מיקרוסופט נפרדת מהמותג נוקיה בעזרת פוקסקון

19 מאי, 2016

מיקרוסופט תמכור ל-HMD ולחברת FIH שבבעלות פוקסקון את כל זכויותיה במותג נוקיה לטלפונים ניידים וטאלבטים, והן יפתחו מכשירים חדשים תחת המטריה הטכנולוגית של חברת נוקיה

מיקרוסופט תמכור ל-HMD ולחברת FIH שבבעלות פוקסקון את כל זכויותיה במותג נוקיה לטלפונים ניידים וטאלבטים, והן יפתחו מכשירים חדשים תחת המטריה הטכנולוגית של חברת נוקיה

NOKIA

עד סוף שנת 2016 תושלם עיסקה משולשת אשר כוללת את נוקיה, מיקרוסופט ואת חברת פוקסקון, אשר תביא להחזרת המותג נוקיה לשוק הטלפונים הסלולריים.

כזכור, בסוף שנת 2013 רכשה מיקרוסופט את חטיבת האבזרים של נוקיה, אשר הייתה אחראית על תחום המכשירים הסלולריים בחברה. בעקבות העיסקה הוקמה חטיבת Microsoft Mobile (הפועלת במתכונת של חברה בת הממוקמת בפינלנד) שבידיה היתה גם הזכות לייצר טלפונים תחת שם המותג Nokia למשך 10 שנים. אלא שעם הזמן נטשה מיקרוסופט את המותג, והפסיקה למכור טלפונים תחת המותג נוקיה.

אתמול הודיעה חברת נוקיה על חתימת הסכם חדש המחזיר את המותג הישן לשוק. היא חתמה על הסכם עם חברת HMD global Oy החדשה שנרשמה בפינלנד, אשר תייצר מכשירי טלפון וטאבלטים תחת השם נוקיה.

החברה מתכננת להשקיע 500 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות בשיווק אבזרי נוקיה החדשים. במקביל, היא תרכוש מחברת מיקרוסופט את הזכויות לשימוש במותג נוקיה עד לשנת 2024, ותקבל את הסיוע הטכנולוגי של חברת נוקיה.

שאר הנכסים של חטיבת המובייל של מיקרוסופט, כולל מפעל ייצור בהאנוי, וייטנאם, וכל הסכמי השיווק וההפצה, יירכשו על-ידי חברת FIH Mobile Limited, שהיא חברה בת של קבלנית הייצור האלקטרוני פוקסקון. חברת פוקסקון נחשבת לקבלנית הייצור האלקטרוני הגדולה בעולם, ואחראית בין השאר על ייצור רוב הטלפונים והטאבלטים של חברת אפל.

על-פי ההסכם בין HMD ו-FIH, מרגע שתיחתם העיסקה עם מיקרוסופט, תוקם מסגרת של שיתוף פעולה משולשת שבה FIH תהיה אחראית על ייצור ומכירת האבזרים החדשים, HMD תטפל בבניית המותג והשיווק, וחברת נוקיה תספק להן את התמיכה הטכנולוגית הדרושה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון