה נוגע לפיתוח וייצור משותף של רכיב שאפשר לכוון לתפקד גם ברשת 5G וגם בדור הבא של כבלי התקשורת המגיעים לבית. "ברמה של שכבות התקשורת 2 ו-3 קיימות פעולות עיבוד רבות המשותפות גם לרשתות אלחוטיות וגם לרשתות הקוויות.

"הכוונה היא לפתח קופסת תקשורת הנמצאת בארון של חברת התקשורת ברחוב, לפני הגישה ל בית הלקוח, ומאפשרת לספק התקשורת לנתב דרכה תקשןרת קווית או אלחוטית בהתאם לצורך. בכך מושג חיסכון רב מכיוון שהיום צריכים להתקין בארון התקשורת שתי מערכות שונות".

להערכתו הפרוייקט במעבדות בל יתבצע באמצעות השלוחה של ניו-ג'רזי, אשר מתמחה בפיתוח וייצור רכיבי DSP. במובנים רבים מדובר במוצר המבצע חלק מהפעולות של מעבד תקשורת, אם כי הוא מותאם לרשתת הספציפיות וניתן לשליטה מרחוק באמצעות תוכנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת