ירידה של 16% במכירות PCB; קיבלה אשראי בנקאי

22 מרץ, 2016

בעקבות הירידה בפעילות העסקית פוטרו כ-40 עובדים. החברה הודיעה על קבלת קו אשראי בנקאי בהיקף של עד 20 מיליון שקל. מחזיקה בכ-11% משוק ה-PCB הישראלי

בעקבות הירידה בפעילות העסקית פוטרו כ-40 עובדים. החברה הודיעה על קבלת קו אשראי בהיקף של עד 20 מיליון שקל. מחזיקה בכ-11% משוק ה-PCB הישראלי

PCB

בשנת 2015 חלה ירידה של 16% במכירות חברת P.B.C Technologies ממגדל העמק, העוסקת בייצור מעגלים מודפסים ובהרכבת כרטיסים אלקטרוניים. מהדו"ח השנתי של החברה עולה שההכנסות הכוללות, הן מתחום המעגלים המודפסים והן מתחום הרכבת הכרטיסים האלקטרוניים, הסתכמו ב-2015 בכ-303 מיליון שקל, לעומת 361 מיליון שקל ב-2014.

הרווח הגולמי ב-2015 הסתכם ב-20.6 מיליון שקל, לעומת 29.9 מיליון שקל בשנה הקודמת. ב-2014 שיעור הרווח הגולמי מההכנסות היה 9%, ואילו ב-2015 ירדו שולי הרווח ל-7%, מה שמלמד לא רק על ירידה בביקושים, כי אם גם על עלייה בתשומות. גם מצבת כוח האדם בחברה הצטמצמה בשנה האחרונה, מ-687 עובדים בסוף 2014 ל-647 עובדים בסוף 2015. החברה מסרה שהירידה בכוח האדם נבעה מהירידה בפעילות.

הנתונים האלה עומדים ככל הנראה מאחורי החלטת הדירקטוריון לפני שבוע לקבל מסגרת אשראי בנקאית בהיקף של עד 20 מיליון שקל. הכספים שיימשכו מקו האשראי החדש ייחשבו כהלוואה ויהיו נתונים לתשלומי ריבית וכפופים לשעבוד: "להבטחת מסגרת האשראי ניתן לבנק שעבוד צף ראשון בדרגה, ללא הגבלה בסכום, על מלוא הרכוש של החברה, הכספים והנכסים מכל מין וסוג שהם של החברה ושעבוד קבוע ראשון בדרגה ללא הגבלה בסכום על הון המניות של החברה שטרם הוקצה ו/או טרם נדרש ו/או טרם נפרע ואת המוניטין שלה".

PCB-SALES

במקביל, פי.סי.בי התחייבה שכל עוד ההלוואות שיימשכו מקו האשראי לא ייפרעו, ההון העצמי של החברה לא יירד מ-100 מיליון שקל. ראוי לציין שבסוף 2015 עמד ההון העצמי של החברה על 217 מיליון שקל. חברת פי.סי.בי טכנולוגיות היא אחת מהחברות היחידות בארץ המספקת תחת קורת גג אחת (One Stop) גם שירותי ייצור של מעגלים מודפסים (PCB) וגם שירותי הרכבת כרטיסים ומערכות אלקטרוניים, משלב התכנון ועד הרכבת ובדיקת המוצר הסופי.

הדבר מעניק לחברה יתרון בעיקר בקרב לקוחות אשר מימד הזמן בפיתוח הכרטיסים האלקטרוניים הוא קריטי עבורם, בהיבט של בחינה ויציאה מהירה עם מוצרים חדשים לשוק. עם זאת, נראה כי שוק ייצור המעגלים המודפסים המקומי הולך ומאבד ממשקלו לעומת היבוא. על-בסיס נתוני המכס עולה שכ-74% מהביקושים המקומיים למעגלים מודפסים סופקו על-ידי יבואנים מהמזרח הרחוק, ארצות הברית ואירופה.

החברה מעריכה שנתח השוק של P.B.C Technologies עומד על 11% בלבד לערך, שיעור נמוך למדי לאור התחרות הנמוכה בשוק המקומי. לקוחות החברה הינם מפעלי ייצור של מערכות ומוצרים שבהם משובצים רכיבים אלקטרוניים, הן מהתחום האזרחי, הרפואי והצבאי. בינואר השנה היא קיבלה הסמכת עמידה בדרישות Nadcap, להבטחת איכות הייצור עבור תעשיות התעופה. כ-16% מהמכירות של פי.סי.בי. ב-2015 היו לשני לקוחות מרכזיים.

בעקבות הדו"ח איבדה אתמול מניית החברה כ-3.5% מערכה בבורסה של תל-אביב, וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-113 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured