צביקה רוזנשיין מביא לארץ את כלי התכנון הכולל Proteus

4 פברואר, 2016

תוכנת Proteus מספקת סביבה מלאה לתכנון מערכות משובצות, החל משלב הרעיון וכלה בתכנון מעגל ה-PCB, כולל סימולציה מלאה של התוכנה ושל החומרה

תוכנת Proteus מספקת סביבה מלאה לתכנון מערכות משובצות, החל משלב הרעיון וכלה בתכנון מעגל ה-PCB, כולל סימולציה מלאה של התוכנה ושל החומרה 

PROTEUS

חברת עצה הנדסית (EngineeringIQ) יצאה מתקופת הפעילות השקטה, והכריזה על ההפצה בישראל של תוכנת התכנון והסימולציה האלקטרונית Proteus, מתוצרת חברת Labcenter Electronics הבריטית. כך נודע ל-Techtime ממייסד החברה, צביקה רוזנשיין. תוכנת פרוטאוס לא מוכרת בשוק הישראלי מכיוון שחברת לאב-סנטר לא היתה מיוצגת עד כה בשוק המקומי.

צביקה רוזנשיין
צביקה רוזנשיין

לדברי רוזנשיין, היא מספקת פתרון מלא לתכנון מערכות משובצות. "למעשה זו תוכנת EDA מלאה עבור כרטיסים אלקטרוניים. פרוטאוס מטפלת בפרוייקט החל משלבי הרעיון, ייצור הסכימה החשמלית ובהמשך בחירת הרכיבים, החיווט ועוד. היא גם מספקת את סביבת פיתוח התוכנה המותאמת למיקרו-בקר שניבחר. לאחר התכנון, היא מבצעת סימולציה שלו, כולל הדגמה פיסית הכוללת סימלוציה של מחוונים, מנועים ואבזרים המבוקרים על-ידי המעגל.

"בנוסף, ניתן לבצע בדיקות חשמליות על-גבי הסימולציה, באמצעות מודולי תוכנה המדמים צב"ד, כמו אוסילוסקופ למשל. בסוף התהליך היא מספקת למתכננים גם כלי לתכנון ועריכת המעגל המודפס (PCB) הנדרש".

ספרייה של עשרות אלפי רכיבים

חברת עצה הנדסית מספקת שירותי ייעוץ ותמיכה בתחום תעשיות האלקטרוניקה, ומשמשת גם כמפיצה הבלעדית בישראל של תוכנת פרוטיאוס. ראוי לציין שלסט הכלים Proteus יש היסטוריה ארוכה מאוד בתעשיית האלקטרוניקה וקהילה גדולה של משתמשים. הגרסה הראשונה שלו יצאה לשוק כבר בשנת 1988, ומאז החברה מעדכנת אותה בעקביות ומספקת לה מודולים חדשים בהתאם לבעיות החדשות הצצות בתעשיה.

לדברי רוזנשיין, כיום התוכנה כוללת ספריה עשירה של כמה עשרות אלפי רכיבים מכל הסוגים האפשריים: רכיבים אנלוגיים, דיגיטליים, פאסיביים, אקטיבים ורכיבים אלקטרו-מכניים. סט הכלים תומך כיום במגוון עשיר של מיקרו-בקרים מתוצרת ובארכיטקטורות של Microchip ,Atmel, ARM, TI ,Arduino, HC11 ואפילו מעבדים בארכיטקטורת 8051 הוותיקה.

PROTEUS-PCB

הארכיטקט של פריסקייל נותן עצה הנדסית

צביקה רוזנשיין הוא דמות מוכרת מאוד בקהילת הסמיקונדקטורס הישראלית. הוא החל את דרכו בתעשייה כמהנדס פיתוח באלביט מערכות ובתעשיות מ.ר. אלקטרוניקה. לפני כ-25 שנה הצטרף לחברת מוטורולה סמיקונדקטורס (שבהמשך הפכה לפריסקייל וכיום נמצאת בבעלות NXP). שם היה אחראי על פיתוח כמה מהשבבים המתקדמים ביותר שפותחו בישראל.

הוא ניהל את מחלקת פיתוח ליבות ה-DSP של פריסקייל, שימש כארכיטקט הראשי של משפחת מעבדי StarCore, וניהל את מחלקת הפיתוח של מעבדי יישומים לטלפונים ולתשתיות תקשורת עד לפרישתו מפריסקייל לפני כשלוש שנים.

רוזנשיין: "פרוטאוס הוא כלי יוצא דופן, בזכות היכולת שלו לבצע תכנון של מערכות משובצות, כולל סימולציה של התוכנה ושל החומרה הדיגיטלית והאנלוגית. בנסף לתעשייה, הוא מתאים מאוד לשימוש במערכת החינוך המקצועי. בצרפת למשל, כל בתי הספר התיכוניים הטכנולוגיים מחוייבים להשתמש בפרוטיאוס בשיעורי הלימוד של מערכות משובצות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , נציגויות , שיווק והפצה , תוכנה ותכנון אלקטרוני