התפרקה שותפות המל"טים של אלביט בברזיל

7 ינואר, 2016

עקב המשבר הכלכלי בברזיל, אלביט יוצאת המחברה הברזילאית המשותפת Harpia, שהוקמה כדי לפתח מערכת מל"טים עבור צבא ברזיל

עקב המשבר הכלכלי בברזיל, אלביט יוצאת המחברה הברזילאית המשותפת Harpia, שהוקמה כדי לפתח מערכת מל"טים עבור צבא ברזיל

הפלטפורמה המוטסת של AVIBRAS שפותחה עבור תוכנית המל"טים הברזילאית
הפלטפורמה המוטסת של AVIBRAS שפותחה עבור תוכנית המל"טים הברזילאית

חברת אלביט מערכות (Elbit) יוצאת מהשותפות שלה בחברת Harpia Sistemas בברזיל שהוקמה במטרה לפתח מל"טים עבור השוק המקומי. חברת הארפיה הוקמה בשנת 2011 ועסקה בפיתוח טכנולוגיה עבור פרוייקט Brazilian Remotely Piloted Aircraft System. החברה היתה בבעלות משותפת של אלביט (40%) באמצעות החברה הבת המקומית שלה AEL, ביחד עם תאגיד התעשייה הביטחונית הברזילאי Embraer שהחזיק ב-51% מהחברה, ויצרנית החימוש Avibras שהחזיקה ב-9% מהמניות.

הסכם פירוק החברה כולל מנגנון לשימור הטכנולוגיות שפותחו בה, שבמהלכו הועברו אנשי מפתח טכניים בחברה לפרוייקטים אחרים, והשותפות הסכימו להמשיך בשיתוף הפעולה במתכונת חדשה, ולהמשיך לעבוד ביחד גם בעתיד.

מאחורי ההחלטה עומד המבר הכלכלי בברזיל, המתמודדת כיום עם משבר כלכלי ופוליטי עמוק, שהביא גם לקיצוץ בתקציבי הביטחון שלה. חברת אלביט הגדירה את ברזיל כשוק יעד אסבטרטגי לפני כ-6 שנים כאשר התמונה היתה שונה לחלוטין: המדינה נהנתה מיציבות פוליטית, עלייה בתפוקה הלאומית והפגינה יכולת התמודדות עם המשבר הכלכלי העולמי של השנים 2007-2009.

בשנת 2009 הפכה ברזיל לקניינית ביטחונית עצומה: ותקציב הביטחון שלה הסתכם ביותר מ-27 מיליארד דולר וכלל התחחייבות להקצאה של יותר מ-10 מיליארד דולר בשנה עבור מודרניזציה של הצבא. בעקבות זאת נכנסה אלביט למדינה ובשנת 2010 היא רכשה שתי חברות מתחום התעופה בברזיל: Ares Aeroespecial e Defesa ו- Periscopio Equipamentos Optronicos, והעמיקה את שתיוף הפעולה שלה עם טמבראר, הנחשבת לאחת מיצרניות המטוסים הגדולות בעולם.

השוק הברזילאי העניק לאלביט חוזים בהיקפים של מאות מיליוני דולרים, בהם הסכמים להשבחת מטוסי ה-F-5 של חיל האוויר הברזילאי, אספקת מאות צריחי ירי אוטומטיים לצבא ברזיל, ואפילו סיפקה את המל"ט הרמס 900 אשר איבטח את משחקי גביע העולם בכדורגל 2014, שנערכו בברזיל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעופה וביטחון