Freescale מצטרפת למאגד התקשורת "נפטון"

25 מאי, 2015

פריסקייל מצטרפת למאגד במעמד של משקיפה. סמנכ"ל חטיבת התקשורת של Freescale יגיע לארץ להיפגש עם הנהלת המאגד. מאגד נפטון מתמקד בפיתוח טכנולוגיות לרשתות תקשורת מיתכנתות בשתי גישות משלימות: גישת SDN וגישת NFV.

פריסקייל מצטרפת למאגד במעמד של משקיפה. סמנכ"ל חטיבת התקשורת של Freescale יגיע לארץ להיפגש עם הנהלת המאגד. מאגד נפטון מתמקד בפיתוח טכנולוגיות לרשתות תקשורת מיתכנתות בגישת SDN ובגישת NFV 

מנכ"ל מרכז הפיתוח של פריסקייל בישראל, יהודה רודין
מנכ"ל מרכז הפיתוח של פריסקייל בישראל, יהודה רודין

חברת פריסקייל (Freescale) מצטרפת למאגד Neptun הפועל במסגרת תוכנית מגנ"ט של המדען הראשי במשרד הכלכלה, ומתמקד בנושא תכנות ואוטומציה של רשתות. פריסקייל מצטרפת למאגד כמשקיפה.

סמנכ"ל חטיבת התקשורת של פריסקייל, טארק בוסטאמי, יגיע בקרוב ממטה החברה בארה"ב לביקור בישראל, וייפגש עם הנהלת המאגד. המאגד הוקם בחודש יוני 2014 ומובל על-ידי חברת אי.סי.איי. יו"ר המאגד היא גלי מלכיאל, מנהלת קו מוצרי הניהול וה-SDN בחברת ECI Telecom.

תפיסה חדשה של הרשת

מאגד נפטון מתמקד בפיתוח טכנולוגיות לרשתות תקשורת מיתכנתות בשתי גישות משלימות: גישת SDN המוציאה את פרוטוקולי הבקרה של הרשת מתוך הציוד ומחליפה אותם בתוכנה הרצה על שרת מרכזי, וגישת NFV המחליפה את חומרת הציוד ברשת בתוכנה, בדומה לאופן שבו מוקמים היום שרתים וירטואליים בחוות שרתים ומרכזי נתונים.

בין החברות המשתתפות במאגד: ECI, רד תקשורת, גילת רשתות, אלביט, סרגון, BATM, אדווה-אופטיקל ישראל, מלאנוקס, מוביליקום ובזק בינלאומי. המוסדות האקדמיים שישתתפו במאגד הם הטכניון, אוניברסיטת בן-גוריון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטאות בר-אילן, תל-אביב וחיפה, המכללה האקדמית תל-אביב, המכון הטכנולוגי בחולון, המרכז האקדמי לב והמרכז הבינתחומי בהרצליה. הטכנולוגיות נועדו גם לסייע למפעילי התקשורת לשלב מקטעי רשת מטכנולוגיות שונות ומגוונות, קוויים ואלחוטיים, קרקעיים ולווייניים, לרשת אחודה המנוהלת באופן מיטבי ממרכז שליטה מרכזי.

מנהל מחלקת התוכנה בפריסקייל ישראל, אבישי מוסקוביץ', אמר שמשימות המאגד מבטאות אתגרים טכנולוגיים משמעותיים בשוק התקשורת, "ופריצת גבולות הטכנולוגיה לקראת עידן האינטרנט של הדברים, אשר יחייב לאמץ תפיסה חדשה לצורך העברת נפח עצום של מידע ברשתות. אנחנו נעמיד לרשות המחקר המשותף את הידע הרב שנצבר לאורך השנים במרכז הפיתוח של פריסקייל בישראל, המפתח מגוון קווי מוצר לשוק התקשורת העולמי, הן בתחום החומרה והן בתוכנה".

חברת Freescale היא מהחברות המובילות בשוק מעבדי התקשורת ומספקת שבבים לתעשיית הרכב, לשוק הצרכני והתעשייתי ולשוקי התקשורת וה-wireless. החברה מעסיקה כ-17,000 עובדים בעולם. בהרצליה פועל מרכז פיתוח שבבים של פריסקייל המעסיק כ-200 עובדים. מדובר באחד ממרכזי הפיתוח הזרים הוותיקים בארץ, שהוקם בשנת 1982.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת