עלייה של 21% במכירות קבוצת מר

30 נובמבר, 2015

החברה הקטינה את הפסדיה בתשעת החודשים הראשונים מ-24.4 מיליון שקל לכ-10.1 מיליון שקל. מתקינה מערכות ספירת נוסעים בקווי האוטובוס של אפיקים, המבוססים על פיענוח של צילומי וידאו בזמן אמת

החברה הקטינה את הפסדיה בתשעת החודשים הראשונים של 2015 מ-24.4 מיליון שקל לכ-10.1 מיליון שקל. מתקינה מערכות ספירת נוסעים בקווי האוטובוס של אפיקים, המבוססים על פיענוח של צילומי וידאו בזמן אמת

ניר למפרט
ניר למפרט

בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכמו המכירות קבוצת מר (Mer Group) בכ-545 מיליון שקל, עלייה של 21% במכירות. המכירות ברבעון השלישי של השנה צמחו ב-17% והסתכמו בכ-185 מיליון שקל. בסיום הרבעון כללה קופת החברה מזומנים בהיקף של כ-77 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה, ניר למפרט, אמר שבהמשך למהלכים שבוצעו מתחילת השנה, "גם במהלך הרבעון השלישי המשכנו להציג עלייה בהכנסות ושיפור בריווחיות. תזרים מזומנים שוטף של 26 מיליון שקל, לצד הזילות גבוהה, מאפשרים לנו גמישות ומימוש אסטרטגיית צמיחה".

אוטובוס של אפיקים
אוטובוס של אפיקים

החברה דיווחה על הפסד הנקי מתחילת השנה של 10.1 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 24.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון השלישי עמד על 1.5 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 2.2 מיליון שקל אשתקד.

הכנסות חטיבת הטלקום, שהיא המרכיב המרכזי בפעילות החברה, הסתכמו ב-422.7 מיליון שקל מתחילת השנה, בהשוואה ל-309.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מהכנסות תחום התקשורת האלחוטית באפריקה, דרום אמריקה ומזרח אסיה. ח.מר ניסחרת בבורסה בתל-אביב בסימול מר, ועוסקת באספקת פתרונות בתחום הטלקום, הביטחון, המודיעין ושירותי החירום. הקבוצה מעסיקה כ-1,100 עובדים, מתוכם כ-750 בישראל.

היום היא מסרה שהחברה הבת ORT, העוסקת בתכנון והטמעת תוכנות ופתרונות SIM וכרטיסים חכמים, פורסת מערכת לספירת נוסעים וחיבור Wi-Fi ב-230 אוטובוסים של חברת התחבורה הציבורית אפיקים. פריסת המערכת ב-70 אוטובוסים בקווי אשדוד ויבנה הושלמה באוגוסט השנה. חלקו השני צפוי להסתיים במהלך הרבעון הראשון של 2016.

במסגרת הפרויקט ORT תכננה, התקינה והטמיעה מערכת ספירת נוסעים ונתבים סלולריים המקושרים אל מוקד התפעול של חברת אפיקים. המערכת מורכבת מחיישנים שמותקנים בשתי דלתות האוטובוס, כאשר כל חיישן מבוסס על שתי מצלמות וידאו סטריאוסקופיות אשר מייצרות תמונה, ממנה מפענחת המערכת את מספר האנשים באוטובוס.

בניגוד לחיישני אינפרא אדום הנפוצים כיום, חיישני וידאו סטריאוסקופי מאפשרים זיהוי מדוייק של מספר הנוסעים שאינו מושפע מתנאי הסביבה כמו טמפרטורה או  חושך. ספירת הנוסעים שעולים ויורדים בכל תחנה מועברת בזמן אמת למוקד אפיקים באמצעות הנתבים הסלולריים, ומאפשרת בזמן אמת לצוות המוקד לנטר את מספר הנוסעים בכל קו. הנתבים הסלולריים שהותקנו מספקים גם חיבור Wi-Fi לנוסעים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת