SolarEdge גייסה 126 מיליון דולר בנסד"ק

26 מרץ, 2015

החל מהיום היא מתחילה להיסחר בנסד"ק. חברת SolarEdge פיתחה בקר אופטמיזיציה המותקן על כל פנל סולארי בנפרד ומוודא שהוא מפיק חשמל בהספק מוצא מכסימלי

החל מהיום היא מתחילה להיסחר בנסד"ק. ברת SolarEdge פיתחה בקר המותקן על כל פנל סולארי בנפרד ומוודא שהוא מפיק הספק מוצא מכסימלי

SOLAREDGE

חברת SolarEdge Technologies מהוד השרון השלימה גיוס הון בהיקף של 126 מיליון דולר באמצעות הנפקה ציבורית בנסד"ק, והתחילה היום להיסחר בבורסה במחיר פתיחה של 18 דולר. בשלוש השעות הראשונות למסחר עלתה המנייה ב-13% והגיעה לקצת יותר מ-20 דולר.

חברת SolarEdge פיתחה בקר אופטמיזיציה המותקן על כל פנל בנפרד ומוודא שהוא ייצר הספק מוצא מכסימלי. התוצאה היא קבלת יותר אנרגיה מתשתית נתונה של פנלים, מכיוון ששיטת הבקרה המסורתית לא מתחשבת בעובדה שאין זהות מלאה בין כל הפנלים בגריד.

הבקרים של החברה מקושרים אל תחנת בקרה מרכזית, ומאפשרים לנטל מרחוק את מצב חוות האנרגיה, ולזהות תקלות שהתפתחו בפנלים בודדים. בין השאר, הם מסוגלים להעריך שפנל מסויים מייצר פחות חשמל מכיוון שהוא לא נקי, ולשלוח אליו את הטכנאי.

הטכנולוגיה של החברה מוגנת באמצעות 39 פטנטים רשומים ועוד 136 פטנטים המצויים בשלבי רישום. בשנת 2013 הסתכמו מכירותיה בכ-79 מיליון דולר. בשנת 2014 הן הגיעו ל-133.2 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2015 החברה צופה שמכירותיה יסתכמו בכ-140.3 מיליון דולר.

מניית סולאר-אדג' בשעות הראשונות של המסחר בנסד":ק
מניית סולאר-אדג' בשעות הראשונות של המסחר בנסד":ק

ממערכת הביטחון לעולם האנרגיה

חברת SolarEdge הוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים בעלי ניסיון בפיתוח מערכות מתקדמות ובעלות שרידות גבוהה. בהם: המנכ"ל גיא סלע, לשעבר שותף בקרן סטאר ומנהל מעבדות פיתוח לאומיות, סגן נשיא למו"פ יואב גלין, אשר שימש מנהל צוותי פיתוח במעבדות לאומיות בישראל, סגן נשיא לטכנולוגיות ליבה מאיר גזית, שקיבל את פרס ישראל לביטחון, וארכיטקט התוכנה הראשי, אמיר פישלוב, שעסק בפיתוח תוכנות מיוחדות למעבדות הלאומיות.

הנהלת החברה ממוקמת בהוד השרון, והיא מפעילה משרדים בקנדה, ארה"ב, יפן וגרמניה. באוקטובר 2010 היא גייסה 25 מיליון דולר בהובלת קרן Lightspeed Venture Partners, ושנה לאחר מכן היא גייסה 37 מיליון דולר נוספים בהובלת קרן Norwest Venture Partners.

הפתרון של החברה זוכה להצלחה רבה בעולם, והיא מייצרת את המערכות שלה באמצעות קבלניות הייצור הגלובליות Flextronics ו-Jabil. בחודש אוקטובר 2014 היא זכתה בפרוייקט התקנת מערכות אופטימיזציה למערך הסולאר באיצטדיון של קבוצת הכדורגל הופנהיים, שהיא אחת מהקבוצות המובילות בליגת הכדורגל הגרמנית, בונדסליגה. קבוצת הכדורגל החליטה להקים במגרש החנייה תחנת כוח לייצור חשמל מהשמש בהספק כולל של כ- 1MW.

האיצטדיון של קבוצת הכדורגל הופנהיים
האיצטדיון של קבוצת הכדורגל הופנהיים

לפני כחצי שנה היא הכריזה על פתרונות בקרה חדשים למערכות האופטימיזציה שלה. בהם: מודול תקשורת Wi-Fi, המקשר את ממירי האנרגיה של החברה ישירות אל הנתב, לצורך בקרה בזמן אמת ושליטה מרחוק בכל הממירים הנמצאים במתקן ייצור החשמל.

מוצר חדש נוסף, הינו ה-Feed-in Limitation feature המאפשרת להגביל את ההספק החשמלי שהפנלים הסולריים מעבירים לרשת החשמל הארצית (Grid). הדבר מעניק שליטה על כמות החשמל המועברת לרשת, מאפשר לייצר חוות אנרגיה גדולות יותר ומאפשר להקצות אנרגיה ישירות לצורכי יצרן החשמל מבלי להעבירה דרך הרשת.

תחום הפעילות של החברה נקרא Module-Level Power Electronics. להערכתה, היא מחזיקה כיום בכ-42% מהשוק העולמי. להערכת חברת המחקר GTM Research תחום חדש זה נמצא בצמיחה, וצפוי לצמוח בשיעור של קרוב ל-50% לפחות עד לשנת 2017.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות

פורסם בתגיות: featured