Keysight משיקה בישראל את מודול PI Pro בתוכנת ADS

16 מאי, 2016

המודול החדש, Power Integrity Pro, מאפשר לבדוק מתי וכיצד מייצרים ספקי הכוח תופעות מעבר קטלניות עקב שינויים זעירים בעכבת העומס. היידי בארנס: המטרה שלנו היא לייצר מצב של עכבה שטוחה גם בסביבה רועשת

המודול החדש, Power Integrity Pro, מאפשר לבדוק מתי וכיצד מייצרים ספקי הכוח תופעות מעבר קטלניות עקב שינויים זעירים בעכבת העומס. היידי בארנס: המטרה שלנו היא לייצר מצב של עכבה שטוחה גם בסביבה רועשת"

היידי בארנס מעבירה את הסדנא שתתקיים בישראל
היידי בארנס מעבירה את הסדנא שתתקיים בישראל

המושג שלמות אות (Signal Integrity) מוכר בתעשייה שנים רבות, ויש לו תפקיד מרכזי בתכנון מערכות אלקטרוניות ושמירה על התיפקוד התקין שלהן. בשנה האחרונה מציגה חברת Keysight לתעשייה מושג חדש, שכמעט ואינו מוכר: שלמות הספק (Power Integrity). גם הרעיון הזה מוכר למתכננים בחברות רבות, אולם ברוב המקרים הוא לא זכה לטיפול מכיוון שההנחה היתה שבעיות הנובעות מבעיות בשלמות ההספק הינן נדירות ואין צורך לטפל בהן.

אלא שמודל עבודה שפותח על-ידי חברת Keysight בשיתוף עם סטיב סנדלר, מייסד חברת Picotest, גילה שהבעיה אינה נדירה כפי שחושבים, ושבמקרים רבים בעיות בשלמות ההספק מייצרת תקלות חמורות ויכולה אפילו להרוס את המעגל האלקטרוני. הבעיה נוצרת כאשר שינויים בעכבת העומס, מייצרים אדווה (Ripple)  בזרם המוצא מספק המתח המיוצב.

בתנאים מסויימים, השינויים המהירים בזרם מייצרים אפקט בשם Rogue Wave, שבמסגרתו מתפתחת תופעת התאבכות אשר מייצרת זרמי מעבר גבוהים מאוד, שיכולים להרוס את הן העומס (המעגל המקבל אנרגיה מהספק) והם את מייצב המתח עצמו. מנהלת יישומים בכירה למערכת EEsof של Keysight, היידי בארנס, סיפרה ל-Techtime שבעקבות שיתוף הפעולה הזה פיתחה החברה מודול מיוחד בתוכנת ההדמיה ADS, אשר מאפשר לבצע סימולציה של פעילות ספק הכוח מול עומס משתנה, ולחשב את תופעת Rogue Wave.

TECHTIME
קבלים שתוכננו בזהירות בין הספק לבין העומס "משטיחים" את גרף ההספק

המודול החדש PI Pro יוצג בפני התעשייה הישראלית בסמינר Power Integrity שיתקיים מחר (יום ג') במשרדי חברת Keysight ישראל בפתח-תקווה. "המודול מספק לנו תשובות לשאלות כמו מה יהיו ההשפעות של התופעות הפרזיטיות במעגל, כיצד הוא יתנהג וכיצד לתכנן את ספק הכוח באופן שהוא יספק לנו את המאפיין שאנחנו מחפשים, הקרוי עכבה שטוחה (Flat Impedance). המטרה שלנו היא לייצר מצב של עכבה שטוחה גם בסביבה רועשת"

הפתרון נילבעיה ניתן באמצעות שימוש ברשת קבלים מתוכננת בזהירות הנמצאת בין ספק הכוח לבין העומס. הקבלים משמשים כמעין משכך זעזועים, אשר יודע לאסוף עודפי אנרגיה, ולהזריק אותם למעגלים ברגע המתאים כדי לספק מאפיין הספק שטוח. בארנס: "אנחנו רואים שהסוגיה הזו מטרידה הרבה מאוד לקוחות, כמו למשל מהנדסים העוסקים באספקת הכוח לרכיבי FPGA, מתכניי מעגלי תקשורת, מתכנני כרטיסי מחשב ושרתים ועוד".

סרטון וידאו המציג את בעיית Power Integrity:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ANALOG , חדשות , ציוד בדיקה , תוכנה ותכנון אלקטרוני