Think Next: חגיגה של חדשנות והצצה לחלונות 10

6 מאי, 2015

מיקרוסופט הצליחה להפוך את Think Next לפסטיבל: ניתן היה לראות תקשורת נתונים קולית בין סמארטפונים, מנוע חיפוש לשידורי רדיו, מכ"ם בלי אנטנה מסתובבת - ואת מערכת ההפעלה העתידית, Windows 10

מיקרוסופט הצליחה להפוך את Think Next לפסטיבל: ניתן היה לראות תקשורת נתונים קולית בין סמארטפונים, מנוע חיפוש לשידורי רדיו, מכ"ם בלי אנטנה מסתובבת, מכונית מתקפלת – ואת מערכת ההפעלה העתידית, Windows 10

מנכ"ל  דויטשה טלקום מחמיא לישראל
מנכ"ל דויטשה טלקום מחמיא לישראל
אבטיפוס של המכונית החשמלית העירונית. בקרוב פיילוט בתל-אביב
אבטיפוס של המכונית החשמלית העירונית. בקרוב פיילוט בתל-אביב

אתמול (ג') אחר הצהריים התקיים ארוע החדשנות של מיקרוסופט בישראל Think Next 2015, בהיכל הספורט העירוני החדש של תל-אביב ליד גני התערוכה. בארוע השתתפו כ-1,500 מוזמנים מתעשיית ההייטק המקומית. בארוע הוצגו כ-35 הדגמות טכנולוגיות, שרק מחציתן פותחו במרכזי המו"פ של מיקרוסופט, והשאר על-ידי חברות סטארט-אפ ישראליות ומהאקדמיה.

הארוע היה מפגן מרשים לטענתה של מיקרוסופט שהיא נמצאת בלב החדשנות ומעודדת אותה, ושלא צריך להתייחס אליה כחברת ווינדוס/אופיס/ שרתים אפרורית.

אחד מהביתנים ההומים ביותר בתערוכה היה ביתן חלונות 10, אשר העניק הצצה אל מערכת ההפעלה העתידית של מיקרוסופט. גם כאן מדובר כנראה בבשורה של ממש: מערכת ההפעלה החדשה נועדה לעבוד בצורה חלקה על כל המסכים: החל ממסכים זערוריים של מחשבי Raspberry, עבור לטאבלטים סמארטפונים וכלה במסכים רחבים מאוד של מחשבים אישיים.

מערכת ההפעלה החדשה נותנת תמיכה בכל צורות הזנת המידע: מגע, מקלדת, עכבר ועט דיגיטלי. בחברה מפתחים כעת גרסת אופיס חדשה בשם Office 2016, הכוללת גליון אקסל חדש האוסף נתונים מהענן, ודפדפן חדש בשם Edge שייצאו לשוק ביחד עם חלונות 10 החדשה. אגב, כבר היום ניתן להירשם באתר מיקרוסופט ולהצטרף לקהילת משתמשי הביטא של הדפדפן החדש.

ההצצה לחלונות 10 העתידית עוררה עניין רב
ההצצה לחלונות 10 העתידית עוררה עניין רב

במקביל, ניתן היה ליהנות מכמה חידושים טכנולוגיים שאינם קשורים ישירות לעולם של מיקרוסופט. חברת ARTsys360 פיתחה מכ"ם סורק המבוסס על פטנט של הטכניון, המספק סריקה מרחבית של 360 מעלות בלא שימוש באנטנה מסתובבת. המכשיר עומד בתקן ה-FCC לשימוש אורבני במכשירי מכ"ם, וכעת החברה מחפשת עירייה בישראל כדי לבצע איתה פיילוט למעקב אחר העומס בצמתים ראשיים באמצעות המערכת.

אנטנת המכ"ם הייחודית של ארטסיס-360
אנטנת המכ"ם הייחודית של ארטסיס-360

חברת City Transformer ממושב תגור הציגה אבטיפוס של רכב עירוני חשמלי המיועד לשני נוסעים, הרכב דורש רבע משטח החנייה של רכב רגיל. למעשה, הוא מסתפק במקום חנייה של אופנוע, בזכות יכולת לכנס את הגלגלים ולצמצם את גדלו. כעת החברה נמצאת בשלבי גיוס הון, שעם השלמתו היא תבצע פיילוט ביחד עם עיריית תל-אביב, אשר יכלול 50 רכבים שיופעלו במתכונת של האופניים הציבוריות בתל-אביב.

חברת AudioBurst הציגה מנוע חיפוש מקוון המיועד לקבצי קוליים. הייחוד של החברה הוא ביכולת לאתר תכני רדיו ולהמיר אותם לדפי HTML לפני שהם מתפוגגים, ועל-ידי כך לאפשר למשתמשים לאתר תכניות רדיו ששודרו ולהקשיב להן.

גם חברת Dove-E נמצאת בתחום האודיו, אולם בצורה שונה: היא מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לשני מכשירים ניידים להתקשר אחד עם השני ולהחליף מידע המאופנן על-גבי באמצעות גלי קול בתדר אולטרא-סוני. התפישה של החברה היא שסמארטפון היא מכשיר טבעי לתקשורת קולית, מכיוון שהוא מכיל מיקרופון, רמקול ומעבד יישומים.אחד היישומים האפשריים: ביצוע תשלומים בתקשורת קולית קצרת טווח, בדומה לתקשורת אלחוטית מסוג NFC.

חברות הסטארט-אפ שנבחרו השנה לכנס קיבלו הזדמנות להציג את החידושים שלהן בפני סגן נשיא מיקרוסופט לתחום הענן סקוט גאתרי, ומשלחות בינלאומיות נוספות שהגיעו לארוע, בהן משלחת מנהלים מכירים מחברת ג'נרל מוטורס ומשלחת של חברת דויטשה טלקום הגרמנית, שהגיעה בראשון המנכ"ל טימותאוס הוטגס.

בנאומו בפני המליאה טען בלהט שישראל היא עמק הסיליקון השני בעולם, אחרי סן פרנסיסקו. אולי הוא הגזים במקצת, אבל זה היה נחמד…

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , טכנולוגיות מידע