NXP השיקה את פלטפורמת הרכב האוטונומי BlueBox

31 מאי, 2016

מערכת BlueBox מבוססת על שני מעבדים חדשים ובנויה במתכונת של פלטפורמה פתוחה מבוססת לינוקס. היא מיועדת לסייע ליצרני הרכב להשיק מכוניות אוטונומיות לפי תקן רמה 4 עד לשנת 2020

מערכת BlueBox מבוססת על שני מעבדים חדשים ובנויה במתכונת של פלטפורמה פתוחה מבוססת לינוקס. היא מיועדת לסייע ליצרני הרכב להשיק מכוניות אוטונומיות לפי תקן רמה 4 עד לשנת 2020

NXP-BLUEBOX

חברת NXP Semiconductors השיקה פלטפורמה מקיפה וקלה עבור כלי-רכב אוטונומיים, המבוססת על מערכת BlueBox החדשה של החברה ועל השבבים ופתרונות התוכנה של NXP במערכת העזר המתקדמת לנהג (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems). מדגים המערכת כולל את מנוע המחשוב המרכזי של BlueBox וכן מכ"ם, טכנולוגיית LIDAR למדידת מרחק באמצעות לייזר, חיישני תמונה ומערכת תקשורת מאובטחת עם כלי-רכב ותשתיות הכביש (V2X).

ברי גליק. "פלטפורמה ראשונה מסוגה"
ברי גליק. "פלטפורמה ראשונה מסוגה"

מערכת BlueBox נבנתה כדי לאפשר ליצרני הרכב לתכנן, לייצר ולהשיק מכוניות אוטונומיות לפי תקן רמה ארבע (SAE International Standard J3016) עד שנת 2020, הנחשבת כשנת היעד של התעשייה לתחילת השימוש ברכב אוטונומי. היא כוללת את מעבד ראיית הרכב S32V של NXP ואת מעבד המחשוב המשובץ LS2088A של החברה. מעבד LS2088A מכיל 8 ליבות של 64-bitARM Cortex-A72 הרצות במהירות של 2GHz עם מאיצים מיוחדים, ממשקי תקשורת, בקרי זיכרון DDR4 ועוד. התוצאה עוצמת עיבוד של 90,000 DMIPS (מיליון הוראות לשנייה) בצריכת הספק של פחות מ-40Watts.

הדבר מאפשר לוותר על השימוש במאווררים, נוזל קירור או רכיבים אקזוטיים אחרים לניהול תרמי. מעבד S32V כולל מאיצים גרפיים, מאיצים ייעודיים לעיבוד תמונה ויכולות היתוך נתוני חיישנים, ליבות ARM ועיבוד תמונה APEX מתקדם. בניגוד למערכות סגורות המתמקדות רק בראייה או בערוץ נתונים המופק מחיישן יחיד, מערכת BlueBox בנויה במתכונת של פלטפורמה פתוחה מבוססת לינוקס הניתנת לתכנות בשפת C ליניארית, כדי לאפשר ליצרנים להתאימה בקלות לצורכיהם ולהשיג את בידול אופטימלי.

החברה מסרה שמערכת BlueBox נמצאת כבר בידי ארבעה מבין חמשת יצרני הרכב הגדולים בעולם שהינם לקוחות של NXP. החברה משיקה את פלטפורמת המכונית האוטונומית החדשה שלה חודשים ספורים לאחר שהוכרה כספקית המובילה בעולם של שבבים לשוק הרכב העולמי בעקבות המיזוג עם חברת פריסקייל. להערכת החברה, היא גם המובילה העולמית במעבדי ADAS ועד היום סיפקה יותר מ-30 מיליון מעבדי ADAS ללקוחות ברחבי העולם. "שמונה מתוך 10 יצרני הרכב המובילים בעולם משתמשים במעבדי ADAS של NXP".

בלו-בוקס: רכב אוטונומי בקופסא
בלו-בוקס: רכב אוטונומי בקופסא

מנהל הפעילות העסקית של NXP ישראל, ברי גליק, אמר שזו הפלטפורמה הראשונה מסוגה בתעשייה. "חברת NXP מנצלת את מעמדה המוביל בייצור שבבים לענף הרכב על-מנת לקדם באופן דרמטי את תחום המכוניות ללא נהג. "המומחיות שלנו ברמת המערכות, האתגרים ההנדסיים של ADAS וקו המוצרים העשיר של NXP העומד בדרישות הבטיחות הפונקציונליות של יצרני הרכב (ISO 26262), מציבים את NXP כספקית השבבים המסוגלת להאיץ את הזמינות של מכוניות העתיד האוטונומיות".

מערכות רכב ללא נהג מנתבות מספר רב של ערוצי נתונים מהחיישנים אל מערכת BlueBox, שם הם מעובדים במודל °360, המספק מידע על העולם הסובב את המכונית. מערכת BlueBox והפתרונות החכמים והמאובטחים המחוברים אליה כוללים גם בינה משובצת ויכולות לימוד מכונה הדרושות להערכת מצבים ותמיכה במטלות סיווג, איתור אובייקטים, זיהוי מיקום, מיפוי וקבלת החלטות לגבי נהיגת הרכב.

מנוע העיבוד BlueBox כבר מסופק ללקוחות נבחרים מאז ספטמבר 2015 וכעת זמין לכל.

למידע נוסף:  http://www.nxp.com/BlueBox

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured