אי.אם.אס מבקשת להשתחרר מחובת הדיווח לציבור

2 דצמבר, 2015

לפני כחודשיים הפסיקה הבורסה את המסחר במניית אי.אם.אס. לחברה הפסדים מצטברים בהיקף של 85 מיליון שקל. בעלי המניות מהציבור הם קבוצה של 81 משקיעים שלאף אחד מהם אין אחזקה מהותית

לפני כחודשיים הפסיקה הבורסה את המסחר במניית אי.אם.אס. לחברה הפסדים מצטברים בהיקף של 85 מיליון שקל. בעלי המניות מהציבור הם קבוצה של 81 משקיעים שלאף אחד מהם אין אחזקה מהותית בחברה

קו הייצור של AMS בראש העין
קו הייצור של AMS בראש העין

קבלנית שירותי הייצור, חברת אי.אם.אס (AMS), הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאשר שלה לכנס את בעלי המניות בחברה, כדי שאלה יוכלו לקבל החלטה הפוטרת אותה מהצורך לעמוד בחובת דיווח.

חברת AMS הפכה לחברה ציבורית בשנת 2000 ומאז היא נסחרת בבורסה בתל-אביב. החברה מעסיקה 145 עובדים ומספקת שירותי ייצור והרכבה של מוצרים אלקטרוניים באמצעות המפעל שלה הפועל מראש העין.

בשנים האחרונות החברה מתמודדת עם סדרה ארוכה של משברים שהביאו להפסדים, ירידה בשווי החברה, ולהוצאת מניית החברה ממסחר בבורסה לפני כחודשיים. למרות שהמסחר הופסק, החברה עדיין צריכה לעמוד בחוברת הדיווח לציבור.

בנימוקי הבקשה, החברה מסבירה שמאחורי המונח "ציבור" נמצאים היום מספר קטן מאוד של משקיעים בסכומים קטנים. מהבדיקה של החברה עולה שקבוצת השליטה בה, הכוללת את מריו סגל, חיה ונחמיה למלבאום, רעיה שטראוס וחברת שטאוס, מחזיקה ב-85% ממניות החברה.

AMS-BLDGמשאר המניות, חברות בנות של אי.אם.אס מחזיקות בקצת יותר מ-5% מהמניות, והמשקיעים האחרים (הציבור) מחזיקים בכ-9.6% ממניותיה. מדובר בקבוצה של 81 בעלי מניות, שמניותיהם מוחזקות באמצעות מזרחי טפחות חברה לרישומים. לאף אחד מהם אין אחזקה מהותית בחברה (5% ומעלה).

החברה הסבירה בפנייה לבית המשפט, שהמספר הקטן של בעלי המניות וההוצאות הגבוהות הנובעות מחובת הדיווח, הופכים את הדיווח לכלי בלתי יעיל המקשה עליה להתייעל.

הפסדי החברה בשנים 2010-2014 הצטברו לסכום של כ-85 מיליון שקל, וכיום היא מתמודדת עם גירעון של 20 מיליון שקל בהון העצמי. "חובות הדיווח משתיתות על החברה הוצאות המוערכות בכ-700 אלף שקל בשנה. סיום חובות הדיווח יאפשר לחברה לצמצם עלויות ולהקצות את משאביה לאפיקים ריווחיים, דבר אשר ייטיב עם כלל בעלי המניות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה

פורסם בתגיות: featured