מיקרון רוכשת את יצרנית השבבים הטאיוואנית אינוטרה ב-3.2 מיליארד דולר

15 דצמבר, 2015

העיסקה כוללת ברית דו-כיוונית עם בעלת המניות הגדולה ביותר באינוטרה: Nanya. מיקרון תספק לה טכנולוגיות ייצור, והיא תיהפך לבעלת מניות מרכזי במיקרון, בהשקעה של 960 מיליון דולר

העיסקה כוללת ברית דו-כיוונית עם בעלת המניות הגדולה ביותר באינוטרה: Nanya. מיקרון תספק לה טכנולוגיות ייצור, והיא תיהפך לבעלת מניות מרכזית במיקרון

קו הייצור של נאניה בטאיוואן
קו הייצור של נאניה בטאיוואן

חברת מיקרון (Micron) חתמה על הסכם לרכישת כל המניות של Inotera Memories הטאיוואנית שאינן ברשותה. כיום מחזיקה מיקרון בכ-33% ממניות אינוטרה, ותמורת שאר ה-77% היא תשלם כ-3.2 מיליארד דולר. מנכ"ל חברת מיקרון, מרק דרקן, מר שהעיסקה היא תוצאה של שיתוף פעולה מוצלח שנמשך לאורך שבע השנים האחרונות. "היא מאפשרת למיקרון להפיק את מלוא התועלת מתשתית הייצור של אינוטרה, ולהבטיח את המשך התעסוקה של העובדים".

כיום מיקרון רוכשת את כל תפוקת ה-DRAM של אינוטרה, המהווה כ-35% מכל רכיבי ה-DRAM של מיקרון. בעקבות העיסקה, תשנה אינוטרה את קו הייצור שלה, ותעבור עד אמצע 2016 לייצור זיכרונות בתהליך 20 ננומטר שפותח על-ידי מיקרון. ראוי לציין שבקופת אינוטרה יש כיום כ-0.9 מיליארד דולר, כך שההיקף המהותי של העיסקה הוא 2.3 מיליארד דולר. שתי החברות צופות שהיא תושלם במחצית 2016.

העיסקה תתבצע באמצעות החברה הבת מיקרון טאיוואן, אשר תרכוש את הבעלות על אינורטה. ראוי לציין שהעיסקה דורשת אישור של בעלי המניות של אינוטרה, מכיוון שהיא נעשית במתכונת של רכישת מניות מבעלי המניות עצמם. כיום המשקיע הגדול ביותר בחברה הוא קונסורציום Formosa Group Companies, המחזיק בכ-32% ממניות אינוטרה. אחת מהחברות הבולטות בקבוצה הזו היא יצרנית רכיבי ה-DRAM הטאיוואנית Nanya Technology Corporation.

זיכרון DRAM של מיקרון
זיכרון DRAM של מיקרון

במקביל לפירסום ההודעה של מיקרון, הוציאה Nanya הודעה מקבילה, שבה היא הודיעה על תמיכתה בעיסקה, ועל הסכמתה למכור למיקרון את חלקה בחברה, המסתכם בכ-24.2% מהמניות. למעשה, היא מתייחסת אל העיסקה כאל שיתוף פעולה ארוך טווח בינה לבין מיקרון. במסגרת ההסכם ביניהם, היא גם תרכוש מניות של מיקרון בהיקף כולל של כ-960 מיליון דולר עד אמצע שנת 2016.

העיסקה הדו-צדדית כוללת גם מרכיב של החלפת מידע: שתי החברות חתמו על הסכם הבנות (MOU) שלפיו נאניה תקבל ממיקרון זכויות שימוש בטכנולוגיית הייצור 1x/1y DRAM, המאפשרת לייצר רכיבי זיכרון בעלי צומת קטן מ-20 ננומטר. "נאניה ומיקרון נכנסים לעידן של ברית אסטרטגית ארוכת-טווח", אמר נשיא נאניה, ד"ר פיי אינג לי. "הפיכתנו לבעל מניות מרכזי במיקרון, לצד שיתוף פעולה בפיתוח טכנולוגיות עתידיות, אנחנו מייצרים מצב של Win-Win לשתי החברות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured