KLA-Tencor נמכרת ל-Lam Research בעסקת מזומנים ומניות של 10.6 מיליארד דולר

22 אוקטובר, 2015

גל מיזוגי השבבים: העיסקה תמומן באמצעות הלוואה בנקאית וקופת המזומנים המצויה בשתי החברות. בסיומה יחזיקו בעלי המניות של KLA ב-32% ממניות Lam

העיסקה תמומן באמצעות הלוואה בנקאית וקופת המזומנים המצויה בשתי החברות. בסיומה יחזיקו בעלי המניות של KLA ב-32% ממניות Lam

LAM-RESEARCH

גל המיזוגים המשנה את פני תעשיית השבבים מגיע כעת אל יצרניות הציוד: חברת Lam Research Corporation מקליפורניה וחברת KLA-Tencor מקליפורניה חתמו על הסכם מיזוג שאושר פה אחד על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. על-פי ההסכם, Lam Research תשלם לבעלי המניות של KLA סכום כולל של 10.6 מיליארד דולר, המורכב מתשלום במזומן של כ-5 מיליארד דולר, ומתשלום במניות של Lam בשווי של 5.6 מיליארד דולר, לפי שער המסחר שלה אתמול.

העיסקה צפויה להסתיים במחצית 2016, עם קבלת כל האישורים הרגולטוריים ואישור אסיפת בעלי המניות של חברת KLA-Tencor. עם השלמתה יחזיקו בעלי המניות של KLA בכ-32% ממניות החברה הממוזגת. היקף המכירות המצרפיות של החברה הממוזגת מסתכמות בכ-8.7 מיליארד דולר בשנה. העיסקה צפויה להביא לחיסכון של 250 מיליון דולר בשנה עקב ביטול כפילויות בין שתי החברות.

עיסקת ההשתלטות של Lam על KLA, תמומן באמצעות מזומנים בהיקף של 1.9 מיליארד דולר המצויים בקופת המזומנים של שתי החברות, ובאמצעות הלוואה בגובה של 4.2 מיליארד דולר שניתנה לה על-ידי בנק גולדמן זקס ו-Goldman Sachs Lending Partners. החברה הממוזגת תיקרא Lam Research Corporation. מנכ"ל החברה, מרטין אנסטיס, יהיה מנכ"ל החברה הממוזגת והיו"ר סטיב ניוברי יישאר בתפקידו הנוכחי כיו"ר החברה. הנהלת KLA תהיה רשאית לצרף שני אנשים מטעמה לדירקטוריון.

שתי החברות מספקות מערכות ייצור תהליכיות המשמשות לייצור מוליכים למחצה (שבבים). חברת Lam מעסיקה כ-7,200 עובדים ומכירותיה ב-2015 צפויות להסתכם בכ-5.3 מיליארד דולר.המכירות של KLA מסתכמות בכ-2.4 מיליארד דולר בשנה.

500 עובדים בישראל

הפעילות של KLA-Tencor בישראל נחשבת לאחת מהפעילויות האסטרטגיות החשובות שלה בעולם. בישראל מפתחים ומייצרים את מוצרי המטרולוגיה (מדידת איכות הייצור של שבבים) המרכזיים של החברה. בארבע השנים האחרונות הוכפל היקף כוח האדם המועסק בישראל, וכיום החברה מעסיקה יותר מ-500 עובדים בשלושה אתרים: אזור התעשייה מגדל העמק, קריית גת והאזור התעשייתי ביוקנעם.

חשיבות הצוות הישראלי מתבטאת בנושאים שבהן הוא מטפל. כך למשל, בתחילת השנה גילה Techtime שכחצי שנה בלבד לאחר שהכריזה על מכונת בדיקות הייצור מדגם Archer LCM המבצעת בדיקות לקווי ייצור של 10 ננומטר, חברת KLA-Tencor ישראל מתחילה לגבש מתודולוגיית התמודדות עם השלב הבא: כיצד לבדוק פרוסות סילקון שבהם מיוצרים שבבים בעלי רוחב צומת של 5 ננומטר.

המחקר נעשה על-ידי צוות מהנדסים ומדענים הפועלים במתקן החברה במגדל העמק, אשר בהמשך יהיה גם אחראי על הפיתוח ההנדסי ועל הייצור של מערכת הבדיקה העתידית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured