אורקל ומלאנוקס יפתחו ביחד תקנים פתוחים ל-InfiniBand

20 יוני, 2016

המטרה היא לבסס את טכנולוגיית אינפיניבנד בתחום תשתיות הענן. היום דיווחה מלאנוקס שהיא נמצאת בליבת מחשב העל הסיני החדש, הכולל יותר מ-10 מיליון מעבדי CPU

מטרת הפרוייקט המשותף היא לבסס את מעמדה של טכנולוגיית אינפיניבנד בתחום הקישוריות של תשתיות הענן. היום דיווחה מלאנוקס שהמוצרים שלה נמצאים בליבת מחשב העל הסיני החדש, הכולל יותר מ-10 מיליון מעבדי CPU

ORACLE-INFINIBAND

חברת אורקל מצטרפת אל מלאנוקס במאמץ לפתח תקני קישוריות פתוחים חדשים עבור תשתיות ענן ומרכזי נתונים. שתי החברות הכריזו על פיתוח משותף של תקנים פתוחים עבור טכנולוגיית InfiniBand הנחשבת לטכנולוגיית הקישוריות המהירה ביותר כיום בתוך מרכזי נתונים. בכך מרחיבה מלאנוקס את יוזמת הקוד הפתוח שלה, שאותה היא החלה בשנת 2013 ואשר התמקדה עד היום בתחום של מתגי איתרנט.

מבחינת אורקל, תחום מתגי ה-InfiniBand הפך מרכזי, בעקבות החלטתה לבסס את הקישוריות בתוך תשתיות הענן שלה על קישוריות אינפיניבנד מתוצרת מלאנוקס. עבור מלאנוקס, טכנולוגיית אינפיניבנד היא טכנולוגיית הליבה המובילה שלה, ובזכותה היא שומרת על מעמדה בתחום המחשבים עתירי הביצועים ומרכזי השרתים הגדולים.

"לקוחות המשתמשים בטכנולוגיית אינפיניבנד לקישוריות תשתיות הענן והמחשבי-העל שלהם, צריכים לדעת שיוכלו להמשיך להשתמש בה בלי קשר לספק המחשבים ושהמוצרים העתידיים שלהם ימשיכו להיות תואמים לארכיטקטורת אינפיניבנד", הסביר סגן נשיא אורקל, ראג'ו פנומצ'ה. סגן נשיא לשיווק בחברת מלאנוקס, גלעד שיינר, אמר ששיתוף הפעולה בין אורקל ומלאנוקס יאפשר לחזק את מעמדה של טכנולוגיית אינפיניבנד כטכנולוגיית בסיס בכל סוג של תשתיות ענן.

היום דיווחה חברת מלאנוקס שפתרון הקישוריות שלה מפעיל את מחשב העל המהיר ביותר בעולם, שהוקם במרכז Wuxi בסין. מדובר במחשב בעל עוצמת עיבוד של 93 Petaflops, הבנוי מכ-41,000 מחשבים קטנים יותר וכולל בכל המערך יותר מ-10 מיליון ליבות CPU.

בעקבות ההצלחה, אמר נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן שפתרונות האינפיניבנס נמצאים כיום במחצית ממחשבי העל בעולם המופיעים ברשימת TOP500. פתרונות ה-Ethernet וה-InfiniBand שלנו מספקים כיום מהירות העברת נתונים של 10Gb/s-100Gb/s. בשנה הבאה אנחנו מתכננםי להציג בפני התעשייה פתרונות המספקים מהירות של 200Gb/s ו-400Gb/s".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת