בעקבות חשיפת Techtime עודכנו ההמלצות ל-DSPG

22 נובמבר, 2015

הגילוי של Techtime, שלפיו הסמארט-ווץ' Gear S2 של סמסונג כולל את שבב HDClear של DSP Group, גרם לאנליסטים לשגר המלצות קנייה ללקוחותיהם

הגילוי של Techtime, שלפיו הסמארט-ווץ' Gear S2 של סמסונג כולל את שבב HDClear של DSP Group, גרם לאנליסטים של Dougherty & Company ו-Ladenburg Thalmann לשגר המלצות קנייה ללקוחותיהם

Samsung Gear S2
Samsung Gear S2

בשבוע שעבר חשף Techtime את העובדה שמכשיר הסמארט-ווץ' החדש של חברת סמסונג, מדגם Gear S2 smartwatch, כולל את שבב עיבוד האותות HDClear של חברת DSPG מהרצליה. הדבר התגלה במהלך בדיקה מדוקדקת של פרוייקט Teardown של המכשיר, אשר בוצע על-ידי מעבדות chipworks.

מדובר באחד מהמכשירים המעניינים בקטגוריית השעון החכם (Smartwatch), ואולי אחד מהראשונים בשוק שיכול להתחרות במוצרים של אפל בתחום הזה ברמת האינטגרציה הטכנולוגית ואפילו התיחכום והפשטות של ממשק המשתמש.

מארז קטן ודחוס בטכנולוגיות

המכשיר מעוצב בקווים מינימליסטיים המתאימים גם לנשים וגם לגברים, וכולל ממשק משתמש המנצל הן את מסך המגע והן חוגה מכנית מסתובבת כדי לדלג בקלות בין יישומים שונים.

הטלפון יכול לתקשר עם מכשיר סמארטפון סמוך (אנדרואיד) באמצעות Bluetooth Low Energy ו-Wi-Fi, להתחבר אל רשתות סלולריות מהדור השני, השלישי ואל רשתות LTE ואפילו מערכת טעינה אלחוטית (wireless charging).

השעון החכם מבוסס על מעגל מודפס דו-צידי, שבצידו האחד הוא מתחבר אל צג המגע ובצידו השני אל ארבע אנטנות אלחוטיות וסוללה. תכולת הסיליקון שלו מבוססת על חמישה רכיבים של קואלקום (מעבד Snapdragon 400, מקמ"ש אלחוטי, מקודד אודיו, רכיב ניהול הספק ומשדר הבייסבנד), ושלושה רכיבים של סמסונג (זיכרון DRAM, בקר NFC ומודול Wi-Fi). בנוסף, יש רכיבי-עזר נוספים של טקסס אינסטרומנטס, STM, סייפרס, אטמל ומאקסים.

במהלך הבדיקה, Techtime שם לב שהשעון החכם כולל גם שבב זעיר לעיבוד קולי מתוצרת DSPG, המספק לו את היכולת לקבל פקודות קוליות גם בסביבה רועשת מאוד.

המעגל המודפס של Gear S2. השבב של DSPG מוקף בעיגול אדום
המעגל המודפס של Gear S2. השבב של DSPG מוקף בעיגול אדום

למרבה הפלא, חברת DSPG סירבה לספק מידע על הזכייה המרשימה הזו, ההופכת אותה לשותפה חשובה באחד מהמוצרים שעשויים להיות מרכזיים מאוד בשוק הצומח של אבזרים לבישים. אלא שהסקירה של Techtime הגיעה אל מספר אנליסטים, ובעקבותיה הם גיבשו המלצות חדשות על מניית החברה בנסד"ק, הניסחרת כיום בכ-10 דולרים.

כמה כסף שווה זכיית תכנון בסמסונג?

הראשונה שהגיבה לחשיפה היתה חברת Dougherty & Company, אשר קישרה את הזכייה בהתבטאות של הנהלת החברה לאחר פרסום דו"ח הרבעון השלישי, שלפיה היא זכתה בפרוייקט אבזר לביש מוביל של חברה מהדרג הראשון (tier one OEM) שעשוי להביא להכנסות של כמעט מיליון דולר ברבעון האחרון של 2015.

החברה מעריכה ש-DSPG מקבלת קמת מתחת לדולר אחד עבור כל רכיב HDClear, ושהזכייה בסמסונג ממקמת אותה בעמדה טובה לנצחונות תכנון נוספים ב-2016. בעקבות זאת היא ממליצה לקנות את המנייה, שלדעתה צריכה להגיע למחיר של 15 דולרים.

היום הצטרפה גם Ladenburg Thalmann לעדכון ההמלצות בעקבות הכתבה, והעמידה את מחיר היעד של המנייה על 19 דולרים. למעשה, היא מאמינה שבעקבות הזכייה צריך כמעט להכפיל את שווי השוק של החברה, המסתכם כיום בכ-222 מיליון דולר. האנליסט דניאל אמיר העריך ש-DSPG מקבלת 80 סנטים תמורת כל רכיב המוכנס לשעון החכם של סמסונג, וצופה שכלל ההכנסות של החברה מהדור הנוכחי של המוצרי יסתכמו ב-1-3 מיליון דולרים.

אמיר: "אנחנו מאמינים שאספקת הרכיב לשעון החכם של סמסונג פותחת את הדלת בפני זכיות נוספות בתוך מכשירי סמארטפון, ושבחודשים הקרובים נקבל מידע על זכיות נוספות. לצד סמסונג, חברת DSPG, נמצאת במגעים עם יצרנים נוספים בתחום המובייל והאבזרים הניידים, שעשויים להביא לנצחונות תכנון נוספים ב-2016".

תת-המערכות המרכזיות של Gear S2
תת-המערכות המרכזיות של Gear S2

להערכתו, שנת 2016 צפויה להיות שנת פריצה של קטגוריית האבזרים הלבישים עבור DSPG, והיא תתחיל לראות מהם הכנסות משמעותיות, שהוא מעריך שיסתכמו ככל הנראה בכ-7 מיליון דולר. מהניתוח שלו מסתבר שהצלחה במכירות של שבבי HDClear היא קריטית לעתידה של החברה, למרות שבשלב הנוכחי מדובר בסכומים צנועים יחסית:

הסיבות המרכזיות: כ-90% מהמכירות של DSPG הן עדיין לשוק הטלפוניה האלחוטית (cordless telephony), שבו היא תופסת כ-70%-75% מהשוק העולמי. אלא שמדובר בשוק בוגר מאוד, הנמצא בירידה ולא בצמיחה. "הצמיחה של DSP Group נשארת מינימלית בגלל הבגרות של שוק הטלפוניה הדיגיטלית, דבר שהתבטא בירידה במכירות מאז 2010.

"נסיונות לייצר הכנסות חדשות מתחומים צומחים כמו Wi-Fi ו-Bluetooth, ופיתוח מעבד XpandR עבור טאבלטים, לא הצליחו להגדיל את המכירות. DSPG השקיעה משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיית HDClear, ומאמינה שעתיד החברה תלוי בהצלחת הטכנולוגיה של בשוק בקרב יצרנים מובילים.

"כישלון בהכנסת הטכנולוגיה אל המוצרים של יצרנים מובילים, עשוי להוביל להפסדים גדולים מהצפוי ולהגביל את הצמיחה של החברה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured