SolarEdge בתוך פרוייקט הסוללה הביתית של Tesla

4 מאי, 2015

חברת SolerEdge תספק את מערך הבקרה והממירים לסוללה הביתית שאותה תייצר טסלה, המוכרת כיצרנית המכוניות החשמליות המצליחה ביותר באמריקה

חברת SolerEdge תספק את מערך הבקרה והממירים לסוללה הביתית שאותה תייצר טסלה, המוכרת כיצרנית המכוניות החשמליות המצליחה ביותר באמריקה

הדגמת טעינת מכונית טסלה באמצעות סוללת טסלה הביתית
הדגמת טעינת מכונית טסלה באמצעות סוללת טסלה הביתית

חברת SolarEdge Technologies מרמת השרון משתפת פעולה עם Tesla Motors האמריקאית בפרוייקט החדש שלה לאספקת סוללות חשמל עבור שימוש ביתי. חברת טסלה נחשבת ליצרנית המכונית החשמלית במצליחה ביותר באמריקה. אחד מסודות המכונית החשמלית שלה הוא סוללת ליתיום-יון מאוד יעילה וקלה יחסית במשקל.

בימים האחרונים היא הכריזה על פרוייקט שאפתני בשם Powerwall: אספקת סוללות לשימוש ביתי המבוססות על הטכנוולגיה שפיתחה עבור הרכב החשמלי. טסלה מכוונת את הסוללות לשימוש כמקור אנרגיה חלופי בעת הפסקות חשמל, וכמרכז אגירת אנרגיה ביתי המאפשר להטעין אותן בחשמל מתאים בולאריים ביתיים, ובכך להטין את התלות ברשת החשמל הארצית ולהגדיל את השימוש באנרגיה נקייה.

סולאר-אדג' דיווחה שהיא תספק ממיר (inverter), המאפשר לחבר את הסוללה אל פנלים סולאריים ביתיים, אשר מפותח במיוחד עבור המוצר של טסלה. הטכנולוג הראשע של טסלה, ג'יי-בי שטראובל, אמר ששיתוף הפעולה משלב שתי חברות מובילות בשני תחומים צומחים: אנרגיה סולארית ואיחסון אנרגיה. "המחוייבות של סולאר-אדג' לשפר את יעילות התאים הפוטו-וולטאיים באמצעות חדשנות, והנסיון המצטבר של התקנות במתקני אנרגיה בהספק כולל של 1.3GWatts, הופכות אותה לשותפה טבעית של טסלה".

מניית סולאר-אדג' בעקבות הצגת הסוללה הביתית של טסלה
מניית סולאר-אדג' בנסד"ק בעקבות הצגת הסוללה הביתית של טסלה

הפתרון המשותף של שתי החברות צפוי להגיע לשוק בסוף 2015. הוא יכיל ממיר DC יחיד עם מערך שליטה מרחוק כדי להבטיח עלויות נמוכות. בין השאר, תשולב במערכת גם טכנולוגיית SafeDC של החברה הישראלית, המבקרת את הזרמים והמתחים במערכת כדי למנוע פגיעה בבני-אדם במקרה של השבתה פתאומית של המערכת, עקב תקלות, שריפה וכדומה.

מיד לאחר ההודעה של טסלה על פרוייקט הסוללה הביתית, ארבעה חברות אנליסטים נתנו לסולאר-אדג' המלצת קנייה חזקה לפי מחיר יעד של 30 דולר למנייה. כיום המנייה שלה נסחרת במחיר של כ-26.8 דולרים. מניית SolarEdge בנסד"ק זינקה ביום המסחר האחרון בשבוע שעבר בכ-7% בתוך מספר דקות, והיא נסחרת לפי שווי שוק של כמיליארד דולר.

סוללת Powerwall של טסלה היא סוללה ביתית שמוטענת באמצעות פנלים סולאריים או מרשת החשמל בשעות שבהן תעריפי החשמל הם הנמוכים ביותר. מהבדיקה של החברה, מתברר ששעות השיא בצריכת חשמל ביתי הן בבוקר ובערב. בשעות היום, כאשר אור השמש הוא מכסימלי, הצריכה היא מינימלית. התוצאה: עומס רב על תחנות הכוח הגדולות אשר שורפות הרבה מאוד דלק בשעות צריכת השיא.

השימוש בסוללה מאפשר ללקוחות הביתיים להשתמש באנרגיה שהסוללה צברה במהלך היום, ועל-ידי כך להפחית את העומס על תחנות הכוח הגדולות, ולחסוך בעלויות חשמל בתעריפי שיא. החברה תספק שתי סוללות: בהספק של 10kWh, ובהספק של 7kWh. ניתן לחבר מספר סוללות לקבלת הספק כולל של עד 90kWh, עם אחריות ל-10 שנים.

לשם הערכה: מכונת כביסה צורכת כ-2.3kWh בשעה, מקרר צורך כ-4.8kWh ביום ומחשב PC נייד צורך כ-0.05kWh בשעה. כל סוללה שוקלת 100 ק"ג ומספקת מתח של 350V-450V וזרם של עד 8.6Amp.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות