האלקטרוניקה היא 40% מהעלות של מכונית חדשה

3 ינואר, 2016

שוק השבבים לתעשיית הרכב צומח בקצב של 8% בשנה ויגיע להיקף של 40 מיליארד דולר ב-2020

שוק השבבים לתעשיית הרכב צומח בקצב של 8% בשנה ויגיע להיקף של 40 מיליארד דולר ב-2020

AUTOMOTIVE-IC

מרכיבי האלקטרוניקה הופכים לאחד מהגורמים המרכזיים בעלות הייצור של כלי-רכב פרטיים וטנדרים. כך העריכה לאחרונה חברת המחקר Databeans. החישוב של החברה מראה שהמשקל של מערכות החשמל והאלקטרוניקה במכונית מודרנית מגיע כיום לכ-40% ממחירה, בהשוואה ל-20% בלבד לפני 10 שנים. במכוניות חשמליות מגיע משקלן ל-70% ממחיר הרכב.

ראוי לציין שמדובר במגוון של מערכות, כמו תאורה, מיזוג אוויר, בקרת מנועי, הצתה, בקרת בלמים ונהיגה, וכלה במערכות מידע ובידור וקישוריות. לתופעה הזו יש השפעה ישירה על שוק השבבים. להערכת החברה, בשנת 2015 הסתכמו המכירות של שוק השבבים לתעשיית בהיקף שיא של 28.5 מיליארד דולר. השוק הזה נמצא בתנופה וצפוי לצמוח בקצב של 8% בשנה בחמש השנים הקרובות, ולהיגע להיקף של כ-40 מיליארד דולר ב-2020.

להערכתה אחד ממנועי הצמיחה של שוק השבבים בתחום הרכב, נעוץ ביכולתם של השבבים להפחית את העלויות של מוצרים רבים, שבהם הם משולבים. החברה טוענת שהמערכות האלקטרוניות אחראיות ליותר מ-90% מהחדשנות בשוק הרכב הנוכחי. "תעשיית הרכב נמצאת בתהליך של שינוי, כאשר היצרנים הגדולים מוציאים לשוק מוצרים חדשים המאופיינים יותר בחוויית משתמש חדשה מאשר בהבדלים שימושיים". הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמצטמצם הפער המכני בין היצרנים השונים ובין מכוניות יוקרה למכוניות משפחתיות. בתגובה, היצרנים פונים למערכות בדור ומידע ובקרת שליטה מסוגים שונים, כדי לבדל את המוצרים שלהם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס