Vayyar מיהוד חושפת חיישן תלת-מימדי מהפכני

15 דצמבר, 2015

החברה השלימה גיוס של 22 מיליון דולר בהובלת ליפ בו טאן מקרן וולדן. פיתחה שבב מכ"ם לתדרים גבוהים של עד 10GHz, אשר משמש כחיישן תלת-מימדי ורב-חושי

החברה השלימה גיוס של 22 מיליון דולר בהובלת ליפ בו טאן מקרן וולדן. פיתחה שבב מכ"ם לתדרים גבוהים של עד 10GHz, אשר משמש כחיישן תלת-מימדי ורב-חושי למערכות אירגוניות ובריאותיות, ולמכשירים צרכניים

VAYYAR-CHIP
שבב המכ"ם של Vayyar

חברת וייאר (Vayyar Imaging) מיהוד השלימה גיוס הון שני בהיקף של 22 מיליון דולר בהובלת קרן וולדן. בסך הכל, עד היום גייסה החברה 34 מיליון דולר ממשקיעים דוגמת קרן וולדן, אמיתי ונצ'רס ויזראל קלינטק ונצ'רס. החברה פיתחה חיישנים מסוג חדש חלוטי אשר מסוגלים קלוט מידע המוסתר על-ידי אובייקטים, כמו למשל להבחין מחוץ לגוף בגידולים בתוך הגוף, לגלות מבנים המסתתרים מאחורי קירות ולעקוב אחר בני-אדם וסימנים חיוניים בהם כשהם נמצאים בתנועה בתוך מבנים.

הכרטיס האלקטרוני של מערכת ההדגמה WALABOT
הכרטיס האלקטרוני של מערכת ההדגמה WALABOT

החברה הוקמה בשנת 2011 על-ידי קבוצת יזמים בעלי ניסיון של עשרות שנים בתעשיית ההייטק הישראלית: המנכ"ל רביב מלמד, מנהלת הפיתוח מירי רטנר והטכנולוג הראשי נפתלי חייאט. מלמד שימש כמנהל קבוצת התקשורת האלחוטית באינטל ישראל, ואילו רטנר וחייאט מיליאו תפקידי פיתוח וניהול בכירים בחברת BreezeCOM ולאחר מכן בחברת אלווריון שצמחה ממנה.

עד היום החברה פעלה בחשאיות רבה, למרות שכבר החלה במכירות למספר חברות גדולות מאוד מרשימת פורצ'ן 500. למעשה, היציאה הראשונה שלה לתודעה הציבורית תתקיים בחודש הבא במהלך תערוכת CES 2016, שבה היא תציג לראשונה את הטכנולוגיה שלה לציבור.

"ההשקעה בווייאר היא מובנת מאליה", אמר מייסד ויו"ר וולדן אינטרנשיונל (ויו"ר חברת קיידנס), ליפ בו טאן. "חיישנים תלת-מימדיים הם העתיד, וחברת וייאר מובילה את התחום עם טכנולוגיה מהפכנית, וצומחת במהירות".

רמזים טכניים

באתר החברה לא ניתן לאתר מידע על הטכנולוגיה, מלבד הרמז שמדובר בחיישן המבוסס על קרינת רדיו חלשה. Techtime איתר מוצר הדגמה שהחברה פיתחה בתחילת השנה בשם Walabot, אשר כולל את הטכנולוגיה של החברה ומאפשר ללמוד עליה מספר דברים.

מהמידע הטכני על כרטיס Walabot, מתברר שהחברה מפתחת את השבב האלחוטי VYYR2401, אשר מנהל את הפעילות של מכ"ם זעיר הפועל בתדרי 3GHz-10GHz, באמצעות מערך של עד 12 אנטנות שידור וקליטה (MIMO).

המבנה של Walabot, כרטיס המכ"ם האוניברסלי המדגים את היכולות של וייאר (VYYR2401)
המבנה של Walabot, כרטיס המכ"ם האוניברסלי המדגים את היכולות של וייאר (VYYR2401)

השבב המרכזי מאפשר לייצר תרחישי שידור וקליטה שונים, למשל שידור בתדרים שונים מאחת מהאנטנות, וקליטת האותות החוזרים מכל שאר האנטנות. הדבר מאפשר לבצע מדידות כמו מיקום ותנועת מטרה, הדמאת תמונה באמצעות קרינת RF, איתור סימני נשימה, ביצוע מדידות מהירות תופעות של אפקט דופלר, תגובת חומרים לשדה אלקטרומגנטי (permittivity) ועוד.

היכולות האלה ניתנות לתרגום ליישומי ראייה מעבר לקירות, מדידות נשימה מרחוק, מד שיעור אלכוהול בתוך נוזלים, עיקוב רציף אחר אובייקט בתנועה ועוד. הייחוד המהפכני של החברה נעוץ ביכולת לשלב את כל היכולות האלה בשבב יחיד, אשר עם תוספת קטנה יכול להפוך כמעט כל אבזר צרכני למערכת ראייה תלת-מימדית ורב חושית מסוג חדש לגמרי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured