טאואר-ג'אז דילגה מעל מחסום המיליארד דולר מכירות

28 פברואר, 2016

עלייה בביקושים ובכושר הייצור דוחפים את המכירות של TowerJazz. החברה צופה שהמכירות ב-2016 יצמחו ב-22% ויסתכמו בכ-1.17 מיליארד דולר לפחות

עלייה בביקושים ובכושר הייצור דוחפים את המכירות של TowerJazz. החברה צופה שהמכירות ב-2016 יצמחו ב-22% ויסתכמו בכ-1.17 מיליארד דולר לפחות

מפעל הייצור בסן אנטוניו שנירכש מחברת מאקסים
מפעל הייצור בסן אנטוניו שנירכש מחברת מאקסים

חברת TowerJazz הישראלית, העוסקת בפיתוח וייצור מוליכים-למחצה ומעגלים משולבים, פרסמה בשבוע שעבר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2015 ולשנת 2015 כולה. על פי הדו"ח, החברה רשמה ברבעון הרביעי הכנסות שיא של 255 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, ומעט מעל התחזיות המוקדמות של האנליסטים.

ההכנסות ב-2015 כולה הסתכמו ב-961 מיליון דולר, גידול של 16% לעומת 2014. הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי הסתכם ב-22 מיליון דולר, בהשוואה ל-14 מיליון דולר ברבעון השלישי ו-0.6 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד. אם מוציאים מהשקלול את הכנסות החברה הנובעות משיתוף הפעולה עם חברת Panasonic הקוריאנית, הרי שמדובר בגידול אורגני של 21% בהכנסות החברה.

עשור הצמיחה של טאואר-ג'אז
מכירות במיליוני דולרים. עשור הצמיחה של טאואר-ג'אז

הנתון של הרבעון הרביעי משקף קצב הכנסות שנתי שחוצה את רף המיליארד דולר, וזה בהחלט ציון דרך מרשים עבור החברה ממגדל העמק, שידעה לא מעט אתגרים וקשיים לאורך השנים. תחזית המכירות של החברה לרבעון הראשון של 2016, היא המשך במגמת הצמיחה: הכנסות של 276 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016, והשגת גידול שנתי של 22% במכירות בהשוואה לשנת 2015. פירוש הדבר שהמכירות ב-2016 צפויות להסתכם בכ-1.17 מיליארד דולר לפחות (במצגת למשקיעים מינואר השנה, היעד הוא 1.3 מיליארד דולר).

TOWERJAZZ-FABהתחזית האופטימית ל-2016 נובעת בין היתר מכמה מהלכים אסטרטגיים שביצעה החברה. לאחרונה השלימה טאואר-ג'אז את רכישת מפעל הייצור של חברת Maxim בסן אנטוניו.

במסגרת ההסכם, מחויבת חברת Maxim להמשיך ולרכוש מוצרים מהמפעל למשך 15 שנה. כמו כן, רכישת המפעל מגדילה את יכולות תפוקת הייצור של טאואר-ג'אז ב-28 אלף פרוסות לחודש, ומאפשרת לה לתת מענה לקהל לקוחות גדול יותר.

לחברה יש כעת 6 מפעלי ייצור ברחבי העולם, מתוכם שני מפעלים הפועלים במגדל העמק בישראל. מנכ"ל טאואר-ג'אז ראסל אלוונגר הביע שביעות רצון רבה מהנתונים וציין כי "אנחנו שמחים מאוד לפתוח את 2016 כשהחברה מציגה קצב הכנסות שנתי של מעל מיליארד דולר ולאור מגמת הגידול ברווח הנקי החל מהרבעון השני של 2015."

יו"ר הדירקטוריון של טאואר ג'אז, אמיר אלשטיין, הוסיף: "2015 היתה שנה ראויה לציון עבורנו, הן משום שהצגנו עליה עקבית בהכנסות וברווחיות, והן משום שהנחנו את היסודות להמשך הצמיחה העתידית של החברה, הודות להגדלת כושר הייצור. במקביל, הרחבנו את מגוון הטכנולוגיות המתקדמות שאנו מציעים ללקוחות, כדי לספק להם שירות טוב יותר".

בעקבות פרסום הדו"חות, עלתה מניית טאואר-ג'אז בנסד"ק מכ-12.7 דולר לכ-13.7 דולר, וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של 1.03 מיליארד דולר.

מניית טאואר-גאז בנסד"ק
מניית טאואר-גאז בנסד"ק
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured