פריסקייל הכריזה על מיקרו-בקר אלחוטי מרובה-פרוטוקולים

6 יולי, 2015

המיקרו-בקר החדש, KW40Z ממשפחת Kinetis Freescale, ייצא לשוק בחודש נובמבר השנה ויספק תמיכה לפרוטוקול BLE ו-802.15.4 IEEE

המיקרו-בקר החדש, KW40Z ממשפחת Kinetis של Freescale, ייצא לשוק בחודש נובמבר השנה ויספק תמיכה לפרוטוקול BLE ו-802.15.4 IEEE

דיאגרמת מלבנים פונקציונלית של המיקרו-בקר האלחוטי
דיאגרמת מלבנים פונקציונלית של המיקרו-בקר האלחוטי

חברת פריסקייל (Freescale Semiconductors) חשפה פרטים ראשונים על התוסף האלחוטי לסדרת המיקרו-בקרים Kinetis. היא הכריזה על משפחת המיקרו-בקרים האלחוטית KW40Z מסדרת Kinetis, אשר תומכים ביישומי Bluetooth Smart/Bluetooth Low Energy ותקן IEEE 802.15.4, אשר מגדיר את השכבה הפיסית לרשתות תקשורת אלחוטיות אישיות (Personal Area Networks).

המיקרו-בקרים משלבים התקן רדיו מרובה פרוטוקולים בתדר 2.4GHz המספק גישה לרשת BLE ולרשת 802.15.4 מהתקן יחיד. צריכת הזרם שלו במצב קליטה היא 6.5mA. הוא מאפשר קיום משותף (co-existance) של רשתות שונות, ויכול לפעול במשך מספר שנים עם סוללות סטנדרטיות בגודל מטבע. ממיר DC/DC משולב, שניתן להגדירו בתצורה לפעולה כממיר buck או לפעולה כממיר boost, משפר את צריכת ההספק. הרכיב כולל גם ממיר DAC וממיר ADC ברזולוציה של 16 סיביות עבור רשתות חיישנים אלחוטיות.

כרטיס הפיתוח עבר משפחת המיקרו-בקרים החדשה
כרטיס הפיתוח עבר משפחת המיקרו-בקרים החדשה

התמיכה של Freescale במשפחת KW40Z כוללת חבילת תוכנה להאצת הפיתוח, הכוללת host stack של BLE ללא תמלוגים, עם 20 פרופילי GATT והתואמת באופן מלא למפרט BLE 4.1. תוכנת ה-BLE מתוכננת לתמוך בפרוטוקול הרישות העתידי Bluetooth Smart Mesh. משפחת KW40Z כוללת גם שכבת MAC לפי תקן 802.15.4 כבסיס לפרוטוקול ZigBee 3.0 וכפרוטוקול רישות (mesh) מבוסס Thread, IP הצפוי לצאת בקרוב. כל התוכנות תומכות בעדכוני קושחה (firmware) מרחוק ומשולבות באופן מלא בערכת פיתוח התוכנה Kinetis Software Development Kit עם תמיכה במספר מערכות הפעלה לזמן אמת (RTOS), לרבות FreeRTOS ו-MQX של Freescale.

פתרון מלא ליישומי IoT

"משפחת ה-KW40Z של Freescale מוסיפה את הפתרונות המתקדמים ביותר בתחומי BLE ו-802.15.4 עבור מרחב ה-IoT לרבות בסיליקון, בתוכנה ובתכנונים לייחוס", אמר שמואל ברקן, מנכ"ל משותף של פריסקייל ישראל. "המוצר מספק ללקוחות את הפונקציונליות של ריבוי פרוטוקולים ושל קישוריות מאובטחת, שלהם הם זקוקים כדי להתחבר ולנהל מוצרים בשווקים רבים ועוזר ל-IoT לממש את הפוטנציאל הגלום בו".

להערכת פריסקייל, לפרוטוקולי BLE ו-802.15.4 חשיבות רבה להתפתחות ה-IoT. הדרישה לפונקציונליות BLE בעלת יעילות הספק גבוהה ממשיכה לגדול בשווקי מוצרי הבריאות והכושר הלבישים, אשר כוללים קטגוריות של מוצרים המתרחבות במהירות כמו למשל שעוני יד חכמים ואביזרים ניידים שמתקשרים עם טלפונים חכמים ועם התקנים אלחוטיים אחרים.

במקביל, התקן 802.15.4 אומץ באופן נרחב כטכנולוגיית רישות המארג העיקרית בעלת הספק נמוך ביותר ובעלות נמוכה עבור יישומי אוטומציה ביתיים עם האפשרות להתרחבות נוספת בעתיד בזכות האימוץ הנרחב שלה ביישומים מסחריים ותעשייתיים. הרכיבים פועלים בטווח טמפרטורות מורחב: ממינוס 40 מעלות צלזיוס ועד +105 מעלות צלזיוס.

החברה הדגימה יישומים שונים המבוססים על משפחת KW40Z בשבוע שעבר במהלך פורום הטכנולוגיה של Freescale. בהם: התקן מעקב אחרי קצב הלב, שליטה ברובוט Zumo חכם וציון מיקום מדויק באמצעות התקני Beacon אשר מוקמו ברחבי המעבדה.

דוגמאות Alpha של המיקרו-בקרים האלחוטיים KW40Z זמינות כיום, כאשר בחודש אוגוסט הקרוב החברה תעבור לשלב הביטא. בחודש נובמבר השנה החברה מתכננת להוציא לשוק את הרכיבים בהיקף מלא, ביחד עם פלטפורמת הפיתוח FRDM–KW40Z, התקן dongle ל-USB עבור sniffer ועבור יישומים אחרים. בנובמבר יציוא לשוק גם נגזרות של המיקרו-בקרים האלחוטיים, דוגמת המיקרו-בקר KW30Z ל-BLE בלבד, והמיקרו-בקר KW20Z, ל-802.15.4 בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , סמיקונדקטורס