אמזון פורצת לשוק השבבים על-גבי אנפורנה הישראלית

12 ינואר, 2016

אמזון מתחילה למכור את שבב התקשורת Alpine platform של אנפורנה ליצרני ציוד קצה עבור שוק הבית החכם. השבב מופיע בשתי גרסאות, המבוססות על שתי פלטפורמות שונות של ARM

חברת אמזון הודיעה שהיא מתחילה למכור את שבב התקשורת Alpine platform של אנפורנה, ליצרני ציוד קצה עבור שוק הבית החכם. השבב מופיע בשתי גרסאות, המבוססות על שתי פלטפורמות שונות של ARM

מערך DiskStation של Synology, המבוסס על שבב אנפורנה
מערך DiskStation של Synology, המבוסס על שבב אנפורנה

לאחר שחברת אמזון (Amazon) רכשה את אנפורנה הישראלית (Annapurna) בינואר 2015 תמורת כ-350 מיליון דולר, ההנחה היתה שהיא מעוניינת בחברה אשר תפתח שבבים עבור מרכזי הנתונים שלה עצמה. אלא שכעת מסתבר שאמזון מנצלת את העיסקה כדי להיכנס אל שוק הרכיבים ולהתחרות ביצרניות שבבים הפועלות בו.

חברת אנפורנה פועלת בחברה בת בבעלות מלאה של אמזון, תחת השם Annapurna Labs. בשבוע שעבר היא הכריזה שהיא מתחילה למכור ליצרני ציוד ולספקי תקשורת את השבב שפותח בחברת אנפורנה, בשם Alpine platform. מדובר במערכת שלמה על-גבי שבב, המבוססת על ארכיטקטורות ARMv7 בעלת 32 סיביות ו-ARMv8 בעלת 64 סיביות. היא משמשת כמעבד המיועד לנהל בנתבי תקשורת ביתיים, מערכות איחסון מקושרות (Network Attached Storage), מערכות בית חכם, אבזרי IoT וכדומה.

מערך ה-NAS החדש של NETGEAR. מבוסס על אנפורנה ונימכר באתר של אמזון
מערך ה-NAS החדש של NETGEAR. מבוסס על אנפורנה ונימכר באתר של אמזון

כיום הביצועים של נתבים ביתיים מוגבלים בגלל המחסור במשאבי עיבוד ותקשורת, והדבר מגביל את השירותים שהספקים יכולים לתת ללקוחות בבית. בנוסף, הדבר דורש מלקוחות רבים לרכוש מכשירים נוספים כדי לשפר את רמת הקישוריות, האיחסון, ניהול המדיה בתוך המכשירים בבית, תקשורת האינטרנט ועוד.

החברה הסבירה שהדבר נובע מכך שהנתבים הביתיים מבוססים על מעבד כללי פשוט (CPU) ומאיצי חומרה חיצוניים וזקוקים לתוכנות שעברו אופטימיזציה עמוקה מאוד כדי שיוכלו לעמוד ביעדי הביצועים שהשוק דורש.

תמיכה בקהילת הקוד הפתוח

שבב Alpine מתמודד עם הבעיה הזו באמצעות אספקת מערך משאבים הכולל ארבע ליבות עיבוד CPU, ממשקים לרשתות איחסון, וממשקי קישוריות מסוג PCIe Gen3 ואיתרנט עד לקצב של 10Gbps. בנוסף, הוא כולל תת מערכות ברמת טלקום, דוגמת זיכרונות DDR4 וזיכרון מטמון L2 בנפח של 2MB.

השבב החדש תומך במערכות ההפעלה הפתוחות לינוקס ו-FreeBSD. החבר  מסרה שקהילת הקוד הפתוח כבר פיתחה עבורו מספר גדול של יישומים, דוגמת הזרמת וידאו, אבטחה, קישוריות לענן ועוד. החברה גם השלימה את בדיקת התיפקוד של דרייברים נפוצים בתעשייה ותקינות התיפקוד מול רכיבים אחרים כמו שבבי Wi-Fi ,Ethernet PHYs ומתגי איתרנט.

ההכרזה הגיעה לאחר שהשבב כבר שולב במספר תכנונים של נתבי Wi-Fi, מוצרי NAS ושערי תקשורת בייתיים, דוגמת תכנונים של ASUS, של Synology, של Netgear ושל QNAP Systems. סגן נשיא אסוס לאבזרי תקשורת אלחוטית, טנלונג דנג, אמר שהחברה משתפת פעולה עם אנפורנה בהכנסת השבב החדש למערכות הביתיות. "אנחנו מאמינים שיש להם את אחד מפתרונות הסיליקון הגמישים והטובים ביותר בשוק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured