HP הקימה קרן השקעות שתפעל בישראל ובארה"ב

15 מאי, 2016

קרן HP Tech Ventures החדשה נועדה לסייע בריענון קו המוצרים של HP, כדי להיכנס לתחומים חדשים כמו מדפסות תלת-מימדיות, מיחשוב לביש והיפר-ניידות. היא תצטרף לסבבי A ו-B של גיוסי חברות. בישראל הקרן תנוהל על-ידי עירית הלל

קרן HP Tech Ventures החדשה נועדה לסייע בריענון קו המוצרים של HP, כדי להיכנס לתחומים חדשים כמו מדפסות תלת-מימדיות, מיחשוב לביש והיפר-ניידות. היא תצטרף לסבבי A ו-B של גיוסי חברות. בישראל הקרן תנוהל על-ידי עירית הלל

עירית הלל
עירית הלל

חברת HP Inc הקימה זרוע השקעות תאגידית חדשה בשם HP Tech Ventures, אשר תבצע השקעות בחברות טכנולוגיות בעמק הסיליקון ובישראל. פעילות הקרן תתבצע באמצעות צוות הממוקם בפאלו אלטו, קליפורניה, וצוות הממוקם בתל אביב. הפעילות בישראל תנוהל על-ידי עירית הלל, בעלת ניסיון של 18 שנה כיזמית ומנהלת בכירה בחברות השקעה, טכנולוגיה ומדיה דיגיטלית.

המדפסת התלת-מימדית ש-HP תוציא השנה לשוק
המדפסת התלת-מימדית ש-HP תוציא השנה לשוק

הקרן תתמקד בביצוע השקעות אסטרטגיות ויצירת שיתופי פעולה בתחומים טכנולוגיים פורצי דרך, דוגמת 3D, מציאות מדומה (virtual reality), ניידות (hyper-mobility), אינטרנט של הדברים (IoT) בינה מלאכותית ומכונות חכמות. בראיון ל-Techtime, סיפרה הלל שהקרן פועלת לפי המתכונת של אינטל קפיטל, שבה תקציב הקרן לא מוגדר מראש, אלא תלוי הבהזדמנויות.

בשלב הראשון היא תתמקד בהצטרפות לסבבי השקעה A -B לצד קרנות הון סיכון מובילות. בדרך-כלל מדובר בגיוסים בהיקף כולל של 10-30 מיליון דולר. עירית הלל: "כאשר נאתר הזדמנויות אסטרטגיות, נשקיע גם בשלב הסיד.

"HP יודעת שישראל היא מרכז חדשנות טכנולוגית ויזמות שני בחשיבותו אחרי עמק הסיליקון, ולכן הקרן מושקת בו-זמנית בישראל ובארה"ב. בהמשך נסתכל גם על אירופה ואסיה".

האם הקרן נועדה לקדם טכנולוגיות קיימות של HP או להכניס אתכם לתחומים חדשים?

הלל: "למעשה, גם וגם. כיום אנחנו מפתחים מחשבים עתידיים ונכנסים לתחום ההדפסה התלת-מימדית. בהמשך השנה נשיק מדפסת תלת-מימדית תעשייתית המבוססת על טכנולוגיות של HP אשר צפויה להיות מהירה פי עשרה מהמתחרות הקיימות בתחום. המטרה היא לחזק תחומים קיימים, וליצור מגזרים עסקיים חדשים המבוססים על טכנולוגיות פורצות דרך.

"חברת HP התחילה להשקיע בתחום המוצרים הלבישים ופיתחה אבזרים לבישים ביחד עם מעצבים מובילים, כאשר הם אחראים על העצוב ואנחנו על ההנדסה. המטרה היא להיכנס לתחומים המתפתחים כמו מציאות וירטואלית, אינטרנט של הדברים, מחשבים עתידיים ועוד".

קרן HP Tech Ventures מדווחת לשיין וול, ה-CTO של HP ומנהל HP Labs, ותונהג על-ידי אנדרו בולוול, האחראי על טכנולוגיות חדשניות (HP Chief Disrupter) בחברה. לדברי וול, "עולם הטכנולוגיה נע לעבר תחומים ושווקים שבהם HP חזקה. "HP יכולה לסייע לסטארט-אפים טכנולוגיים חדשניים להביא את מוצריהם לשוק, לבנות את עסקיהם ולצמוח בשוק הגלובלי, החל משלבי הפיתוח הראשונים ולכל אורך מחזור הצמיחה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , IOT , השקעות והון סיכון , חדשות