CEVA נכנסה למכשירי ה-LTE החדשים של סמסונג

3 דצמבר, 2015

הסמארטפונים החדשים של סמסונג, Galaxy A3/A5/A7, מבוססים על מעבד היישומים Exynos 5 הכולל מעבד אותות של CEVA לרשתות LTE

הסמארטפונים החדשים של סמסונג, Galaxy A3/A5/A7, מבוססים על מעבד היישומים Exynos 5 הכולל מעבד אותות של CEVA לרשתות LTE

SAMSUNG-AP

מכשיר גלקסי A7 החדש
מכשיר גלקסי A7 החדש

חברת סמסונג (Samsung) חשפה אתמול את הדגמים החדשים של סמארטפונים המיועדים לרשתות LTE. הפעם מדובר בדגמים המבוססים על מעבד היישומים של סמסונג עצמה, Exynos 5 Octa, אשר כולל מעבד DSP מתוצרת חברת CEVA הישראלית, אשר אחראי לפעולת המודם מול רשתות ה-LTE.

ההכרזה כוללת שלושה דגמים של סמארטפונים ברמה של מכשירי דגל: Galaxy A7 עם מסך של 5.5 אינטש, Galaxy A5 עם מסך בגודל של 5.2 אינטש ומכשיר Galaxy A3 עם מסך בגודל של 4.7 אינטש. מעניין לציין שההשקה שלהם תהיה בסין בשבועות הקרובים, ורק לאחר מכן יתחיל השעיווק שלהם בעולם.

המכשירים החדשםי מגיעים עם תמיכה מובנית שירות התשלומים של סמסונג, Pay, הפועל באמצעות טכנולוגיות שידור מגנטי מאובטח (Magnetic Secure Transmission) ותקשורת קצרת טווח (NFC). שלושת הדגמים החדשים מבוססים על מעבד היישומים של חברת סמסונג, Exynos 5, המופיע בגירסה של 8 ליבות עיבוד במכשירים A7 ו-A5 בגירסת ארבע ליבות עיבוד (מבוססות ARM) במכשיר הזול יותר, A3.

מבחינת CEVA, מדובר בבשורה של ממש, שכן עד היום היא התקשתה להיכנס לתחום ה-LTE והנוכחות שלה בו היא קטנה מאוד. מעבד ה-DSP שלה נמצא בכל הגרסאות של מעבד Exynos 5, ופירוש הדבר שככל שסמסנוג תתבסס פחות על מעבדים של קואלקום, ויותר על המעבדים שלה עצמה – יגדל משקלה של CEVA בשוק ה-LTE העולמי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , קניין רוחני