אמזון מצטרפת להשקעה בקורטיגו

2 יולי, 2023

כחלק מסבב גיוס של 18 מיליון דולר, בהשתתפות קואלקום, וורייזון ואמרסון. פיתחה מערכת תקשורת אלחוטית בין רובוטים ומכונות במפעלים חכמים וסביבות לוגיסטיות. אמזון: "מספקת גמישות רבה בסביבות שונות"

ענקית הטכנולוגיה אמזון (Amazon) מצטרפת כמשקיעה בחברת קורטיגו (CoreTigo) הישראלית, המפתחת טכנולוגיה לתקשורת אלחוטית בין מכונות ורובוטים בקווי ייצור וסביבות לוגיסטיות, ובכך מבטלת את הצורך בשימוש בכבלים וחיווט.אמזון למעשה הצטרפה לסבב גיוס B1 שהשלימה קורטיגו, בסך כולל של 18 מיליון דולר, שבו השתתפו גם זרועות ההשקעה של קואלקום, ורייזון ואמרסון אלקטריק.

לדברי מאט פיטרסון, מנהל קרן החדשנות התעשייתית של אמזון, הפתרון של קורטיגו עונה לצרכים הלוגיסטיים של ענקית הסחר המקוון. "אמזון מאיצה את הפריסה של פתרונות רובוטיים במערך התפעולי, ואנחנו חווים בעצמנו את הצורך בתקשורת חלקה, מהימנה וסקלבילית בין מכונות תעשייתיות. הפתרון של קורטיגו מאפשר למהנדסי ויצרני מכונות להתגבר על אילוצים הכרוכים בשימוש בכבלים ולתכנן מכונות שיהיו הרבה יותר גמישות ומותאמות לסביבות שונות."

להשתחרר מהכבלים

קורטיגו מפתחת מערכות לתקשורת אלחוטית בין רובוטים, מכונות, ציוד תעשייתי וחיישנים עד מרחק של כ-10 מטר, בדומה לטווח של תקשורת בלוטות'. התקשורת האלחוטית מבטלת את הצורך בשימוש בכבלים מסורבלים, ובכך מספקת ליצרני רובוטים וציוד לוגיסטי, כדוגמת מסועים חכמים ומכונות מיון, גמישות גדולה יותר בתכנון ועיצוב הפתרונות שלהם. ללא כבלים וחיווט, גם הרובוטים עצמם יכולים להתנייד בצורה חופשית ויעילה יותר ולבצע משימות מורכבות יותר.

המערכות של קורטיגו מתבססות על פרוטוקול התקשורת IO-Link Wireless, שתוקן ב-2018 בשיתוף קורטיגו, ומטרתו לספק פרוטוקול תקשורת קצרת טווח, סגורה ומאובטחת שיהווה בסיס לבניית רשתות איתרנט תעשייתיות לחיבור בין חיישנים דיגיטליים ואקטוארים לבין בקרים מתכנתים (PLC).

המערכת של קורטיגו מורכבת ממשדר RF בתדר 2.4 ג'יגה-הרץ ומיקרו-בקרים (MCU), ומספקת, לדברי החברה, תקשורת אלחוטית בעלת רמת אמינות הגבוהה בשישה סדרי גודל בהשוואה לטכנולוגיות תקשורת אלחוטיות אחרות כדוגמת בלוטות’ או WLAN. כך למשל, המערכת יכולה לחבר בין 8 מכשירים במהירות של 1 מילישניה ו-80 מכשירים במהירות של 10 מילישניות. קורטיגו הוקמה על ידי ערן זיגמן, דן וולברג ועופר בלונסקי, שעבדו בעבר בטקסס אינסטרומנטס ואפל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , WIRELESS , גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות , רובוטיקה

פורסם בתגיות: אמזון , קורטיגו